متخصص ارتوپدی چه می کند؟


متخصصین ارتوپدی که به متخصصان استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد نیز معروف هستند، با استفاده از روش های جراحی و جراحی سعی در تشخیص و درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن دارند.

متخصصان ارتوپدی در تهران چه کسانی هستند و چه کار می کنند؟

کمردرد، آسیب های ورزشی، آرتریت و گرفتگی عضلات گردن از جمله عوارض اسکلتی- عضلانی است که بر وضعیت جسمانی بیمار تأثیر می گذارد. تمام حرکات ما با مداخله بافت ها و استخوان ها انجام می شود و وجود عوارض، ناراحتی، سفتی یا شکنندگی در این دو قسمت مهم بدن می تواند در تمام عملکردهای بدن ما اختلال ایجاد کند، که در این شرایط حتی ممکن است ساده باشد. . کارهای روزانه برای ما غیر ممکن می شوند.

دکتر خیلی خوب می داند. حامد حکیمی عوارضی در ساختار استخوانی و عضلانی ما دارد و بهترین مرجع برای درمان، تسکین و رفع علائم مشکلات و دردهای استخوانی و عضلانی می باشد.

وظیفه اصلی متخصص ارتوپدی چیست؟

متخصص ارتوپدی که به عنوان متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد نیز شناخته می شود، مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی بدن را با روش های جراحی و غیر جراحی درمان می کند.

متخصص ارتوپدی خوب کیست؟

ارتوپدها در تهران پزشکانی هستند که تجربه زیادی در تشخیص، درمان، پیشگیری و توانبخشی بیماران مبتلا به آسیب‌ها، اختلالات و بیماری‌های ساختار اسکلتی عضلانی دارند. هرگونه آسیب به استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها، اعصاب، تاندون ها با متخصص ارتوپدی است و وی صلاحیت درمان بیماری های مربوط به این ساختمان را دارد.

متخصص ارتوپدی چه می کند؟

متخصص ارتوپدی بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی را بدون جراحی و با حرکت، درمان دارویی و سایر روش های توانبخشی درمان می کند. در صورت نیاز به جراحی، او ممکن است درمان جراحی را توصیه کند زیرا روش های دیگر موثر نبوده اند. چنین مشکلاتی:

آسیب های استخوان و مفاصل پس از ضربه، مانند شکستگی، دررفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن رباط، پارگی تاندون و رباط و غیره.

مصدومیت ورزشی

زوال مفاصل بدن مانند آرتریت و آرتروز

عفونت اندام

تومورهای استخوان و بافت نرم

بیماری های مادرزادی اندام ها

همه پزشکان ارتوپد با ساختار ماهیچه ها و استخوان ها از سر تا سر آشنا هستند. بسیاری از این پزشکان در نواحی و نواحی خاصی از بدن تخصص دارند. جراحان ارتوپد را می توان به عنوان متخصص ارتوپدی در پا، بازو، شانه، ستون فقرات، زانو نام برد. جراحان ارتوپد همچنین در اطفال، تروما، جراحی ترمیمی، انکولوژی (تومورهای استخوانی) و پزشکی ورزشی کار می کنند.

انواع اعمال ارتوپدی:

جراحی های ارتوپدی بسته به بیمار و بیماری او می تواند متفاوت باشد.

1 - آرتروسکوپی:

جراح از دوربین و سایر تجهیزات برای تشخیص و درمان آسیب استفاده می کند.

2- فیوژن:

یک روش فیوژن که در آن استخوان ها با وسایل داخلی مانند گرافت ها و میله های فلزی به یکدیگر متصل می شوند.

3- رفع اشکالات داخلی:

روشی برای نگه داشتن استخوان های شکسته در جای خود با استفاده از فلز و پیچ در حالی که استخوان سالم است.

تعویض 4 مفصل:

این روش که می تواند به صورت جزئی یا کامل انجام شود مدتی است که مورد استفاده قرار می گیرد.

5- استئوتومی:

اصلاح استخوان با جابجایی و برش.

6- حل مشکلات بافت نرم:

ترمیم بافت نرم مانند پارگی عضلات یا رباط ها.

ارتوپد چه نوع افرادی را درمان می کند؟

وظایف متخصصین ارتوپدی

جراح ارتوپد دکتر حامد حکیمی می تواند افراد در هر سنی از جمله نوزادان، کودکان، ورزشکاران و سالمندان را در شرایطی مانند پارگی، شکستگی، بیماری های مختلف، عدم تقارن، شکستگی و شکستگی عضلات و استخوان درمان کند.

زمانی که بیمار و اطرافیانش به ارتوپد مراجعه می کنند، رعایت دقیق دستورات پزشک، در نظر گرفتن نظر پزشک و همکاری کامل بسیار مهم است. عوارض و آسیب های درمان شده توسط متخصص ارتوپدی:

تغییر شکل انگشتان دست و پا

کمردرد، عوارض کمر، سیاتیک و اسکولیوز

تومورهای استخوانی، فلج مغزی و بیماری های عضلانی

پینه، پینه، پاهای چاقدار، زانوهای خمیده و پاهای اشتباه

حرکت از محل صحیح عضلات و استخوان ها و شکستگی ها

رشد غیر معمول

ارتریت

آرتروز

روماتیسم مفصلی

آسیب های ناشی از کار و ورزش

پارگی غضروف، آسیب تاندون، کشیدگی عضلات و کبودی

تاندون های پاره شده؛ یک رگ به رگ شدن

بیمار با مراجعه به متخصص ارتودنسی چه خدماتی باید دریافت کند؟

به طور کلی، مراجعه به پزشک ارتوپد با معاینه فیزیکی، مصاحبه و بررسی سوابق پزشکی آغاز می شود. در نهایت، آزمایشات اضافی مانند آزمایش خون و تصویربرداری ممکن است انجام شود. در بسیاری از مشکلات روش های درمانی زیادی وجود دارد که متخصص ارتوپدی با بیمار در میان می گذارد تا بر اساس نظر پزشک و بیمار بهترین روش برای درمان و بهبودی پذیرفته شود. شایع ترین دلایل مراجعه به متخصص ارتوپدی:

جراحی ستون فقرات

جراحی شانه و دست

جراحی تعویض مفصل زانو و مفصل ران

ارتوپدی برای کودکان

پزشکی ورزشی

جراحی پا و مچ پا

جراحی تومورهای استخوان و بافت نرم

متخصص ارتوپدی در تهران: مشکلات ارتوپدی با تزریق و دارو قابل درمان است. جراحی ارتوپدی، فیزیوتراپی و درمان شکستگی و فشار استخوان. اکثر اقدامات درمانی در مراکز درمانی زیر نظر پزشک متخصص انجام می شود

بنابراین تجربه و آموزش ارتوپد و جراح تاثیر زیادی در درمان شما دارد. با توجه به حجم موارد تحت پوشش بخش ارتوپدی، بیمار ابتدا باید مشکل خود را شناسایی کرده و به متخصص مناسب در تخصص های ارتوپدی دسترسی پیدا کند.

مقاله کامل:  https://pezeshke-shahr.com/ارتوپدی/متخصص-ارتوپدی-در-شیراز/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.