درب ضد سرقت چيست؟



درب ضد سرقت همانطور كه از نامش پيداست دري است كه از ورود سارقان جلوگيري مي كند و در برابر هرگونه دستكاري، تخريب و آسيب ايمن و قابل اطمينان مي باشد كه قابل ذكر است كه اين قابليت اطمينان 100% نيست اما در مقايسه با درب هاي معمولي شما مي توانيد تفاوت بزرگي را ببينيد و قدرت درب هاي ضد سرقت را درك كنيد. اين نوع درب ها برخلاف درب هاي معمولي مقاومت بسيار بالايي در برابر فشار، برش، لغزش و قفل شدن دارند و نسبت به درب هاي معمولي با سيم هاي ايمني (آكاردئون) بسيار ايمن تر هستند. درب مورد استفاده بايد مطابق با استانداردهاي اين محصول باشد و نه درب هاي مختلف با يراق آلات معمولي و از همه لحاظ داراي استاندارد جهاني اين محصول باشد كه در ادامه نكات و توصيه هايي در خصوص خريد اين محصول كه در نظر گرفته ايم خواهد بود. برخي از نكات اساسي در هنگام انتخاب آنها متاسفانه مرجع صحيح و كاملي در مورد درب هاي ضد سرقت و شناخت آنها در دسترس عموم نيست و متاسفانه كمتر شركتي وجود دارد كه از ناآگاهي مردم سوء استفاده كرده و درب ها را به شكل و شمايل مي سازد. درها درب هاي ضد سرقت به عنوان درب هاي ضد سرقت به فروش مي رسند كه بسياري از يا برخي از استانداردهاي اين درب ها را رعايت نمي كنند و امنيت آن ها مانند درب هاي معمولي و ضد سرقت به عنوان مثال بين دو سطح درب طبيعي است. از هيچ برگه اي استفاده نشده است كه درك آن بسيار مشكل و عدم آگاهي در اين زمينه است، در اين مقاله سعي شده تا اين سوال تا حدودي حل شود و اطلاعات و توصيه هاي لازم در مورد اين انواع مشخص شود. درب تا حد امكان


با نصب اين نوع درب مي توانيد با آرامش بيشتري از خانه خارج شويد و درب خود را قفل كنيد. مشكل حفاظت از خانه هاي ارزان قيمت همواره مورد توجه مردم بوده و وجود درب هاي ضد سرقت اين نگراني را تا حد زيادي كاهش داده و بازار خوبي در همه كشورها و ايران دارد. و كاهش سرقت از منازل، توجه به اين نكته بسيار مهم است كه نوع انتخاب و سفارش درب ارتباط مستقيمي با محل استفاده دارد، مثلاً درب هاي مورد استفاده در ويلاها، كارخانجات و ادارات بايد داراي چه مواردي باشد. نسبت به درب منزل ايمن تر و بادوام تر است و از ورق فولادي ضخيم تري نسبت به درب منزل استفاده مي شود و ساختار درب ها براي مكان هاي مختلف متفاوت است و براي محل مورد نظر عايق صدا، عايق رطوبت، عايق حرارت و سرما، ضد اسيد و عايق هاي ديگر استفاده مي شود.


در خريد درب هاي ضد سرقت به چه نكاتي بايد توجه كرد؟

هنگام خريد چنين درهايي، اولين نكته ايجاد حس امنيت است

1- جنس قاب: فلز به كار رفته در آن بايد از آلياژ مرغوب و مرغوب باشد و اتصالات ورق ها داراي جوش صحيح باشد و بهتر است براي جوشكاري از جوش CO2 استفاده شود.

2- ضخامت قاب: ضخامت قاب بايد 1.5 ميلي متر يا بيشتر باشد

3- جنس لولا: كه فاكتور بسيار مهمي است كه بايد به آن توجه كرد زيرا لولاي در روي اين لولاها مي چرخد ​​و بايد بتواند وزن لولا را به راحتي تحمل كند. بعد از مدتي درب از حالت تنظيم خارج مي شود كه بهترين راه براي استفاده از 3 لولا و همچنين استفاده از لولا با بلبرينگ است.

4- متريال لايه: درست است كه طرح لايه درب سليقه اي است، اما توجه به اين نكته بسيار مهم است كه متريال لايه بايد با توجه به محل استفاده انتخاب شود، مثلا متريال ام دي اف از ملامينه و پي وي سي زيباتر و براق تر است. ، اما مقاومت كمتري در برابر خط و خش و نور خورشيد دارد.

5- بايد به فضاي داخلي بين دو طرف درب فكر كنيد كه بايد از ورق فلزي باشد و اگر داخل درب ورق فلزي وجود ندارد در واقع يك درب معمولي در اندازه خريده ايد. . اقدامات البته براي پرداخت هزينه درب ضد سرقت!

6- از قفل و كليد مطمئن باشيد و فراموش نكنيد كه بهترين نوع قفلي كه در دنيا يافت مي شود متعلق به شركت كاله است كه در تركيه و ايران به وفور يافت مي شود و مشكلي براي يافتن اين نوع قفل وجود ندارد. قفل كردن.

