راهنمای خریدآبسردکن و شناخت انواع آنها

. در طول سالیان متمادی کولرهای آبی در بسیاری از اماکن عمومی، مغازه ها، ادارات و گوشه و کنار ادارات قرار گرفته و مورد استفاده مشتریان قرار می گیرد. برخی از کولرهای آبی این قابلیت را دارند که آب سرد و گرم را به صورت همزمان تامین کنند. برخی از آنها یک محفظه خنک کننده در پایین دارند مانند یخچال که می توان نوشیدنی ها و مواد غذایی را در آن نگهداری کرد. هر یک از این ویژگی ها ممکن است بر اساس قیمت، مدل و ظرفیت متفاوت باشد.

تهیه آب دلپذیر با کیفیت و دمای مناسب یکی از مهم ترین عوامل در هنگام تهیه آب ریز می باشد. این مقاله به شما کمک می کند تا همه چیز را در مورد آب سردکن بدانید و بهترین انتخاب را هنگام خرید آب سردکن داشته باشید. لطفا با ما همراه باشید.

انواع کولر آبی برای منزل و محل کار

کولرهای آبی در انواع رومیزی، ایستاده، یخچالی، استیل، صنعتی و ... تولید و عرضه می شوند، اما اگر بخواهیم کولرهای آبی را با توجه به کارکردشان به چهار دسته اصلی تقسیم کنیم، به شرح زیر است:

یک مخزن آب با یک مخزن فلزی با یک شناور

این نوع کولر آبی به آب شهری متصل است و آب ورودی آن مستقیماً از آب شهری تامین می شود و همچنین دارای لوله ای است که برای تخلیه آب به فاضلاب متصل می شود. به دلیل امکان استفاده زیاد از این نوع کولر آبی (دارای 3 تا 4 سوپاپ برای خروج آب سرد) بیشتر در مکان های عمومی یافت می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

شارژگاز آبسردکن حبابدار با بطری قابل تعویض

این مدل که بیشتر از یک بطری آبی بزرگ تشکیل شده و در ادارات و مغازه های کوچک دیده می شود، پس از خالی شدن باک با یک بطری 10 لیتری جدید قابل تعویض است. برخی از این کولرهای آبی دارای آبگرمکن نیز هستند. از این رو به این مدل کولر آبی فانتزی دو منظوره یا چند منظوره نیز می گویند.

کولر آب ایستاده فوری بدون مخزن آب

این کولر آبی آب را در لحظه خنک می کند و با فشار دادن شیر آب یا دکمه آب سرد می توانید از کولر آبی استفاده کنید. این نوع کولر آبی فاقد مخزن آب می باشد.

کولر آبی کانتر

آبسردکن رومیزی نسبت به سایر کولرهای آبی کوچکتر است و به همین دلیل امکان جابجایی و قرارگیری راحت تری وجود دارد. آبسردکن های اداری را می توان در مکان های زیادی در منازل، ادارات خصوصی و دولتی، مغازه ها و ... قرار داد و استفاده کرد. بسیاری از این کولرهای آبی نه تنها آب سرد، بلکه آب گرم را برای تهیه نوشیدنی های گرم نیز فراهم می کنند.

کولر آبی صنعتی

مدارس، مغازه ها، بیمارستان ها و غیره انواع دیگری از کولر آبی وجود دارد که در مکان های عمومی و بزرگ مانند

نحوه عملکرد کولرهای آبی

روش کار چیلرهای آبی به این صورت است که آب توسط یک سیستم خنک کننده خنک می شود به گونه ای که یک مبرد در اطراف لوله های خروجی آب در مخزن وجود دارد که با فشار ایجاد شده توسط کمپرسور از گاز به مایع تبدیل شده است. ، این مبرد باعث سردتر شدن آب لوله ها می شود، این آب از طریق لوله ها به شیر خروجی منتقل می شود.

خواص خنک کنندگی آب مناسب

هنگام خرید کولر آبی باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا دستگاهی متناسب با نیاز و خواسته خود پیدا کنید:

نوع کولر آبی: ابتدا باید به نوع، محل و میزان آب سرد یا گرم مورد نیاز شرکت، محل کار، مدرسه، بانک و ... توجه کرد. کولر آبی مخزن، صنعتی یا حتی رومیزی را انتخاب کنید.

