همه چیز درباره دبی مال

 

بیش از 40 تست تونل باد مختلف بر روی برج خلیفه انجام شدهاست تا تمام آثار باد در ارتفاع 800 متری از سطح دریا بر روی برج مشخص شود. طراحی برج خلیفه توسط آدریان اسمیت و شرکت SOM آمریکا و با الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرا انجام شدهاست. قبل از برج دبی، بلندترین سازه دنیا دکل تلویزیونی KVLY در داکوتای آمریکا با ارتفاع 628.8 متر بود. کل بودجه ی در نظر گرفته شده برای برج4.1میلیارد دلار(آمریکا) و 20 میلیارد دلار برای مرکز تجاری شهر بوده است. این مسجد در محله ساحلی جمیرا قرار دارد و تمام روزهای سال پذیرای مسلمانان و پیروان ادیان ملیتهای مختلف است. با تمام این توضیحات اگر در جستجوی نام یک فرد به عنوان صاحب برج خلیفه هستید، باید بگویم که برج خلیفه جزو دارایی های اعمار محسوب می شود که در حال حاضر محمد العبار رییس هیئت مدیره این شرکت است. از نکات مهم درباره برج دبی ساخت سازه بتنی آن است. این مرکز خرید زیبا به شکل اژدها که نماد چینی ها است ، طراحی شده و همانطور که از نامش پیداست ، اجناس عرضه شده در آن تماما ساخت کشور چین است . این ترفند برای کاهش نیروی باد بر برج استفاده شده و علاوه بر مزایای زیبایی و کارکردی، برای شکل دادن هسته سازهای برج نیز به کار رفته است. انتظار می رفت ارزش دفاتر تجاری این برج به 4000 دلار برای هر متر مربع برسد، که البته بعد از رکود اقتصادی، بی تردید این قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

Free photo skyscrapers silhouette city skyline at sunset waterfront generated by ai در بیرون برج فوارهای با هزینهٔ ۲۱۸ میلیون دلار که توسط شرکت آمریکایی WET ساخته شده است، قرار دارد. برای ساخت برج خلیفه یک ملیارد دلار هزینه درنظر گرفته شده بود اما بر اساس گزارش مطبوعات امارات هزینه آن بیش از این مبلغ است.بعلاوه ساخت برج خلیفه 22 میلیون ساعت، کار برده است. اگر عاشق یک مسیر ساده هستید که روز بعد عضلات شما درد نکند، وادی طیبه بهترین انتخاب است. در این مطلب می خواهم شما را با یکی دیگر از سازه های منحصر به فرد این شهر آشنا کنم که با خرید تور دبی حتما از آن بازدید خواهید کرد. نشانه هایی از معماری مسجد گرند در کوردوبا را در اینجا خواهید . برای آسایش و راحتی میهمانان خدماتی از قبیل صرافی، سرویس اتاق، میز تور، انبار چمدان و پارکینگ رایگان ارائه میشود. تا ۴۸ ساعت قبل تاریخ رزرواسیون امکان کنسلی رایگان وجود دارد. در گلوبال ویلیج پارکینگ رایگان وجود دارد یا میتوانید برای استفاده از پارکینگ VIP با قیمت 200 درهم هزینه کنید. یک پنت هاوس بزرگ نیز در طبقه 153 برج خلیفه وجود دارد که قیمت آن را 70 میلیون درهم امارات برآورد کرده اند که بر اساس آخرین خبر آماده فروش بود و هرکسی که این مبلغ را پرداخت کند می تواند صاحت بالاترین طبقه برج خلیفه شود. برج خلیفه نهمین ساختمان گران قیمت در دنیاست به همین خاطر آتش گرفتن آن جزو اخبار مهم دنیا خواهد بود.