7- در نهايت از كيفيت دستگيره ها و لوازم مورد استفاده در نصب درب هاي ضد سرقت اطمينان حاصل كنيد.

 

ويژگي هاي درب ضد سرقت:

درب هاي ضد سرقت مطابق با استانداردهاي بين المللي نسبت به ساير درب ها داراي ويژگي هاي فراواني هستند كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

1- در داخل درب ضد سرقت از ورق فلزي بسيار مقاوم استفاده شده است كه از هر نوع ورود و ورود سارقان جلوگيري مي كند.

2. درب هاي ضد سرقت بر خلاف درب هاي معمولي در يك نقطه به چهارچوب متصل نمي شوند، با استفاده از ساختار قفل و سينه، درب هاي ضد سرقت در چند نقطه به چهارچوب متصل مي شوند كه از ويژگي هاي منحصر به فرد آن مي باشد. درب ها ضد سرقت هستند

3- درب هاي ضد سرقت داراي عايق صدا هستند

4- در ساخت درب هاي ضد سرقت براي جلوگيري از آتش سوزي از پشم سنگ مقاوم در برابر حريق نيز استفاده مي شود كه عايق حرارتي است، ساخت اين درب ها بايد به گونه اي باشد كه با رعايت استانداردهاي لازم، در طول در يك آتش سوزي از ورود و كمك نيروهاي آتش نشاني جلوگيري مي كنند. برنگرد

5- ساختار درب ضد سرقت به گونه اي است كه پس از نصب در چهارچوب قابل استفاده نمي باشد

6- در اطراف درب ايمني براي جلوگيري از ورود گرد و غبار و اتلاف برق از كش يا ريسمان استفاده شده است.

7- نصب آسان درب هاي ضد سرقت منجر به نصب درب هاي ضد سرقت با حداقل آسيب به درب در پايان مراحل ساخت شده است.

8- قفل درب هاي ضد سرقت داراي 11 زبانه هستند كه در سه جهت مختلف كار مي كنند

9- ضخامت ورق مورد استفاده در آنجا بيش از يك ميليمتر است كه نشان دهنده امنيت و استحكام اين نوع درب ها مي باشد.


10- ضد آب بودن

11- آسيب تاخيري به درها و تجهيزات بست آنها

12- نصب آسان

13- تنوع در ظاهر و زيبايي و همچنين رنگ هاي مختلف تهيه شده است

14- تنوع ابعاد و ضخامت آن

15- روكش هاي مختلف از مواد مختلف

16- جداسازي اتلاف انرژي

17- تنوع زياد قيمت بسته به متريال مورد استفاده

18- سركوب يا خاموش كننده صدا

19- قفل شب

20- اضافه شدن دزدگير و دوربين تعبيه شده داخل در.

با توجه به ويژگي هاي فراواني كه درب هاي ضد سرقت نسبت به درب هاي معمولي به خصوص از نظر امنيتي دارند، درب هايي از اين دست را مي توان جايگزين بسيار مناسبي براي درب هاي معمولي دانست.


نوع سيستم ضد سرقت:

در حال حاضر بيشتر درب هاي موجود در بازار ايران از كشورهاي تركيه و چين وارد مي شود و در سال هاي اخير شركت هاي ايراني با واردات قطعات درب ضد جرم از ايران نيز موفق به ساخت چنين درب هايي با كيفيت قابل مشاهده شده اند.

در اينجا به برخي از تفاوت هاي درب هاي تركي و درب هاي چيني مي پردازيم و آنها را با هم مقايسه مي كنيم:

در ابتدا از نظر كيفيت مي توان به اين نكته اشاره كرد كه همانطور كه مي دانيم سطح كيفي محصولات چيني متفاوت است و هر محصول چيني داراي چندين نوع سطح كيفي مانند درب هاي ضد سرقت و در برخي موارد درب هاي چيني كيفيت بالاتري نسبت به درب هاي تركي دارند و در برخي موارد برعكس بايد نوع و كيفيت درب را بسته به محل درب انتخاب كرد.

يكي ديگر از تفاوت هاي ظاهري اين نوع درب اين است كه چهارچوب درب ضد سرقت نسبت به نمونه چيني داراي فاصله بيشتري بين سطح بيروني چهارچوب و درب است و لولاهاي درب ضد سرقت نيز نمايان است. روي درب ضد سرقت. سارقان چيني پنهان و نامرئي هستند در حالي كه سارقان ضد سارق در چين و تركيه متفاوت هستند. از ديگر تفاوت ها مي توان به مشخصات فني آنها اشاره كرد.

 

1- مشخصات فني درب هاي ضد سرقت چيني:

اين درب ها داراي 4 لولا هستند كه مخفي بوده و امكان فشرده شدن را دارند و روي آن ها چشمي و زنگي قرار مي گيرد و علاوه بر دستگيره هاي زيبا داراي چراغ شب مي باشد.

