معرفی و آشنایی با انواع موسیقی


گفتگو و تبادل نظر در مورد سبک های موسیقی مورد علاقه یک موضوع رایج و یکی از سرگرمی های رایج در بین نوازندگان و خوانندگان است.

با وجود تقسیم‌بندی‌های متعدد در سبک‌های موسیقی، ما نمی‌توانیم همه آثار تولید شده توسط یک خواننده یا آهنگساز را در یک سبک خاص قرار دهیم و گاهی اوقات این نوع آثار هنری بیش از یک سبک موسیقی را به نمایش می‌گذارند.

این مقاله برای ارائه همه ژانرهای رایج و محبوب موسیقی جمع آوری شده است تا به این سوال که در ذهن شما وجود دارد پاسخ دهد: اصل همه ژانرهای موسیقی چیست؟

سبک موسیقی چیست؟

سبک موسیقی که با نام‌های دیگری مانند ژانر موسیقی نیز شناخته می‌شود، دانلود آهنگ . یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف ویژگی‌های آهنگ‌های موسیقی با ویژگی‌های مشترک استفاده می‌شود. سبک موسیقی یکی از مباحث آموزش خوانندگی است، یک خواننده خوب باید با سبک های مختلف موسیقی آشنا باشد.

همه موسیقی ها با ویژگی هایی مانند ریتم، شیوه تولید، نوع ساز مورد استفاده، فرهنگ و آداب و رسوم گروهی از مردم همراه است و بدون معرفی سبک موسیقی راهی برای تفکیک آنها وجود ندارد.

از آنجایی که موسیقی یکی از موضوعات هنری است و تعاریف تک تک سبک‌های موسیقی می‌تواند موازی با سبک‌های دیگر باشد، می‌توانید قطعاتی از همان موسیقی را بشنوید که دارای ژانرهای مختلف موسیقی هستند.

بنابراین برای پاسخ به این سوال که سبک موسیقی چیست؟ و هر آهنگساز یا خواننده ای بر اساس چه سبکی است؟ شما باید دانش پایه ای از طبقه بندی سبک داشته باشید.

انواع سبک های موسیقی همراه با نمونه

تعدادی سبک منحصر به فرد و حتی تلفیقی از موسیقی معرفی شده است که ویژگی های یک قطعه موسیقی را بر اساس تکنیک اجرا، خاستگاه جغرافیایی و منطقه ای قطعه، ریتم اثر، سازهای به کار رفته در آهنگسازی، زمان آهنگسازی، ریشه های فرهنگی و غیره که در زیر به بررسی پرکاربردترین آنها می پردازیم.

موسیقی کلاسیک

موسیقی سنتی یکی از قدیمی ترین سبک های موسیقی است و به عنوان پایه بسیاری از سبک های رایج دیگر شناخته می شود. مطالعات متعدد شروع این سبک را 1500 سال پیش نشان می دهد.

وجود نت های خاص موسیقی و استفاده از مینیمال بداهه ها، سازهای بادی، برنجی و زهی، آهنگسازی های پیچیده و اجراهای خاص و حرفه ای این نوع سبک را می توان از ویژگی های خاص و ویژه آن معرفی کرد.

در فرم موسیقی کلاسیک محبوب ترین ساز مورد استفاده نوازندگان پیانو است. از نظر تمام جزئیات یک قطعه موسیقی به عنوان یک سبک موسیقی بسیار دقیق شناخته می شود. بتهوون، آرنولد شوئنبرگ، باخ و موتزارت از هنرمندان مشهور این سبک هستند.

موسیقی کلاسیک

موسیقی پاپ به عنوان موسیقی محبوب و پرطرفدار جوامع با سازهای مختلف الکترونیکی یا آکوستیک یا ترکیبی از هر دو تولید و خلق می شود و آغاز آن به دهه 50 برمی گردد. ملودی های استفاده شده در آهنگ های پاپ بسیار جذاب است و معمولا این آهنگ در حدود 3 دقیقه پخش می شود.

