مراحل اجرای سقف های عرشه فولادی; از نصب ورق تا بتن ریزی


سقف تایل فلزی چیست؟ نقش و محتوای ساختار چیست؟ در سال های اخیر استفاده از پانل های فولادی در بین سازندگان ساختمانی بسیار رواج یافته است و این مقاله در مجله رونیکس از صفر تا 100 کاربرد یکی از روش های جدید ساخت و ساز در صنعت ساختمان را بررسی می کند.

سقف عرشه فولادی چیست؟

Folay Deck یک سازه فلزی موجدار است که برای ساخت سقف یا کف ساختمان استفاده می شود. برای سطوح فولادی از عناوین مختلفی استفاده می شود. این سازه با نام‌هایی مانند عرشه فلزی، عرشه زمینی و عرشه کیو شناخته می‌شود که عرشه فولادی و عرشه زمینی رایج‌ترین نام‌هایی هستند که به این نوع سازه اشاره می‌کنند.

سقف عرشه فولادی معمولاً روی یک تیر آهنی و اسکلت فلزی قرار می گیرد و یک سکوی محکم برای استفاده از مواد مختلف سقف، مانند بتن سبک یا معمولی، عایق و عناصر ضد آب فراهم می کند.

جزئیات اجرای سقف عرشه فولادی

سقف های عرشه فولادی به دلیل استحکام و وزن سبک در سال های اخیر به گزینه ای محبوب برای سازندگان شهری تبدیل شده اند. به طور کلی، چهار نوع ماده برای ساخت سقف عرشه فولادی استفاده می شود.

ورق فولادی به عنوان سقف

کاتر

آرماتور

بتن

در ادامه این مقاله به بررسی روش اجرا و مراحل ساخت سقف سکوی فولای می پردازیم:

نحوه اجرای سقف تایل فلزی

برای اجرای سقف عرشه فولادی به صورت زیر عمل می کنیم:

نورد سرد ورق های فولادی گالوانیزه

ابتدا ورق فولادی گالوانیزه با نورد سرد به شکل مقطع فولادی مطابق نقشه سازه به شکل دلخواه در می آید.

انتقال ورق فلزی به محل پروژه

پس از انتقال صفحات فولادی به محل پروژه، فرآیند بارگذاری روی اسکلت آغاز می شود. این تیغه ها وزن بسیار کمی دارند و با نیروی انسانی به راحتی به محل نصب منتقل می شوند. اما اگر تعداد طبقات زیاد باشد، برای صرفه جویی در وقت و هزینه، ورق های هر طبقه با جرثقیل بسته بندی و حمل می شود. پس از آن، عرشه در طبقات بالاتر باید با دقت و دقیق با کابل های فلزی و زنجیر تعلیق محدود شود. کلیه قطعات باید به گونه ای قرار گیرند که بار اضافی بر سازه اصلی وارد نشود.

یکی از مهمترین مصالح این سقف فولادی، ورق فولادی گالوانیزه است که به روش نورد سرد تولید شده و با ابزارهای مخصوص تهیه می شود و روی سطح این ورق فلز روی به عنوان پوشش گالوانیزه اعمال می شود. ، و فول باید در دو طرف ورق گالوانیزه شود.

ضخامت روی معمولا بین 0.8 تا 1.2 میلی متر است. سطح ورق فولادی دارای لبه هایی برای ایجاد پیوند کافی بین بتن و ورق می باشد. این خروجی ها را می توان به دو صورت مشاهده کرد:

شکل ذوزنقه ای

موج"

صفحات فولادی؛ نحوه دویدن روی سقف آهنی

برای اتصال دائمی، ورق فولادی باید پشتیبانی شده و به درستی قرار گیرد. این جداول باید قبل از اینکه به صورت دائمی متصل شوند، در محل مورد نظر خود تنظیم شوند. ضمناً در صورتی که عرض تیر بیش از 4 متر باشد در هنگام ساخت سقف فولادی باید از تیرهای فرعی غیر پستی استفاده شود.

چسباندن کاغذ به قاب

برای نصب ورق های فولادی در سازه هنگام نصب ورق های فولادی به کمک میخ، آنها را با میخ و بست به سازه محکم می کنیم.

نصب گردن (کاتر)

برای چسباندن نشیمنگاه استیل به چوب از کلیپر یا ناودانی استفاده می شود. برای جوش دادن کاتر به چوب مهندسی شده از دستگاه جوش استفاده می شود. بهتر است قبل از جوشکاری از حلقه سرامیکی استفاده شود تا از آسیب دیدن ورق در اثر پاشش جوش جلوگیری شود.

· تقویت؛ نوع اصلی فولاد استفاده می شود

پس از نصب میخ ها، نوبت به نصب میلگرد و میله های حرارتی بر روی عرشه فولادی مطابق نقشه های کاربردی می رسد. برای این منظور انبر میلگرد رونیک ابزاری ایده آل برای شماست.

بتن ریزی; آخرین مرحله برای قدرت بیشتر

پس از انجام این کار، نوبت به ریختن بتن بر روی عرشه فولادی با توجه به ضخامت مشخص شده در نقشه ها می رسد. بتن ریزی مانند قالب عمل می کند و سطح بتن نهایی را صاف می کند.

ابزار فلزی؛ ترکیبی برنده از فولاد و بتن

مطالب ارائه شده در این مقاله نشان می دهد که انتخاب عرشه های فولادی اگر به صورت اصولی و حساب شده انجام شود، می تواند هم در بحث های اقتصادی و هم در مدیریت زمان پروژه تاثیر مثبت داشته باشد.

با توجه به نکات ذکر شده، روش عرشه فولادی یکی از بهترین روش ها در بحث اجرای اسکلت در سازه های فلزی می باشد که لازم به ذکر است مواد به کار رفته در این روش در تعیین مقاومت این گونه ها نقش دارد. یک ساختار ساختار سازه های. کفپوش های فولادی سازه ای قوی هستند که برای دوام بیشتر نسبت به ترکیب با بتن استفاده می شود و علاوه بر سبک وزن بودن آن را بادوام تر و طولانی تر می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.