لوگو چیست و چگونه بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟


چه در طول روز خرید کنید، پیاده روی کنید یا در شبکه های اجتماعی جستجو کنید، احتمالاً با انواع برندهای محبوب روبرو خواهید شد. شاید شما زیاد به آنها توجه نکنید. اما این نمادها جزء لاینفک برندسازی در شرکت ها هستند. حال اگر شما نیز به دنبال لوگوی کسب و کار خود هستید در این پیشنهاد با ما همراه باشید. در این مقاله ابتدا در مورد اینکه لوگو چیست صحبت خواهیم کرد. در ادامه شما را با انواع لوگو آشنا می کنیم تا بتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید.

ابتدا قبل از معرفی انواع لوگو، می خواهیم به شما بگوییم که لوگو چیست. لوگو در اصل طرحی است که برای نشان دادن یک برند یا محصول استفاده می شود و از متن، تصاویر و کلمات تشکیل شده است. همانطور که قبلا در لوگوهای محبوب مشاهده کردید، لوگوها انواع مختلفی دارند و در اندازه ها و اشکال مختلف ساخته می شوند. به طور کلی با انتخاب یک لوگوی خوب می توانید خدمات، کسب و کار و برند خود را به مخاطب معرفی کنید. اگر به تجارت حرفه ای نگاه کنید، چشم اندازی فراموش نشدنی خواهید دید. به عنوان مثال، اگر به برندهایی مانند پپسی، آدیداس، نایک، استارباکس و غیره فکر می کنید، لوگوی آنها به ذهن شما خطور می کند.

معرفی لوگوهای معروف

اکنون که فهمیدید طراحی لوگو حرفه ای چیست، باید انواع آن را بدانید. انواع مختلفی از لوگوهای محبوب وجود دارد. اما به طور کلی می توان آنها را به چهار دسته تقسیم کرد. شما باید با توجه به مخاطبان هدف و نوع کسب و کار خود، لوگوی مناسب را انتخاب کنید.

1 - لوگو نوشته شده است

علامت کلمه یا لوگو یکی از انواع لوگوهایی است که از متن برای طراحی استفاده می کند. در این نوع لوگو نام شرکت یا برند با فونت و اندازه مشخص نوشته می شود. هنگام طراحی این لوگو باید کمی خلاق باشید و برند خود را واضح و آسان بنویسید. انتخاب رنگ و فونت در این سبک لوگو بسیار مهم است. برخی از لوگوهای نوشته شده معروف شامل پاناسونیک و گوگل هستند.

2 - لوگوی بصری

در این قسمت از مقاله لوگو چیست، می خواهیم شما را با چند نماد بصری آشنا کنیم. لوگوهای گرافیکی به عنوان لوگوی برند نیز شناخته می شوند و با یک تصویر یا طرح گرافیکی خاص ایجاد می شوند. این نوع لوگو پیچیده تر از یک لوگو نوشته شده است. و برای درک این لوگو ابتدا باید با برند آشنا شوید. در طراحی این نوع لوگو شما باید تصویر یا نماد مناسبی را انتخاب کنید که نشان دهنده شرکت شما باشد. سپس با انتخاب رنگ مناسب. کار را انجام دهید و تأثیر لازم را بر روی مخاطبان خود بگذارید. از نمونه‌های لوگوی عکس می‌توان به لوگوی بنز، اپل و تلگرام اشاره کرد.

3 - لوگوی ترکیبی

حتما از نام این لوگو معنای آن را فهمیده اید. این نوع لوگو از ترکیب لوگوی بصری و نوشتاری تشکیل شده است. این نوع لوگو معمولاً پرکاربردترین نوع لوگو است. اما باید در طراحی و انتخاب این لوگو دقت کنید تا متن و تصویر مطابقت داشته باشند. در این صورت می توانید یک لوگوی ماندگار داشته باشید. برند پوما و کینگ برگر نمونه هایی از برندهای هیبریدی معروف هستند.

4 – لوگوی مونوگرام

این نوع لوگو شبیه لوگوی نوشتاری است با این تفاوت که در طراحی آن از حروف اختصاری یا حرف اول نام برند استفاده شده است. کلید ایجاد این نوع لوگو چیست؟ اینکه فقط از یک یا چند حرف استفاده شود و حرف بر اساس آن انتخاب شود. زیرا این مهم ترین نکته در زیبایی لوگو است.

شما می توانید یکی از انواع لوگو را با توجه به کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و پشتیبانی دارید، می توانید به متخصصانی که آن را ارائه می دهند، اعتماد کنید.

با اصولی که در ایجاد لوگوهای معروف استفاده می شود آشنا شوید

با انتخاب لوگوی مناسب برای شرکت یا برند خود، می توانید تصویر خوبی برای شرکت خود ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا شما و خدمات شما را بهتر بشناسند. هنگامی که می خواهید بهترین لوگو را برای برند خود انتخاب کنید، باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید و آنها را با هم ترکیب کنید تا یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید. در این قسمت از مقاله لوگو چیست به بیان نکاتی می پردازیم که برای انتخاب بهترین لوگو باید در نظر بگیرید.
برای سفارش طراحی سایت کلیک کنید.
رنگ لوگو

هنگام انتخاب رنگ لوگو، نباید تنها به سلیقه خود توجه کنید. در عوض باید فکر و تحقیق کنید. انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی شما می تواند تاثیر زیادی بر احساسات و عواطف برند شما داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که بهتر است حداقل از 3 رنگ در لوگوی خود استفاده کنید. شما می توانید رنگ های مختلف را در لوگوهای معروف ببینید. مثلا رنگ آبی حس خوبی به مخاطب می دهد، رنگ قرمز برای جلب توجه یا افزایش اشتها مناسب است، اگر در کسب و کار خود نیاز به تولید انرژی دارید از رنگ زرد استفاده کنید.

تصویر لوگو

به طور کلی باید شرکت یا برند خود را با کمک تصاویر معرفی کنید. گاهی اوقات از تصاویر انتزاعی در طراحی لوگو استفاده می شود تا خلاقیت و شخصیت برند را منعکس کند. اگر می خواهید از یک تصویر نامرتبط برای برند خود استفاده کنید، بهتر است از یک احساس یا داستان در مورد محصول خود استفاده کنید.

در تمبر نوشته شده است

همانطور که در قسمت های قبل درباره چیستی لوگو اشاره کردیم، اگر می خواهید یک لوگوی تایپوگرافی یا ترکیبی طراحی کنید، باید به اندازه و فونت متن توجه کنید. هنگام ایجاد این لوگو، بیشتر از دو یا سه فونت استفاده نکنید تا طرح شما شلوغ و زشت نباشد.

شعار روی لوگو

حوزه موضوعی معمولاً زیر محیط یا برند است. در انتخاب موضوع دقت کنید تا یک جمله ساده و طولانی پیدا کنید. بنابراین، نیازی نیست که برای برند خود شعاری داشته باشید. اما این فعالیت راهی موثر برای شناخته شدن برند شماست. از لوگوهای معروفی که از شعار استفاده می کنند می توان به لوگوی ال جی و شعار Life's Good اشاره کرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.