پاكسازي پوست صورت و 7 روش تضميني پوست زيبا

پاكسازي پوست يك روش مهم است كه هميشه توسط متخصصان سلامت پوست توصيه مي شود و تاثير بسيار مهمي در زيبايي و شفافيت پوست شما دارد. جلوگيري از انسداد منافذ پوست نيز در درمان آكنه صورت و جلوگيري از جوش و آكنه بسيار موثر است. بهترين راه براي خلاص شدن از گرفتگي منافذ پوست، داشتن يك برنامه مراقبت روزانه مناسب از پوست است. لايه برداري منظم سلول هاي مرده پوست، چربي، آلودگي و ساير ناخالصي هاي مسدود كننده منافذ را از بين مي برد.


پاكسازي پوست صورت
علاوه بر استفاده از انواع كرم‌هاي لايه‌بردار، انواع درمان‌هاي خانگي مي‌توانند به باز كردن منافذ مسدود شده كمك كرده و پوستي نرم و شاداب داشته باشيد. مراقبت در منزل مي تواند به پاكسازي پوست كمك كند، اما راه هاي ديگري براي انجام آن وجود دارد كه در اينجا به همه آنها مي پردازيم. در اين مقاله به بررسي فوايد پاكسازي پوست، مراحل پاكسازي پوست صورت، اصول و روش هاي مهم آن مي پردازيم. همچنين به برخي از اشتباهات رايج در مراقبت از پوست اشاره خواهيم كرد.
براي تميز كردن پوست يا (صورت) خوب است
پاكسازي يك اصطلاح كلي براي توصيف تركيبي از روش هاي مراقبت و نگهداري از پوست است كه سه هدف كلي را دنبال مي كند كه هر كدام فوايد قابل توجهي براي پوست دارند. اين سه هدف عبارتند از: 1: حذف سلول هاي مرده يا لايه برداري (لايه برداري)، 2: پاكسازي چربي اضافي، آلودگي و مواد از روي پوست و 3: تقويت و بهبود كيفيت پوست از طريق آبرساني بهتر، تغذيه يا حمايت از خون. . عرضه. هر كدام از آنها مزايايي دارند كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.


حذف سلول هاي مرده يا لايه برداري
پاكسازي صورت
سطح پوست هر انساني پوشيده از سلول هايي است كه در طول زمان از بين رفته اند. با گذشت زمان، سلول هاي مرده در بالاي اپيدرم پوست يافت مي شوند. وظيفه سلول هاي روي پوست محافظت از پوست بدن است و انواع ويروس ها در اولين تماس با بدن با آن مواجه مي شوند. در يك فرآيند طبيعي، بدن تقريباً هر 30 روز يك بار تمام سلول‌ها را حذف كرده و سلول‌هاي جديد را جايگزين مي‌كند.
اين تغيير گاهي منجر به تجمع سلول هاي مرده پوست در سطح پوست مي شود و بر شادابي و شادابي پوست شما تأثير مي گذارد. لايه برداري يا از بين بردن سلول هاي مرده پوست، پوست شما را شفاف مي كند. اما اين عمل بايد به صورت اساسي انجام شود زيرا در غير اين صورت باعث التهاب پوست مي شود.
يكي از اقدامات خطرناكي كه برخي از متخصصان پوست براي از بين بردن سلول‌هاي مرده انجام مي‌دهند، استفاده از كيسه‌هاي حمام آبي ضخيم براي ماليدن صورت و بدن است، اين فرآيند باعث قرمز شدن پوست و ايجاد احساس تميزي در افراد مي‌شود، اما در واقع پوست شما ملتهب است و پوست ملتهب مي‌شود. سلامت پوست شما در دراز مدت باعث پيري زودرس و ايجاد چين و چروك روي پوست مي شود. مهم ترين و حساس ترين نكته اين است كه لايه برداري باعث التهاب نمي شود.