موسیقی پاپ در سبکی پرطرفدار برای مقاصد تجاری خلق می شود و ساختار ساده و بدون پیچیدگی هایی که در سبک کلاسیک وجود دارد یکی از ویژگی های متمایز کننده این سبک شناخته می شود. اگر به خوانندگی پاپ علاقه دارید مقاله آموزش خوانندگی پاپ آکادمی پورپروین را مطالعه کنید.

مایکل جکسون به عنوان پادشاه اضطراب پاپ شناخته می شود که قادر به ایجاد ساختارشکنی در این سبک انعطاف پذیر است.

موسیقی راک

استفاده از سازهای گیتار (الکتریک و آکوستیک)، کیبورد و پیانو با امواج قوی و ریتم های هیجان انگیز را می توان یکی از ویژگی های اصلی موسیقی راک دانست.

استفاده از موسیقی راک در ایالات متحده بیش از سایر کشورها رایج است و جنبش راک اند رول اولین اشکال سبک راک را در اواخر دهه 1950 ایجاد کرد. رولینگ استونز، کینکز و بیتلز، که احتمالاً نام آنها را شنیده اید، اولین گروه های راک محبوب بودند.

موسیقی جاز

سبک موسیقی جاز از سیاه پوستان آفریقایی در اوایل قرن بیستم سرچشمه گرفت. از ویژگی های بارز این سبک بداهه نوازی ترکیبی از کرونینگ و ضربات نامنظم، بریک و تماس و پاسخ است و گیتار باس، ساکسیفون، پیانو، ترومپت و درام از سازهای اصلی این سبک هستند.

نوازندگان مشهور این سبک به لطف بداهه نوازی های خاص خود به عناصر دائمی سبک جاز تبدیل شده اند. تاکید بر این سبک از سازهای بادی و استفاده از سبکی شخصی و منحصر به فرد آن را به یک سبک هنری عالی تبدیل کرد.

رپ یکی از ژانرهای موسیقی آمریکایی است. دانلود آهنگ خارجی

سبک موسیقی رپ برای اعتراض و انتقاد از مسائل مربوط به تبعیض نژادی توسط سیاهپوستان آمریکایی در نیویورک ایجاد شد. از این سبک موسیقی به عنوان نوعی اعتراض کلامی استفاده می شود که معمولاً با تمپوی سریع همراه است. بسیاری از مسائل مربوط به فقر، بیکاری، مشکلات اجتماعی و مسائل مربوط به زندگی در قالب آهنگ های سبک رپ ساخته شد.

در بین انواع سبک های موسیقی، سبک رپ در تولید و اجرا چارچوب قانونی را در نظر نمی گیرد و در نحوه تولید و اجرای موسیقی از انعطاف زیادی برخوردار است. محتوای رپ فارسی تقریباً مشابه رپ غربی است و برای بیان مسائل و ارزش های اجتماعی، مسائل سیاسی، مسائل زندگی و مسائلی از این دست انجام می شود.

موسیقی کم

این سبک موسیقی با پیچیدگی سبک های غذایی و ترکیب بندی ها و ریتم های ساده به کار رفته در آن بسیار متفاوت است. این سادگی منجر به ایجاد قطعات کوچکتر شد و به شنونده اجازه داد تا در همان زمان به جزئیات قطعه فکر کند. مانند بسیاری از انواع موسیقی، این سبک از آمریکا سرچشمه گرفت.

وجود تکانه های مداوم، تکرار عبارات موسیقایی، ثبات و شکل گیری آثار موسیقایی که در آن تنها از چند نت محدود استفاده شده است از ویژگی های مهم این سبک موسیقایی است. سبک مینیمالیستی برگرفته از هنر مینیمالیسم و ​​مینیمالیسم است و آرامش و سادگی در هر جنبه ای از این سبک زیبا به چشم می خورد.