دبی در امارات متحده عربی بیشتر برای آسمانخراشهای سر به فلک کشیده، ماشینهای اسپورت و گران قیمت و همچنین سبک زندگی مجلل خود شناخته میشود. اما موضوع قیمت نیز برای هر فردی در شمار موضوعات مهم در هنگام سفر قرار دارد و از آنجایی که خرید سوغاتی در هنگام سفر جزء رسم و رسومات ایرانیها است، به دنبال یک مرکز خرید هستند تا بتوانند کالاهایی مقرون به صرفه به عنوان سوغاتی را خریداری کنند. جالب است بدانید ساحل سان ست دبی که به آن ساحل ام سقیم هم می گویند، تنها ساحل دبی می باشد که عنوان باهوش ترین ساحل دنیا را به خود اختصاص داده است. رستورانها و کافههای اطراف این ساحل نیز از دیگر امکاناتی است که میتونید از آن استفاده کنید و پس از تفریحی طولانی از طعم لذت بخش آنها بهره ببرید و به اقامتگاه خود بازگردید. در حال حاضر بیشتر بخش های اداری در طبقات 112 تا 154 برج خلیفه واقع شده است. در واقع این فروشگاه از بزرگترین فروشگاهها در این مرکز خرید محسوب میشود که محصولاتی مانند مواد غذایی و دیگر محصولات برای تزئین خانه و خانهداری در آن به فروش میرسند. این رستوران به پاس ارائه بی نظیرش موفق به کسب گواهینامه برتر تریپ ادوایزُر در سال 2015 شده و تمام غذاهای آن با بهترین مواد اولیه و مناسب ترین سبک طبخ، تهیه شده اند.

این مرکز خرید در دنیا نامی زبانزد دارد ضمن این که در سال 2010 موفق به کسب عنوان بهترین مرکز خرید جهان شد. نمیتوان انکار کرد که مراکز خرید دبی از بهترین مراکز خرید جهان هستند، اما آیا فکر کردهاید که خرید در اوایل دهه 1950 چگونه بوده است؟ دکوراسیون داخلی برج توسط جورجیو ارمنی6 طراحی شده است. همچنین یک هتل با 160 اتاق در طبقات پایینی برج با نام طراح مد ایتالیایی جورجیو آرمانی واقع شده است. داخل برج نیز با طراحی جورجیو آرمانی به همان زیبایی نمای بیرونی است , ساخت برج دبی تصمیمی حکومتی به منظور تغییر اقتصاد تجارتمحور و نفتمحور دبی به یک اقتصاد گردشگر محور بود. این بخش در ورودی پارک قرار دارد و مسیر دسترسی به ۴ بخش دیگر از همین قسمت است. یک مسیر 400 متری، یک مسیر 90 متری و دو بالابر چهار قلوی رفت و برگشتی برای بالا بردن علاقه مندان به اسکی، ازجمله امکانات این سالن بینظیر می باشد. این مجموعه در کل هفت سالن نمایش دارد که میتواند پذیرای 1400 نفر باشد و شما قطعاً در هنگام مراجعه به این مکان از آن لذت خواهید برد. در این بسته، شما به مدت ۳۰ دقیقه در آب خواهید بود. یکی از عوامل مهم در انتخاب این لوکیشن برای دهکده جهانی دسترسی به وسایل نقلیهی عمومی بود که برای گردشگران امر مهمی محسوب میشود.

