راهنماي شناخت انواع كابينت



در مورد انواع كابينت هاي ساختماني بايد بگوييم كه اگر آشپزخانه قلب خانه است، شكي نيست كه اين وسايل قلب آشپزخانه هستند و نكات مهمي كه مي تواند همه اعضاي خانه را شامل شود، همين موارد است. . لوازم خانگي، بايد با بهترين مواد ساخته شود. پس شناخت انواع آن و انتخاب بهترين و مناسب ترين آن براي خانه بسيار مهم است و اگر شما خواننده عزيز همراه ما باشيد قطعا بهترين تصميم را در انتخاب كابينت براي منزل خود خواهيد گرفت.



به چه تجهيزاتي كابينت مي گويند؟

اين تجهيزات يك كابينت، قفسه يا جعبه است كه ساير ظروف و لوازم آشپزخانه در آن قرار مي گيرد تا محيط و فضاي آشپزخانه مرتب و تميز به نظر برسد و وسايل و لوازم مورد نياز به سرعت در دسترس باشد. در گذشته كابينت ها به روش ساده تري از چوب معمولي ساخته مي شدند و نقش و نگار جذابي نداشتند. زيرا فقط براي مخفي كردن و نگهداري ابزار استفاده مي شد. اما امروزه كابينت جزئي از دكوراسيون داخلي آشپزخانه بوده و يكي از نيازهاي آن محسوب مي شود.

سبك هاي مختلف كابينت آشپزخانه

اجازه دهيد يك راز كوچك را به شما معرفي كنيم، طرحي كه براي درب كابينت آشپزخانه خود انتخاب مي كنيد، در نهايت سبك طراحي كلي آشپزخانه شما را شكل مي دهد. هيچ انتخاب اشتباهي وجود ندارد، آنچه مهم است سبك و احساسي است كه براي طراحي آشپزخانه خود انتخاب مي كنيد.


كابينت با قاب

اين نوع دستگاه داراي قاب گرد و پانل برجسته در وسط مي باشد. اين طرح، طرحي است كه هرگز قديمي نخواهد شد و يك انتخاب كلاسيك خواهد بود كه مي تواند با طيف گسترده اي از سبك هاي طراحي داخلي سازگار شود. اما شايد بيشتر به سبك كشوري مي آيد.

كمد لباس دست ساز

كابينت هاي صنايع دستي به طور مستقيم با جنبش هنر و صنايع دستي مرتبط هستند، جنبشي هنري كه در اواسط قرن نوزدهم به عنوان پاسخي به صنعتي شدن سريع جامعه ظهور كرد. اگر از علاقه مندان به خطوط و طرح هاي ساده با تزيينات مينيمال هستيد، اين سبك را انتخاب كنيد. اين دستگاه ها به دليل مرغوبيت مواد اوليه، به كيفيت و دوام معروف هستند.

كابينت تكان دهنده

يكي از محبوب ترين مدل هاي كابينت در سال هاي اخير مدل شاكر مي باشد. نوع پايه شيكر واقعاً از يك قاب بلند با مركز فرورفته تشكيل شده است، گاهي اوقات تزئينات اضافي به طرح كلي اضافه مي شود. اين نوع را مي توان در رنگ هاي مختلف ساخت. شيكرها به عنوان يك نوع ساختاريافته، از نظر هماهنگي با سبك هاي مختلف طراحي داخلي بسيار متنوع هستند و مي توانند به روش هاي مختلفي تنظيم شوند.

 

يقه هاي تخته اي

در اين سبك از تخته هاي چوبي به صورت عمودي استفاده مي شود. اگر به سبك دكوراسيون داخلي كشور علاقه مند هستيد، هنگام خريد كمد به اين مدل فكر كنيد. مي توانيد اين پانل هاي چوبي را به دلخواه رنگ آميزي كنيد يا آن ها را به رنگ چوب طبيعي خود بگذاريد.

كابينت با درب شيشه اي

كابينت هايي با درهاي شيشه اي به عنوان ويترين عمل مي كنند و آنچه داخل آن است را نشان مي دهند. اين سبك درب بيشتر براي درب هاي سقفي مناسب است.

اتاق خواب

شايد ساده ترين و بي ضررترين مدل براي درب كابينت، مدل تخت باشد. اين مدل بهترين گزينه براي يك آشپزخانه مدرن است. براي ايجاد فضايي مدرن در آشپزخانه كافي است همه چيز را به سادگي انتخاب كنيد. نگران بي روح بودن فضا نباشيد، مي توانيد در انتخاب رنگ ها كمي جسور باشيد.

قفسه هاي باز

يكي از مدرن ترين طراحي هاي آشپزخانه امروزه استفاده از قفسه بندي باز است. با قرار دادن وسايل آشپزخانه در اين كمدها مي توانيد حس نوستالژي را به فضا اضافه كنيد. اگر اين طرح را دوست داريد و مي خواهيد آن را به روشي آسان و ارزان به دست آوريد، كابينت هاي بالايي آشپزخانه خود را برداريد.

ماشين دوست داشتني Armairu

باعث جريان هوا در داخل دستگاه مي شوند و دستگاه بوي نامطبوعي ندارد. اين درب ها عمدتا در كابينت هاي بالايي مورد استفاده قرار مي گيرند كه در صورت انتخاب درب هاي پاييني ساده تركيب فوق العاده اي ايجاد مي شود.



بهترين رنگ را انتخاب كنيد

يكي از ساده ترين راه ها براي افزودن رنگ متفاوت به آشپزخانه، تغيير رنگ كابينت است. اما با طيف گسترده اي از رنگ ها كه مي توانيد از بين آنها انتخاب كنيد، احتمالاً به اين راحتي نخواهد بود. در اينجا شما را با ويژگي هاي برخي از رنگ ها آشنا مي كنيم تا به شما در انتخاب رنگ مناسب براي وسايل آشپزخانه كمك كنيم.

