درمان سنتی درد لگن


یکی از شایع ترین مشکلات در بین افراد درد لگن است. این درد آزاردهنده می تواند مانع از حرکت فرد شود و روی لگن، کشاله ران، عمق لگن و غیره تاثیر بگذارد. در جاهای مختلف احساس می شود مانند. امروزه از روش های مختلفی مانند درمان سنتی درد لگن برای درمان درد لگن استفاده می شود. البته نوع درمان با علت مشکل ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل ممکن است پزشک برای افرادی که دچار شکستگی یا دررفتگی لگن هستند به روش هایی مانند جراحی متوسل شود. در برخی موارد، دارو ممکن است یک گزینه درمانی مناسب باشد. با این حال، در برخی موارد، پزشک ممکن است در کنار این درمان ها از درمان سنتی درد لگن استفاده کند. در واقع، درمان سنتی درد لگن اجازه می دهد تا برخی از آسیب ها به راحتی برطرف شوند. در این مقاله قصد داریم در مورد درمان سنتی درد لگن اطلاعات بیشتری در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با دکتر منصوری همراه باشید.

برای درد لگن چه بخوریم؟

اگر درد لگن دارید و بعد از چند روز از بین نمی‌رود یا قرمزی، التهاب یا حتی سوزش در اطراف مفصل مشاهده کردید، باید به پزشک مراجعه کنید. دلیل آن این است که این مشکل می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی در ناحیه لگن باشد. جدای از آن، افرادی که در هنگام خواب و استراحت در ناحیه لگن احساس درد می کنند نیز باید فورا به پزشک مراجعه کنند. از آنجایی که پزشک از روش های مختلفی برای تشخیص علت درد لگن استفاده می کند و پس از مشخص شدن علت درد، درمان درد لگن را با کمک روش های مناسب آغاز می کند.

پزشکان عموما از روش های غیر جراحی و جراحی در درمان ساییدگی مفصل ران استفاده می کنند. فیزیوتراپی اغلب یکی از بهترین راه ها برای درمان درد لگن است. اما می توانند از درمان سنتی درد لگن نیز استفاده کنند. بد نیست بدانید که درمان سنتی درد لگن می تواند درد را کاهش دهد و به سرعت بهبود یابد. از روش های سنتی درمان درد لگن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کپسایسین

بد نیست بدانید که در سبزیجات سبز و قرمز ترکیبی شیمیایی به نام کپسایسین وجود دارد. این ترکیبات شیمیایی باعث آزاد شدن ماده P که نوعی انتقال دهنده عصبی است، می شود. در نتیجه از انتقال سیگنال های درد به مغز جلوگیری می کند. علاوه بر این، این داروها می توانند به کاهش اشتها نیز کمک کنند.

برای استفاده از این درمان سنتی درد لگن، باید پودر فلفل هندی را با نصف فنجان روغن زیتون ترکیب کنید. سپس مخلوط آماده شده را گرم کنید و پودر فلفل قرمز را هم بزنید تا کاملا در روغن حل شود. پس از آماده شدن مخلوط، اجازه دهید خنک شود و آن را در یک کاسه کوچک بریزید و ناحیه آسیب دیده را با این مخلوط ماساژ دهید.

زنجبیل

همه ما درباره فواید زنجبیل و اثرات درمانی آن شنیده ایم. در واقع زنجبیل باعث کاهش تولید لکوترین ها می شود. زیرا یکی از دلایلی که تولید آن با کوپلینگ انجام خواهد شد همین است. علاوه بر این، زنجبیل حاوی اسید سالیسیلیک است که در بدن انسان به اسید سالیسیلیک تبدیل می شود. بد نیست بدانید که اسید سالیسیلیک یکی از ترکیبات آسپرین است. بنابراین این ماده به آنزیم های موجود در سلول ها متصل شده و از تولید پروستاگلاندین ها جلوگیری می کند. پروستاگلاندین ها از جمله مواد شیمیایی هستند که باعث التهاب مفاصل می شوند و سیگنال های درد را به مغز می فرستند.

برای استفاده از زنجبیل برای درمان های عامیانه برای درد لگن، بهتر است زنجبیل تازه را به اندازه یک قاشق غذاخوری رنده کنید. سپس آن را در قابلمه بریزید و 3 لیوان آب به آن اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را روی آتش بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید تا خوب بجوشد. برای طعم بهتر می توانید از برگ بو یا عسل نیز استفاده کنید.

روش های سنتی درمان درد لگن

در ادامه، دو روش سنتی درمان درد لگن را به شما معرفی می کنم که بسیار ساده به نظر می رسند، اما می توانند برای تسکین درد معجزه کنند.

کاهش وزن

در برخی موارد، فرد ممکن است به دلیل افزایش وزن و فشار روی مفاصل دچار کمردرد شود، بنابراین پزشکان استفاده از روش‌های سنتی درمان کمردرد مانند کاهش وزن را پیشنهاد می‌کنند. زیرا هر کیلوگرم چربی می تواند سه کیلوگرم به مفاصل لگن فشار وارد کند. علاوه بر این، اگر پزشک شما روش هایی مانند جراحی را تجویز کرده باشد، چاقی خطرناک خواهد بود. به همین دلیل کاهش وزن قبل از جراحی توصیه می شود. برای این منظور معمولا از رژیم غذایی مناسب و ورزش استفاده می شود.

تمرینات ورزشی را انجام دهید

یکی دیگر از روش های سنتی درمان درد لگن انجام تمرینات ورزشی است. می توانید تصور کنید که پیاده روی طولانی مدت یا بالا و پایین رفتن از پله ها آسیب بیشتری به مفاصل وارد می کند. اما بد نیست بدانید که انجام ندادن فعالیت بدنی غیر منطقی است. به همین دلیل، پزشکان ممکن است گاهی روش هایی مانند ورزش را برای درمان درد لگن توصیه کنند.

البته یادتان باشد که انجام ورزش به تنهایی کافی نیست و باید از دو روش درمانی و ورزش با هم استفاده کنید. خوب است بدانید امروزه با خرید تجهیزات فیزیوتراپی خانگی می توانید به راحتی درد لگن را در خانه درمان کنید. بنابراین می توان گفت که انجام ورزش یکی از بهترین روش های سنتی درمان درد لگن است که نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. اما به هیچ وجه تمرینات فیزیوتراپی لگن را بدون نظر فیزیوتراپیست خود انجام ندهید و سعی کنید با ورزش انجام دهید. همچنین بد نیست بدانید برای خرید تجهیزات فیزیوتراپی خانگی می توانید با شرکت تجهیزات پزشکی بورخس تماس بگیرید و از خدمات عالی آنها بهره مند شوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.