مقدمه بررسی مزایا و معایب لیزر الکس کاندلا


لیزر الکس کاندلا یکی از پیشرفته ترین روش های لیزر موهای زائد در جهان است. اما درد الکس کندلا برای بسیاری از افراد ناخوشایند است. این تکنیک برای بسیاری از افراد جواب داده است و نتایج رضایت بخشی در از بین بردن موهای زائد داشته است. در این مقاله به معرفی تکنولوژی لیزر الکس کاندلا، مزایا و معایب، روش های درمانی و راه های پیشگیری از عوارض می پردازیم. نکات و ترفندهای قبل و بعد از لیزر موهای زائد

مقدمه ای بر فناوری لیزر الکس کاندلا

لیزر الکس کاندلا با استفاده از پرتو لیزر قدرتمند با طول موج 755 نانومتر و کریستال الکسانداریت موهای زائد پوست را از بین می برد. بلورهای الکساندریت در واقع میله هایی مانند منبع یا رابط لیزری با طول 7.6 تا 10 سانتی متر و قطر 0.3 تا 0.7 هستند. با فرکانس های مختلف می توان از دستگاه لیزر الکس کاندلا برای درمان پوست استفاده کرد. البته در برخی از دستگاه های لیزر تنها از دو طول موج می توان استفاده کرد اما در برخی دیگر می توان دامنه طول موج را از 710 به 820 تغییر داد. و نازک شدن موهای ناخواسته

اپلیکیشن دستگاه لیزر الکس کاندلا

1_ رفع موهای زائد

2- برداشتن انواع خال

3_ پاک کردن انواع تاتو

4_ تمیز کردن جای بخیه ها

ملانین موجود در پوست و فولیکول های مو لیزر الکس کاندلا را جذب می کند. بنابراین می توان از آن در نواحی مختلف پوست با کارایی بالا استفاده کرد و همچنین برای پاک کردن آرایش و تاتوهای دائمی استفاده می شود.

دستگاه لیزر الکس کاندلا علاوه بر کاربردهای درمانی می تواند برای آبکاری فلزات، حکاکی، مارک گذاری و سرامیک نیز استفاده شود. اگر در مورد نحوه تشخیص دستگاه لیزر اصل از تقلبی سوالی دارید می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

مزایای استفاده از شمع الکس

مزایای استفاده از لیزر الکس کندل عبارتند از:

نتایج دائمی: درمان با لیزر الکس کاندلا فولیکول های مو را از بین می برد و از این رو نتایج دائمی است.

سرعت درمان: پالس کوتاه لیزر الکس کوندلا درمان موهای زائد را تسریع می کند.

بدون درد: لیزر الکس کاندلا پالس های کوتاهی دارد و تماس مستقیم با پوست ندارد، بنابراین نسبت به سایر فناوری ها درد کمتری دارد.

مجهز به سیستم خنک کننده

فرآیند ساده است

معایب لیزر الکس کندل

هزینه: درمان با لیزر الکس کاندلا گران است و برای اکثر افراد مقرون به صرفه نیست.

دامنه: لیزر الکس کوندلا برای همه قابل استفاده نیست و ممکن است روی پوست های خاصی مانند پوست های تیره تاثیر زیادی نداشته باشد.

می تواند باعث آسیب پوستی شود: اگر اقدامات احتیاطی را رعایت نکنید، استفاده از لیزر الکس کاندلا می تواند باعث آسیب پوست شود.

روش لیزر درمانی الکس کاندلا

برای انجام لیزر الکس کوندلا، ابتدا باید با یک پزشک یا تکنسین مجرب مشورت کنید. پس از مشاوره، پوست شما مستقیماً با لیزر الکس کوندلا درمان می شود. لیزر درمانی الکس کوندلا باید توسط تکنسین مجرب انجام شود و تمامی دستورالعمل های پزشکی و بهداشتی رعایت شود. این مقاله را بخوانید تا با بهترین ابزار لیزر موهای زائد آشنا شوید.

چگونه از عوارض لیزر کاندلا جلوگیری کنیم

در برخی موارد استفاده از لیزر الکس کاندلا می تواند باعث عوارض پوستی شود. برای جلوگیری از این مشکلات باید قبل و بعد از درمان از پوست خود مراقبت کنید.

نکات قبل و بعد از لیزر کاندلا

قبل از لیزر موهای زائد از آفتاب گرفتن خودداری کنید.

پوست خود را از هرگونه لوازم آرایشی و غیر آرایشی پاک کنید.

پس از درمان لازم است پوست مرطوب شود و به پوست فشار وارد نشود.

اگر پوست شما تا چند روز بعد از لیزر الکس کاندلا قرمز یا متورم است، از برخی محصولات مراقبت از پوست مانند کرم هیدروکینون یا کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید.

تا دو هفته پس از لیزر، پوست را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

تکنولوژی مورد استفاده در دستگاه الکس کندل

گزینه های امواج لیزر:

امواج لیزری که در دستگاه لیزر الکس کاندلا استفاده می شود اغلب در محدوده طول موج نوری هستند که به طور بهینه توسط رنگدانه مو جذب می شود. معمولا از لیزرهایی با طول موج 750 نانومتر تا 1200 نانومتر استفاده می شود.

سیستم خنک کننده:

دستگاه های لیزر الکس کاندلا معمولاً دارای یک سیستم خنک کننده برای جلوگیری از تولید گرما در طول تولید لیزر هستند. این سیستم ممکن است شامل اجزایی مانند پمپ های خنک کننده یا برج های خنک کننده باشد.

فناوری نور پالسی (IPL):

برخی از دستگاه های لیزر الکس کاندلا از فناوری نور پالسی (IPL) استفاده می کنند. این فناوری شبیه لیزر است اما به جای موج لیزر از پالس نور با زمان مشخص استفاده می کنند.

سنسورهای هوشمند:

دستگاه های لیزر الکس کاندلا معمولا دارای سنسورهای هوشمندی هستند که به طور خودکار میزان توان لیزر را تنظیم می کنند. این حسگرها می توانند با کنترل دقیق تر قدرت لیزر از آسیب پوست جلوگیری کنند.

سیستم خنک کننده پوست.

برخی از دستگاه های لیزر الکس کاندلا دارای سیستم های خنک کننده پوست هستند که هنگام استفاده از لیزر، پوست را خنک نگه می دارد و احتمال تحریک یا تحریک پوست را کاهش می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.