پاكسازي چربي، آلودگي و مواد اضافي روي پوست
پاكسازي صورت
سطح بالايي پوست ما با سبوم پوشيده شده است كه پوست را مرطوب نگه مي دارد و خاصيت ضد ميكروبي دارد. اما در برخي افراد اين روغن ها بيش از حد زياد است و باعث آكنه و آكنه مي شود. تميز كردن پوست يا صورت مي تواند چربي هاي اضافي و مضر و همچنين آلودگي هايي را كه هر روز در زندگي شهري روي پوست ما تأثير مي گذارد، از بين ببرد.
اگر درمان نشود، مي تواند منجر به مسدود شدن منافذ، التهاب، چين و چروك و غيره شود. اسكراب‌ها و لايه‌بردارهاي مناسب براي انواع پوست وجود دارند كه به شما كمك مي‌كنند چربي و ناخالصي‌ها را از بين ببريد، اما استفاده بيش از حد از آن‌ها زماني كه براي حفظ سلامت پوستتان به مقداري روغن نياز داريد، بيش از حد لايه‌برداري مي‌كند. بنابراين هنگام استفاده از ساينده ها بايد تعادل را حفظ كرد.


تقويت و بهبود كيفيت پوست با رطوبت
پاكسازي پوست صورت
روش هاي مراقبت از پوست شامل مواردي مانند رايحه درماني يا ماساژ صورت است كه خون رساني به پوست را بهبود مي بخشد. ماساژ علاوه بر بهبود خون رساني، مي تواند عوامل ضد التهابي و پيري را از سلول هاي پوست آزاد كند. حتي در تحقيقات ذكر شده است كه ماساژ پوست سر مي تواند از ريزش مو جلوگيري كند.
https://fatemehhabashi.com/skin-cleaning/


استفاده از لوسيون ها و كرم هاي مخصوص نيز متمايز است. اين محصول با آبرساني، ويتامينه كردن و تغذيه پوست، بافت، رنگ و حتي قوام پوست را بهبود مي بخشد. براي اين منظور انواع كرم هاي مرطوب كننده، مقوي و مرطوب كننده وجود دارد كه اگر با توجه به نوع پوست شما انتخاب شوند بي ضرر هستند و فقط پوست شما را مرطوب مي كنند و خشكي را برطرف مي كنند اما در استفاده از اين كرم ها بايد تعادل را حفظ كنيد. آن را نگه داريد تا دستانتان در اثر استفاده بيش از حد خيس نشوند.

روش هاي پاكسازي پوست به سه دسته تقسيم مي شوند:
پاكسازي پوست صورت
نكات اساسي در همه روش ها يكسان است، اما چيزي كه اين روش ها را متفاوت مي كند، ابزار و مواد به كار رفته در نظافت و مراحل است. انواع روش هاي پاكسازي پوست را مي توان به سه دسته تقسيم كرد.


1: درمان هاي خانگي: اين روش ها شامل بسياري از درمان هاي پوستي است كه دستورالعمل هاي آن در اينترنت نيز موجود است و مي توانيد بدون هيچ محصول خاصي در منزل از پوست خود مراقبت كنيد. البته اين روش ها معمولا سطح پوست را تميز مي كنند.


2: روش هاي آرايشگري: اين روش ها در آرايشگاه ها، اسپا و مراكز بهداشتي پوست غير باليني انجام مي شود و معمولا از دستگاه بخور مخصوص، ماساژ و كرم هاي مخصوص استفاده مي شود. تميز كردن با اين روش ها به طور كلي قوي تر از تميز كردن خانگي است، اما هنوز عمق و طول عمر تميز كردن باليني را ندارد.


3: روش هاي باليني: در اين روش ها، متخصصان، متخصصين پوست يا پرستاران با مدارك تحصيلي مرتبط، پوست افراد را در كلينيك ها تميز مي كنند. روش هاي باليني معمولاً پاكسازي عميق پوست را انجام مي دهند و روش هاي مختلفي را ارائه مي دهند.


تفاوت روش هاي پيشنهادي:
از تفاوت هاي اين روش ها مي توان به طبيعي و گياهي بودن خانه و روش هاي آرايشگاهي و شيميايي بودن روش هاي باليني اشاره كرد. مزاياي درمان هاي خانگي و مراقبت از مو در ابتدا سرگرم كننده و مقرون به صرفه است. از ديگر مزاياي اين روش مي توان به افزايش گردش خون، تحريك توليد كلاژن، تحريك تشكيل سلول هاي جديد و پوست شبانه اشاره كرد. نظافت باليني اثرات قوي و طولاني مدت دارد و تعداد دفعات نظافت در سال كم است، اما نظافت منزل و آرايشگاه به فضاي بيشتري نياز دارد، اما فايده بلندمدتي ندارد.