ویژگی ها: آیا کولر آبی که مد نظر شماست چند منظوره است، فقط یک کولر آبی است یا قابلیت گرم کردن آب را دارد؟ سیستم فیلتراسیون و عملکرد تبرید آن یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند شما را در انتخاب مناسب ترین گزینه راهنمایی کند.

کیفیت: هنگام انتخاب کولر آبی، می توانید برند یا مواد به کار رفته در بدنه، کندانسور و کمپرسورها را بررسی کنید تا از کیفیت محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

سلامت آب سرد تولیدی بتا سرویس: فیلترها و عملکرد خنک کنندگی آب می تواند بر میزان تصفیه و تصفیه آب تاثیر بگذارد و این انتخاب عامل مهمی در انتخاب کیفیت آب سرد و خلوص آب است.

مصرف انرژی: تمام کولرهای آبی با برق کار می کنند، قطعا هر چه مصرف انرژی دستگاه کمتر باشد به صرفه تر است.

خدمات تعمیر و نگهداری مناسب و مطمئن از سازنده کولر آبی

اجزای موجود در کولرهای آبی

کمپرسور: کمپرسور جزء اصلی کولر آبی محسوب می شود که جزء اصلی در آب خنک کننده می باشد.

لوله: لوله های پلیمری نیز بسیار مهم هستند، این لوله ها باید قابلیت خنک ماندن و مقاومت در برابر گرمای محیط را داشته باشند.

کندانسور: کندانسور با سیم پیچ وظیفه حذف گرما از مبرد را بر عهده دارد، به طوری که مبرد به عنوان عنصر خنک کننده در کندانسور خنک می شود و از طریق سیم پیچ جریان می یابد.

بدنه و مخزن: بدنه و مخزن از فولاد مرغوب ساخته شده اند و از دیگر اجزای مهمی هستند که در صورت کیفیت بالا از زنگ زدگی یا خوردگی جلوگیری می کنند.

فیلتر: فیلترها که وظیفه تصفیه آب را بر عهده دارند، اغلب مهمترین اجزای نرم کننده آب در نظر گرفته می شوند.

قیمت کولر آبی

با مراجعه به سایت مجموعه اختصاصی Demataheheez می توانید به راحتی انواع آبسردکن های رومیزی، مخزنی، ثابت و صنعتی مورد نظر خود را با اطمینان از اصل بودن محصول، گارانتی و ... بیابید. همچنین امکان مشاهده قیمت محصولات، مقایسه و دریافت مشاوره رایگان قیمت کولر آبی در این مجموعه اختصاصی وجود دارد.

نحوه نصب و استفاده از کولر آبی

برای نصب و استفاده از کولرهای آبی می توانید از تکنیک های شرکت های مختلف استفاده کنید. با توجه به اینکه تعدادی از آنها به لوله های آب شهر متصل می شوند، لذا برای افزایش کارایی و عمر محصول توصیه می شود از نصب و استفاده از چیلر آب صنعتی خودداری نمایید.

نکات بهداشتی برای تمیز کردن کولرهای آبی

یکی از نکات مهمی که در استفاده از کولر آبی باید در نظر گرفت، بهداشت و تمیزی است. بنابراین هنگام تمیز کردن کولر آبی باید به این موارد توجه کنید.

برای ایمنی کولر آبی را جدا کنید.

مخزن یا بطری آب را از دستگاه خارج کنید و اجازه دهید آب اضافی تخلیه شود.

اگر در مخزن یخچال آب وجود دارد، آن را کاملا بشویید.

چرا باید از کولر آبی استفاده کرد؟

استفاده از آب سرد فوایدی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

کیفیت آب بالاتر از آب شهری است

آب بهداشتی و سالم تر از آب لوله کشی

دمای آب به خصوص در فصل گرما کمتر از آب لوله کشی است

مقرون به صرفه تر از تامین مداوم آب نمک

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.