آکواریوم دبی و باغ وحش زیر آب به عنوان یکی از بزرگترین آکواریومهای جهان، با داشتن بیش از 140 گونه آبزی و 33000 موجود دریایی، مرکز مهمی برای آشنایی با حیوانات دریایی میباشد. این اسکله تاریخی در منطقه ای قدیمی قرار دارد و بهترین فرصتی است برای یک تجربه سفر دریایی است . اسکله ابرا دبی (Dubai Abra) یک منطقه تاریخی دبی با قایق های چوبی و سنتی است که در طی 10 دقیقه شما را با عبور از سمت بازار پارچه فروشان و گالری های هنر به بازار طلا میرساند. بیشتر خریدارهای مشتاق، درباره اصالت طلا در بازار طلای دبی نگران هستند، اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا دولت تضمین میکند که استانداردها و مقررات در این بازار رعایت میشوند تا همه تجار و خردهفروشها، طلای واقعی را به شما بفروشند. طرفداران همه چیزهای مرتبط با تکنولوژی می توانند از آخرین نوآوری و پیشرفت در جیتکس شاپر (Gitex Shopper)، بزرگترین خرده فروشی مصرف کننده لوازم الکترونیکی فانتزی در منطقه دیدن کنند. شاورما یا شاورم غذایی روسی است و به وفور در سنت پترزبورگ یافت می شود اما در دبی هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. برج دبی شامل 52 آسانسور است که بصورت دو عرشه ای ساخته شده اند و هرکدام توانایی جابجایی 42 نفر را در یک زمان را دارند. خود را مشغول کنید. تیم فاینداتور تا به حال چند بار به دبی سفر کرده و از عجایب این شهر برایتان تعریف کرده، پس اگر سوالاتی مانند چند طبقه بودن برج خلیفه یا قیمت اقامت در برج خلیفه ذهن شما را به خود مشغول کرده و دوست دارید که بدانید در داخل آسمان خراش برج خلیفه چه می گذرد با من همراه شوید. اگر شما میخواهید که ساعات بیشتری را در این بازار مشغول شوید بهتر است روزی به غیر از جمعه را برای بازدید انتخاب کنید.

چه به دنبال آفتاب گرفتن باشید چه قدم زدن آرام در کنار ساحل، یا لذت بردن از شنا در آبهای دلپذیر، ساحل جمیرا مقصدی عالی برای شما است. دبی، از معروف ترین و پرطرفدارترین شهرای جهان است که با زیبایی های خاص خود به یکی از اصلی ترین مقصد های گردشگری تبدیل شده است و هرسال میلیون ها تفر برای تفریح و گردش وارد این شهر می شوند. چندین سالی است که مراکز خرید بزرگ و مجهز از جاذبه های دبی محسوب می شوند و مسافران تور دبی می توانند داخل این مجموعه ها علاوه بر خرید کردن هم تفریح کنندو هم اوقات فراقت خود را داخل انها بگذرانند. وجود یک آکواریوم فوقالعاده برای تماشا دبی مال را حتی برای کودکان و افرادی که به دنبال تفریح هستند نیز جذاب میکند. هاگن دنز نیز یک انتخاب بسیار عالی برای افرادی خواهد بود که به دنبال میل کردن دسرها و بستنیهای خوشمزه هستند. اولین مکان برگزاری آن روبه رو شهرداری شهر دبی بود و بعد از مدت کوتاهی به محله عود متا در جوار محله کرامه دبی انتقال یافت و طولی نکشید که به دلیل گسترش این جشنواره آن را در فستیوال سیتی دبی انجام گرفت و آن زمان دهکده جهانی دبی بیشتر بصورت جشنواره برگزار می شد . نمایشگاه بین المللی پوشاک و نساجی بهترین فرصت را برای تولیدکنندگان و نمایندگان مربوطه آنها فراهم می کند تا محصولات خود را به تأثیر گذارترین خریداران و طراحان خاورمیانه ارائه دهند. در انتها بهترین روش خرید بلیط هواپیما و تور دبی را به شما خواهیم گفت. در فروشگاه ویرجین مگااستور شما میتوانید کتابهایی که عربی یا به زبان انگلیسی هستند را پیدا کنید. در حالت کلی مرکز خرید مرکاتو از ساعت 8 صبح شروع به فعالیت میکند و فعالیت خود را تا ساعات پایانی شب ادامه میدهد. اما جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا تمامی فروشگاهها در این مرکز خرید تا ساعت 13.30 باز خواهند شد.

