چرا بايد مراقب بهداشت مو باشيم؟

از گذشته تا به امروز رعايت بهداشت فردي امري مهم و ضروري است كه هر فردي ناخودآگاه و خود به خود هر روز با مشكلات سلامتي و شخصي مواجه مي شود. مثلا شستن دست و صورت، كوتاه كردن ناخن و پا و خيلي چيزهاي ديگر. ممكن است فردي را در اطراف خود ديده باشيد كه مدام چندين بار در روز شستشو مي دهد يا چندين بار در روز حمام مي كند.

فكر نمي كنيد داشتن وسواس آزاردهنده است؟ براي پاسخ به اين سوال مي توان گفت كه رعايت بهداشت فردي بسيار مهم است اما نبايد زياد بلندپرواز بود. در واقع با وجود وسواسي كه دارد، خودش و اطرافيانش آشفته اند. بنابراين مي توان گفت وسواس نوعي بيماري روحي و رواني است كه نه تنها به حفظ طهارت كمك مي كند، بلكه باعث دوري از طهارت واقعي مي شود. آيا به نظر شما بهداشت فردي مهم است؟ چرا بايد بهداشت فردي را رعايت كنيم؟ مزاياي بهداشت فردي چيست؟ اگر به دنبال پاسخ سوالات مشابه هستيد، توصيه مي كنيم تا انتها با ما همراه باشيد.



چرا بايد بهداشت فردي را رعايت كنيم؟

همانطور كه مي دانيم بيماري كرونا سالهاست كه در دنيا وجود دارد، نظافت فقط براي حفظ ظاهر و زيبايي نبود. در واقع با رعايت نكات بهداشتي در اين مدت توانستيم علاوه بر ظاهري آراسته و خوشبو، سلامت بدن خود را نيز تضمين كنيم. به عبارت ديگر، ما براي جلوگيري از ابتلا به كرونا كارهاي زيادي انجام داديم، مانند شستن مرتب دست‌ها، مسواك زدن، پاك كردن كثيفي‌هاي پوست و غيره. ما 19 انجام داديم. البته ناگفته نماند كه هميشه بايد بهداشت فردي را رعايت كنيم. بنابراين از جمله دلايل مهم رعايت بهداشت فردي مي توان به سلامت بدن و زيبايي آن اشاره كرد.


بهداشت دهان و دندان چگونه رعايت مي شود؟

از دوران كودكي و مدرسه به ما ياد مي دهند كه 3 بار در روز مسواك بزنيم. بعد از هر وعده غذايي از مسواك نرم و نخ دندان استفاده كنيد. همانطور كه مي دانيد باقي ماندن غذا روي دندان ها مي تواند منجر به پوسيدگي و آسيب شود. مصرف شيريني‌ها، غذاهاي شيرين و نوشابه‌ها، دندان‌ها را هدف قرار داده و به مرور زمان باعث فرسايش و پوسيدگي آن‌ها مي‌شود. بنابراين سعي كنيد تا حد امكان از مصرف نوشابه و شكر غير طبيعي خودداري كنيد. همچنين مي توانيد براي حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگيري از پوسيدگي دندان از لبنيات استفاده كنيد. از اين رو مي توان گفت بعد از هر وعده غذايي مسواك، نخ دندان و آب نمك را فراموش نكنيد.


چرا بايد سلامت پوست مهم باشد؟

پوست يكي از عناصر مهم در زيبايي فردي است كه توجه به آن پوستي شفاف و سالم به شما مي بخشد و اعتماد به نفس شما را دو چندان مي كند. پوست انسان يا چرب، معمولي يا خشك است. اگر پوست چرب داريد، بايد به آنچه مي خوريد توجه كنيد. مصرف چربي هاي اشباع شده و فست فود مي تواند تاثير مستقيمي بر سلامت پوست داشته باشد. اگر پوست خشكي داريد بايد از روغن هاي گياهي مانند روغن نارگيل، روغن زيتون استفاده كنيد و صورت خود را دو بار در روز (صبح و شب) در ژل ها و كف هاي شستشو بشوييد.

بنابراين توصيه مي كنيم به بهداشت پوست خود توجه كنيد و تمامي گرد و غبار را از روي پوست خود پاك كنيد تا آسيب پوستي به آن وارد نشود.



چرا بايد مراقب بهداشت مو باشيم؟

يكي ديگر از مواردي كه در بهداشت فردي بايد به آن اهميت داده شود، بهداشت مو است. كوتاه كردن موهايتان مثلا هر 6 ماه يكبار سلامت موهايتان را تضمين مي كند. به عنوان مثال، كوتاه كردن موها در فواصل منظم يا شستن صحيح موها مي تواند از شوره سر جلوگيري كرده و چربي پوست سر را از بين ببرد. همچنين مي توانيد با تغذيه صحيح، سيگار نكشيدن، استفاده كمتر از اتو و سشوار و بسياري عوامل ديگر از ريزش و آسيب مو جلوگيري كنيد.


مزاياي سلامت شخصي

o از انگل ها و ويروس ها جلوگيري مي كند

o بهداشت فردي مي تواند به افزايش عزت نفس فرد كمك كند.

o برنامه غذايي و تغذيه خوب مي تواند از اضافه وزن و چاقي و بيماري هاي گوارشي پيشگيري كند.

o تمركز بر بهداشت فردي شخصيت و زيبايي را دو چندان مي كند. به عنوان مثال، فردي كه ناخن هاي كوتاه، موهاي مرتب و لباس هاي تميز داشت، علاوه بر كمك به ظاهر خود، مي توانست به بهداشت شخصي نيز توجه كند.



چگونه بايد به بهداشت فردي احترام بگذاريم؟

به ياد داشته باشيد كه قبل و بعد از غذا دستان خود را بشوييد.

حداقل 2 يا 3 بار در روز مسواك بزنيد و نخ دندان بكشيد.

o فوراً لباس‌هايتان را عوض كنيد، مخصوصاً لباس‌هاي زيرتان را.

o براي جلوگيري از حساسيت پوستي از لباس سفيد استفاده كنيد.

o حداقل دو بار در هفته دوش بگيريد و بدن و موهاي خود را بشوييد.

با كمك دستمال مرطوب و آب صورت خود را از هرگونه آلودگي و آرايش پاك كنيد.

o سعي كنيد در طول روز به اندازه كافي فعال باشيد و فعاليت هاي ورزشي را در سبك زندگي خود بگنجانيد.

o يكي از راه هاي اختلال در دستگاه گوارش، مصرف غذاهاي آماده و چرب است. تا حد امكان از خوردن اين نوع غذاها خودداري كنيد.

متن كامل مقاله را بخوانيد:    https://bazaar-baz.com/product-category/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa/%d8%a8%d9%87%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%af%db%8c/page/2

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.