کشور موسیقی

موسیقی کانتری یکی از محبوب ترین سبک ها در آمریکای شمالی، استرالیا و اروپای غربی است. بسیاری از جنبه های موسیقی کانتری قدیمی در طول زمان تغییر کرده است. در گذشته از سبک کانتری برای بیان سختی های زندگی طبقه کارگر آمریکا استفاده می شد و بیشتر مخاطبان این سبک متعلق به این طبقه اجتماعی بودند.

استفاده از سازهایی مانند گیتار باس، کمانچه، درام، بانجو و پیانو ملودی های شادی آور با ساختاری ساده ایجاد می کند که به خوبی برای مخاطب به یادگار مانده است. جالب است که موسیقی متن فیلم های وسترن متعلق به ژانر موسیقی ساخته شده در سبک کانتری است. ویلی نلسون و جانی کش از مشهورترین نوازندگان این سبک موسیقی هستند.

سبک موسیقی اپرا

سبک اپرا به صورت ترکیبی از درام و موسیقی ارائه می شود و عناصر رایج این سبک شامل اجرا، موسیقی، دکوراسیون، کارگردانی، مناظر، آواز و ... می باشد. اجرای موسیقی اپرا بسیار قانونی و طبق قوانین خاصی است و اجرای این موسیقی دارای سه قسمت متمایز است:

اورتور یا جارو کردن

موسیقی اپرا یک موسیقی اپرا است که معمولا توسط خوانندگان اپرا اجرا می شود.

آریا

بخش اصلی در موسیقی اپرا است و خواننده قدرت و مهارت خود را در سبک های خوانندگی نشان می دهد.

تکرار

که به صورت مکالمه صوتی بین دو آریا اجرا می شود.

ایتالیا خاستگاه موسیقی اپرا است و این روزها این سبک موسیقی به عنوان یک میراث فرهنگی ارزشمند برای جهان شناخته می شود.

موسیقی متال یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است

استفاده از سیستم های صوتی پیشرفته، صدای قوی و ریتم های تند از ویژگی های این سبک موسیقی است. اصلی ترین ساز مورد استفاده در این سبک طبل است که برای هماهنگی بیشتر گروه استفاده می شود.

همچنین گیتار باس و گیتار الکتریک اغلب برای تولید آهنگ های فلزی آشفته و بلند استفاده می شود. محتوای موسیقی متال اغلب اعتراضی، اجتماعی، مذهبی و غیره است.

بلوز موزیک

معروف است که انواع مختلف موسیقی در هر منطقه طرفداران خود را دارد قاره آفریقا خاستگاه موسیقی بلوز است. بلوز یک سبک محبوب برای سیاه پوستان است. در این روش اغلب از ریتم های مختلط استفاده می شود. از خوانندگان معروفی که در طول تاریخ در سبک بلوز فعالیت داشته اند می توان به «بی بی کینگ»، آلبرت کینگ، بادی گای، اتا جیمز و ... اشاره کرد. متداول ترین سازهای مورد استفاده در این سبک عبارتند از: گیتار (معمولا الکتریک)، درام، باس (پیتزیکاتو)، ساکسیفون و اغلب براش!

موسیقی سرگرم کننده

مانند موسیقی شش و هشت آهنگی که به کالدور نیز معروف است، ایران دارای عناصر سرگرمی و سرگرمی است. موسیقی فانک در موسیقی غربی هم جنبه سرگرمی دارد. مردم اغلب اجرای گروه های فانک را می بینند و می شنوند. اینها معمولاً کنسرت های فانک در کافی شاپ ها، بارها و مکان های تفریحی مشابه نامیده می شوند.

صداهای تولید شده توسط کیبورد، گیتار الکتریک، درام، ترومپت و ترومبون اغلب در این سبک شنیده می شوند و از پایه های اصلی این سبک هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.