پاكسازي پوست صورت
علاوه بر اين، هزينه نظافت باليني بسيار بالاتر از روش هاي خانگي و سالني است. اما اگر انتخاب شما مدل دادن به موهايتان است، مطمئن شويد كه مسئول آن مهارت و تجربه دارد. خطراتي كه پاك كننده هاي سالن را تهديد مي كند شامل عفونت، قرمزي، آسيب و انتقال بيماري است. مرطوب كننده ها و دستگاه هاي غير استريل باعث افزايش باكتري روي صورت و ايجاد جوش مي شوند. پس براي تميز كردن مدل مو حتما به مراكز معتبر و افراد مورد اعتماد مراجعه كنيد.


نكات مهم براي تميز كردن پوست در خانه
هنگامي كه صحبت از تميز كردن خانه مي شود، بايد توصيه هاي مهمي را دنبال كنيد تا به پوست خود آسيب نرسانيد. اين روش مي تواند بخشي از روتين مراقبت از پوست شما باشد، اما به ياد داشته باشيد كه از آب گرم استفاده كنيد. پاك كننده هاي اسيدي پوست را لايه برداري و نرم مي كنند، پس از آنها نيز استفاده كنيد. تمام ابزارها و مواد مورد استفاده بايد با توجه به نوع پوست شما با دقت انتخاب شوند.


پاكسازي صورت
اگر هر روز آرايش مي‌كنيد، در محيط‌هاي شهري آلوده و پر دود كار مي‌كنيد يا مسافرت مي‌كنيد، يا پوست چرب داريد، دوبار پاكسازي كنيد. بار اول پاك كردن آرايش، آلودگي ها و چربي ها و بار دوم براي لايه برداري و از بين بردن سلول هاي مرده. اگر قصد داريد با محصولات شيميايي پاكسازي عميق انجام دهيد، توصيه مي كنيم اين كار را فقط يك بار در هفته انجام دهيد، زيرا انجام بيشتر اين كار مي تواند به پوست آسيب برساند.
هدف از لايه برداري از بين بردن سلول هاي مرده پوست است پس ابتدا صورت خود را بشوييد و چربي آن را پاك كنيد سپس از لايه برداري استفاده كنيد تا كار خود را به خوبي انجام دهد. در نهايت نكته مهم در نظافت خانه اين است كه از اين روند لذت ببريد و بدون عجله و به موقع آن را انجام دهيد.


مراحل تميز كردن پوست در خانه
گرد و غبار و آلودگي هوا با سبوم موجود در پوست تركيب شده و منجر به انسداد خروجي پوست يا توليد سبوم مي شود و در نتيجه پوست كدر شده و شفافيت و شادابي خود را از دست مي دهد. براي رفع اين مشكل تميز كردن مرتب پوست با آب و مواد شوينده مناسب بسيار مفيد و موثر است. همچنين بايد از استفاده زياد از تركيبات پرچرب و كرم پودرها و لوازم آرايشي پوست خودداري شود. همچنين سطح پوست با اسكراب مناسب براي نوع پوست به آرامي لمس مي شود. در زير مراحلي را كه بايد براي تميز كردن خانه خود به درستي و كارآمد انجام دهيد، شرح مي دهيم.


ابتدا صورت خود را تميز كنيد
پاكسازي پوست صورت
از آبي كه نه خيلي گرم و نه خيلي سرد است براي تميز كردن صورت خود استفاده نكنيد. همچنين مي توانيد پوست خود را با يك شير پاك كننده ملايم تميز كنيد. ژل شستشوي صورت (مخصوصاً براي پوست هاي چرب و مختلط) گزينه خوبي است. در مرحله بعد، از يك حوله نرم براي پاك كردن صورت خود استفاده كنيد تا از كشيدن آن جلوگيري كنيد. سپس صورت خود را با آب ولرم بشوييد. از آب داغ استفاده نكنيد زيرا ممكن است باعث تحريك يا حساسيت پوست شود.