سيستم قفل درب كه با چرخاندن كليد همزمان 13 زبانه از چهار طرف وارد چارچوب مي شود.

درب هاي چيني داراي 7 كليد كامپيوتري هستند كه 2 عدد كليد كار ناميده مي شوند و در ساخت و ساز ساختمان كاربرد دارند و 5 عدد كليد به عنوان كليد اصلي استفاده مي شود.


مشخصات درب ضد سرقت چين:

چارچوب اين درب ها 12 سانتي متر ضخامت و قطر ورق 1 ميلي متر است

قاب درب 70 ميلي متر ضخامت دارد

ساختار كلي درب ورق فولادي به عرض 1.2 ميلي متر و روكش درب از رنگ پودري الكترواستاتيك با طرح ام دي اف ساخته شده است.

پاشنه درب از فولاد ضد زنگ و قسمت داخلي درب از فولاد كامپوزيت و پل هاي تقويت شده ساخته شده است.



انواع رايج درب هاي ضد سرقت چيني:

درب هاي تك لنگه = 105 * 205 سانتي متر و 105 * 210 سانتي متر

دو درب = 120*205 سانتي متر و 117*205 سانتي متر


2- اصول بهره برداري از درهاي تركيه در خصوص سرقت:

درب هاي ضد سرقت ترك داراي 4 لولا و ضد ضربه بوده و بر روي آنها بند تعبيه شده و علاوه بر دستگيره هاي زيبا داراي قفل شب مي باشند.

سيستم قفل درب كه كليد را با هم مي چرخاند، 8 زبانه متحرك و ثابت از دو جهت وارد قاب مي شود.

درب هاي تركي داراي 8 عدد كليد كامپيوتري مي باشند كه 3 عدد آن به عنوان كليد كار شناخته مي شود و در حين ساخت و ساز و 5 عدد كليد به عنوان كليد اصلي استفاده مي شود.


مشخصات درب ضد سرقت:

چارچوب اين درب ها 17 سانتي متر ضخامت و قطر صفحه 1.4 ميلي متر است

ضخامت درب 90 ميلي متر است

قسمت پاييني درب از ورق فولادي ضد زنگ و ساختار داخلي درب از ورق فولادي با آرماتور پل ساخته شده است.

اندازه هاي استاندارد درب هاي لولايي ضد سرقت:

درب هاي تك لنگه = 110 * 210 سانتي متر


3- مشخصات فني درب ضد سرقت ايران:

ايران خود توليد كننده كامل اين گونه درب ها نيست، توليد فريم اين گونه درب ها و قطعات مورد استفاده در ساخت درب هاي ضد سرقت عمدتا از كشور تركيه وارد مي شود و شركت هاي مختلفي به مونتاژ آن ها مي پردازند. در نتيجه مي توان در نظر گرفت كه درب ضد سرقت ايران مشابه تركيه است كه در مورد مشخصات درب تركيه بررسي شده است.


- نكاتي در مورد قاب درب ضد سرقت:

اولين نكته در نصب چهارچوب درب ضد سرقت بايد زير و قبل از سفيد كاري با ديوار چيني باشد.

ابعاد جعبه مورد استفاده براي ساخت قاب اسكيت بايد 4*8 سانتي متر باشد البته مي توان از سايزهاي كوچكتر نيز استفاده كرد كه اين نيز به شرايط قاب بستگي دارد و بهتر است قبل از اين با مشاوران اين نوع درب ها مشورت كنيد. نصب و راه اندازي.

در مورد ابعاد خود قاب انتظار كه البته به صورت آماده نيز فروخته مي شود، بايد در نظر گرفت كه ابعاد داخلي قاب انتظار يك سانتي متر از ابعاد عقب لولاهاي درب ضد سرقت بزرگتر است. به عنوان مثال، اگر اندازه قاب انتظار 210 * 105 باشد، اندازه قاب در بايد يك سانتي متر كوچكتر باشد، يعني 104x209.

حتما قاب آماده به كار را قبل از نصب رنگ كنيد تا از زنگ زدگي و خوردگي در حين ساخت جلوگيري شود.

در هنگام نصب قاب انتظار توجه به اين نكته بسيار حائز اهميت است كه قاب انتظار كاملاً تراز و عمود بر محل مورد نظر نصب شده باشد تا در صورت كج شدن درب در محل مناسب قرار نگيرد. . و چفت درب ضد سرقت نصب شده است ايرادي دارد كه براي رفع اين مشكل بهتر است ابعاد دو طرف چهارچوب انتظار را با طناب (4 طناب) اندازه گيري كنيد.

محل قرارگيري سطح قاب انتظار نسبت به محل نصب نيز نكته مهم ديگري است، قسمت پايي قاب انتظار بايد دقيقاً همسطح سطح كف باشد و تحت هيچ شرايطي بالاتر يا پايين تر نباشد.


مراجعه به ادامه مطلب:  https://baharidoor.com/product-category/security-door/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.