ساخت برج خلیفه در سال 2004 میلادی آغاز شد و تا سال 2009 نیز ادامه داشت اما به صورت رسمی این برج را در سال 2010 میلادی افتتاح کردند. رسیدن بتن به چنین ارتفاعی حدود 30 دقیقه طول میکشد، بنابراین مهندسان مجبور بودند ترکیب بتن را به گونهای تغییر دهند که در این مدت سیال باقی بماند. با استفاده از سریعترین آسانسورهای جهان که سرعت آن به چهل کیلومتر در ساعت می رسد، رسیدن به قله این برج فقط دو دقیقه طول می کشد. از نظر میزان کار برای ساخت این برج در پایان، 22 میلیون نفر- ساعت کار صورت گرفته است. ساعت کاری این اسکله برای مسافران تور دبی از 5 صبح تا نیمه شب می باشد. با لیدوماتیکت همراه باشید تا مکان های دیدنی دبی را بررسی کنیم. از فضاهای باز وسیع برای پیک نیک و ورزش گرفته تا زمینهای بازی برای کودکان، مسیرهای دویدن و مسیرهای دوچرخه سواری، پارکهای محلی مجموعهای از گزینهها را برای سرگرمی و آرامش فراهم میآورند. این پارک طولانی ترین مسیرهای آبی در میان دیگر پارک های آبی خاورمیانه را دارا ست و همچنین تنها پارک آبی در خاورمیانه است که تجربیاتی همراه با حیوانات آبزی مانند مشاهده ی کوسه ها و یا غذا دادن به سفره ماهیان را ارائه می دهد. پمپاژ بتن بهصورت عمودی برای ارتفاعات زیاد، بسیار سخت است. رکورد قبلی این پمپاژ مربوط به یک واحد صنعتی نیرو در ایتالیا به ارتفاع 532 متر بوده است که این رکورد با ارتفاع 601 متر پمپاژ عمودی در برج دبی شکسته شد.

دبی همیشه عاشق شکستن رکوردهای جهانی است، درمورد برج خلیفه هم همینطور است. برای جلوگیری از نفوذ گرما، دو لایه با فاصله 60 سانتی متری از هم برای نمای برج کار شده است. دبی یکی از شهرهایی محسوب می شود که با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت است. اشاره نمود. از جاذبه های دبی مال همین فشن استریت آن است. ممکن است که برای خود یک برنامه سفری داشته باشید و علاقه دارید که مطابق همان برنامه پیش بروید. در حقیقت، دبی کار را به جایی رسانده که عده زیادی میگویند خرید بلیط هواپیما دبی یعنی ترتیب دادن سفری به کل جهان. آسانسورهای برج قابلیت برنامه ریزی هوشمند برای مواقع تخلیه اضطراری و آتشسوزی را دارند. این برج بخشی از برنامه توسعه شهر دبی محسوب می شد. این شهربازی به عنوان بخش جذابی از مجموعه تفریحی مشهور پارک اند ریزورت دبی در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و با داشتن ۶۰ میلیون قطعه لوگو در زمره بزرگترین شهربازی های لگوی جهان قرار گرفت و پایه ثابت یک برنامه سفر دبی شد. برای شما گفتیم که لگولند در مجموعه پارکهای موضوعی ریورلند قرار دارد. این فروشگاه نیز در طبقه همکف مرکز خرید مرکاتو قرار گرفته و شما میتوانید برای انجام این خدمات به آن مراجعه نمایید. با قدمزدن در کوچه و پسکوچههای محله بر دبی میتوانید ساختمانهای شنی را ببینید که در بالای آنها بادگیر قرار دارد. به این طریق، پرده از عالم جادویی در IMG دبی، مکانی فراموش نشدنی برای تفریح، شگفتی و اکتشاف در دنیای فانتزی تبدیل شده است، که همه رویای یافتن دنیای مشترک خود را به اشتراک گذاری میکنند. در مطلب آشنایی با جاذبههای تفریحی دبی، سعی کردیم همه تفریحاتی را که میتوانید در سفر به دبی انجام دهید را به شما معرفی کنیم. شناخت فروشگاههایی که کالاهای خود را با قیمتی مناسب به فروش میرسانند نیز میتواند از نظر اقتصادی به شما کمک کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.