از لوسيون تونيك استفاده كنيد.
بعد از شستن صورت با شير پاك كننده مرحله بسيار مهم بعدي استفاده از تونيك است.لوسيون تونيك يكي از بهترين لوسيون هايي است كه مي توان با اسفنج يا گاز استريل به صورت خود زد. بهترين روش استفاده از تونيك اين است كه آن را به صورت دايره اي روي صورت بماليد، با انجام اين حركت شادابي بيشتري به پوست خود مي دهيد و به پوست شادابي، شادابي و شفافيت بيشتري مي دهيد. بسياري از افرادي كه به شادابي و شادابي پوست خود اهميت مي دهند از تونرها براي داشتن پوستي زيباتر استفاده مي كنند.


لايه بردار پوست
پاكسازي صورت
در اين مرحله از لوسيون لايه بردار مناسب پوست خود استفاده كنيد. لوسيون را روي پوست بماليد و صبر كنيد تا كرم جذب پوست شود. سپس با دو انگشت پوست را ماساژ دهيد تا لايه ها و سلول هاي مرده پوست از روي سطح پاك شوند، سپس لوسيون را بشوييد.

 

ماساژ صورت
مهمترين كاري كه بايد در هر روش پاكسازي پوست انجام دهيد، ماساژ دادن پوست است. در تمامي اين فعاليت ها ماساژ پوست تاثير زيادي در زدودن آلودگي ها از روي پوست دارد. اگر به كلينيك پاكسازي پوست مراجعه كنيد، تمام مراحل پوست شما را به طور كامل طي مي كنند تا تمام كثيفي ها و جوش هاي صورت شما پاك شود.


از ماسك استفاده كنيد
ماسك فيگ
استفاده از ماسك پوست معمولا يكي از مراحل پاكسازي پوست است، استفاده از ماسك باعث تقويت و تسكين پوست شما مي شود. شما بايد با توجه به نوع پوست خود بهترين ماسك را براي صورت خود انتخاب كنيد و از يكي از آنها استفاده كنيد اطمينان حاصل كنيد كه از اين ماسك ها براي بيني، چشم و پلك استفاده نكنيد، زيرا باعث التهاب در اين نواحي مي شوند. پس از استفاده از ماسك و ماليدن آن روي صورت، آن را به مدت 20 دقيقه روي پوست خود بگذاريد و سپس صورت خود را به آرامي با آب گرم بشوييد.

متخصص پوست
استفاده از مرطوب كننده ها
قدم مهمي كه بايد در آخرين مرحله پاكسازي پوست در خانه برداريد، استفاده از يك مرطوب كننده مناسب پوست به صورت و گردنتان است. اگر به مدت يك هفته از اين روش براي تميز كردن پوست صورت خود در شب استفاده كنيد، صبح پوستي تميز و شاداب خواهيد داشت.

فیشیال یکی از روش‌های محبوب برای بهبود ظاهر پوست و کاهش علایم پیری است. این روش از طریق تزریق مواد مختلفی مانند بوتاکس، فیلرها، و اسیدهای چرب به لایه‌های مختلف پوست انجام می‌شود. فواید و عوارض فیشیال بسیار زیاد و متنوع هستند. فواید اصلی فیشیال شامل کاهش چین و چروک‌های پوست، افزایش حجم و جوانسازی صورت، بهبود تراکم و الاستیسیته پوست، و ایجاد پوستی صاف و جوانتر می‌باشد. همچنین، این روش می‌تواند باعث کاهش ظاهر پف و سیاهی زیر چشم، مواجهه با آکنه‌ها و جایگاه‌های خشکی در پوست، و حتی افزایش اعتماد به نفس فرد شود.

 

اما همانطور که هر روش دارای مزایاست، فیشیال نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. عوارض متداول فیشیال شامل درد و تورم موقت در محل تزریق، احساس سختی یا سوزش، و قرمزی پوست می‌باشد که معمولاً در چند روز بعد از روند درمان بهبود می‌یابد. همچنین، ممکن است در برخی افراد بافت‌های زیرین پوست زخمی شود یا عفونت‌های جدی به وجود آید. علاوه بر این، نتایج فیشیال ممکن است ناپایدار باشند و نیاز به تکرار درمان‌ها داشته باشند، که این مسئله می‌تواند موجب هزینه‌های اضافی و ناراضی‌تری از نتایج شود. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام فیشیال، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و مزایا و عوارض مربوطه را با او بررسی نمایید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.