رنگ زرد

نظر عمومي اين است كه زرد انتخاب خوبي نيست زيرا رنگ غالب در محيط است و استفاده بيش از حد از آن باعث تحريك بينايي مي شود. اما آيا اين نظريه هميشه درست است؟ در صورت استفاده صحيح، اين رنگ مي تواند فضاي گرم مورد نظر شما را ايجاد كند.

جماعت

سبز شامل انواع تناژهاي زيبا از آبي سرمه اي تا زمردي تيره است. اين رنگ ها مي توانند آنقدر براي آشپزخانه شما جذاب باشند كه همه را شگفت زده كند.

خاكستري

اگر مي خواهيد حس روشن تري در آشپزخانه خود داشته باشيد، به سراغ رنگ هايي در طيف خاكستري برويد. رنگي بين خاكستري و بژ بهترين انتخاب است.

حيوان

شايد كمي عجيب به نظر برسد، اما به من اعتماد كنيد، از انتخاب اين رنگ پشيمان نخواهيد شد. اين رنگ مي تواند آشپزخانه شما را به فضايي كاملا شيك، مدرن و زيبا تبديل كند.

آبي

بسياري از مردم دوست دارند يك خانه آبي داشته باشند. با طيف گسترده اي از سايه هاي آبي، از جمله آبي كبالتي تيره و آبي آسماني ملايم، مطمئناً رنگي متناسب با سليقه خود پيدا خواهيد كرد.

قرمز

رنگ قرمز در هر فضايي بهتر به نظر مي رسد. كابينت هاي ياقوتي ممكن است به مذاق همه خوش نيايد، اما مطمئناً نمي توانيد انرژي و حس پرشوري را كه در محيط خانه به ارمغان مي آورد را ناديده بگيريد.

بيانكو

اگر سبك هاي كلاسيك را دوست داريد، هيچ نوع وسيله اي براي شما بهتر از كابينت هاي سفيد و ساده نيست. البته رنگ سفيد انواع مختلفي دارد، پس در انتخاب تن رنگي كه مي خواهيد دقت كنيد.

جنسيت مناسب را انتخاب كنيد

اول از همه بايد به جنسيتي كه خدمه بايد داشته باشند توجه كنيد. پيشنهاد مي كنيم متريال خود را بر اساس قيمت و دوام آن انتخاب كنيد. در ادامه با برخي از پرطرفدارترين مواد براي توليد اين دستگاه ها و مشخصات كلي آنها آشنا خواهيد شد.



شيشه با كيفيت بالا

اين دستگاه بيشتر از ام دي اف سفيد ساخته شده و قسمت هاي قابل رويت و درب هاي آن از لايه هاي براق ساخته شده است كه نسبت به ام دي اف مستحكم تر و محكم تر است. از نظر ظاهري، درخشندگي بيشتري نسبت به ام دي اف دارند و داراي انواع پرداخت هستند.



مزايا و معايب استفاده از ويترين هاي بلند

مزايا و معايب

روشنايي بالا، خطر آسيب ناشي از رطوبت

تنوع زياد در طرح و رنگ لبه هاي تيز

قيمت مناسب، مقاومت بالا در برابر لك و سايش

استحكام و دوام طرف صفحه شيشه اي با كيفيت بالا

قابليت ابزارسازي كافي

 

فولاد ضد زنگ

اين نوع تجهيزات حسي شبيه به فضاهاي صنعتي ايجاد مي كند. به خاطر داشته باشيد كه قيمت آنها كمي بيشتر از نوع چوب است. در انتخاب مدل اين نوع تجهيزات بايد دقت و دقت بيشتري به خرج دهيد. علاوه بر اين، سطح آنها به سرعت در اثر تماس دست يا قطرات آب كثيف مي شود. اما اگر مدل مناسبي را انتخاب كنيد، مي تواند بسيار چشمگير و زيبا باشد.

كابينت اكريليك

اين كابينت ها معمولاً از فازر با روكش براق ساخته مي شوند. به همين دليل هنگام انتخاب رنگ، بهتر است گزينه رنگ خنثي را انتخاب كنيد. مگر اينكه طراحي بسيار جسورانه اي بخواهيد.



لمينت

امروزه لمينت به دليل مقرون به صرفه بودن، دوام و سهولت در نظافت به يكي از محبوب ترين انواع كابينت تبديل شده است. علاوه بر اين، اگر مبلمان آشپزخانه شما از لمينت باشد، در انتخاب رنگ هيچ محدوديتي نخواهيد داشت.



گرما دوست

ترموفيل كه اغلب با لمينت اشتباه گرفته مي شود، نوع خاصي از PVC است كه فقط براي اين تجهيزات استفاده مي شود و در بدنه سازي استفاده نمي شود.



ملامين

در واقع زيرگروهي از انواع لمينت است، اما از آنجايي كه روش ساخت متفاوتي دارد و ارزانتر است، مي توان آن را در دسته اي جداگانه طبقه بندي كرد. نقطه ضعف آنها نسبت به لمينت مقاومت كمتر و طول عمر كمتر است.

 

فاكتورهايي كه بايد هنگام خريد كابينت در نظر بگيريد

واقعي

آشپزخانه هاي شكل دار

طراحي كابينت

هماهنگي با دكوراسيون آشپزخانه

پلان آشپزخانه

گزينه خريد


برداشت شده از: https://decoration-and-design.com/دكوراسيون-داخلي/كابينت-در-شيراز

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.