مزایا و معایب لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد بدن یک روش درمانی بسیار کارآمد و موثر است. بر خلاف اکثر روش های موجود و بی اثر مانند اصلاح، اپیلاسیون، کرم ها و اسپری های مو، روش لیزر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن است.

در نهایت، لیزر موهای زائد یک روش مقرون به صرفه، ایمن و بسیار موثر است که تا 90 درصد موهای زائد را از نواحی لیزر شده حذف می‌کند و پوستی صاف و انعطاف‌پذیر بدون هیچ گونه عارضه پوستی ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله از برترین پزشک به مزایا و معایب لیزر موهای زائد بدن می پردازیم.

مزایای لیزر موهای زائد

آنچه باعث محبوبیت لیزر موهای زائد در بین سایر روش های رفع موهای زائد شده است، واقعاً مزایای فراوان آن است.

مهمترین مزایای لیزر موهای زائد عبارتند از:

باید بدانید که با استفاده از لیزر موهای زائد برای همیشه از شر موهای زائد خلاص نخواهید شد اما این روش یکی از بهترین روش هایی است که می تواند سرعت رشد مو را به شدت کاهش دهد که به میزان زیادی از میزان موهای زائد می کاهد. بدن را به صفر می رساند در نهایت در مقایسه با روش های دیگر در کاهش موهای زائد موثرتر است.

درد ناشی از لیزر بسیار کم و قابل تحمل است. در واقع درد او جایی بین ژیلت و اپیلاسیون است. معمولا این درد پس از تعداد جلسات از بین می رود. البته اگر دستگاهی با کیفیت و به روز باشد، تکنیک های موثری برای تسکین درد ناشی از آن دارد. مانند دستگاه های سوپرانو آیس پلاتینیوم، در انتهای این مقاله نیز مزیت های این دستگاه توضیح داده خواهد شد.

از مزایای لیزر موهای زائد در کلینیک لیزر موهای زائد در شرق تهران می توان به این نکته اشاره کرد که لیزر موهای زائد برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است و با لیزر به راحتی می توانید به مکان های غیر قابل دسترس برسید. بنابراین محدودیتی ندارد و به راحتی می تواند قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

لطفاً به یاد داشته باشید که مناطقی که موهای نازک و چرب دارند به هیچ وجه نباید با لیزر اپیلاسیون شوند زیرا باعث خشکی آنها می شود. دلیل را در مقاله زیر بخوانید.

معایب لیزر موهای زائد

البته هر روشی مزایا و معایبی دارد. مهمترین معایب لیزر اپیلاسیون عبارتند از:

شما باید تمام مراحل را طی کنید تا به نتیجه مطلوب این روش برسید. معمولاً بین هر جلسه حدود 6 هفته فاصله وجود دارد. البته این دوره در برخی موارد تغییر می کند.

یکی دیگر از معایب این روش قیمت بالای آن نسبت به سایر روش های رفع موهای زائد است. اما همانطور که گفتیم این روش بیشتر است و کیفیت بیشتری دارد.

در لیزر چیزی که لیزر را موثر می کند، تفاوت رنگ مو و پوست بدن است. به همین دلیل است که لیزرها معمولاً برای موهای تیره و پوست روشن خوب عمل می کنند. طبقه بندی موهای افراد با پوست تیره کمی دشوار است. به همین دلیل ممکن است موفقیت این روش تا حدودی کمتر باشد.

مهمترین نکته در مورد لیزر موهای زائد، کلینیکی است که در آن لیزر موهای زائد خود را انجام می دهید. اگر این کار در یک کلینیک غیر معتبر و با تکنسین بی تجربه انجام شود، می تواند منجر به مشکلات پوستی شود. پس در انتخاب مرکز لیزر دقت کنید تا بتوانید بهترین مرکز لیزر موهای زائد و لیزر موهای زائد را با قیمت و هزینه مناسب انتخاب کنید.

اما دستگاه لیزر مورد استفاده در مرکز ما (کلینیک زیبایی استه www.skincare-laser-esf.ir) دستگاه سوپرانویز پلاتینیوم می باشد. این دستگاه لیزر یکی از جدیدترین دستگاه های لیزر موهای زائد است که اخیرا وارد بازار شده است. Soprano ICE Platinum Soprano ICE Platinum نامیده می شود و به دلیل قابلیت اطمینان بالای آن در رفع موهای زائد بسیار مورد توجه است.

دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم

امروزه متخصصان در بزرگترین کلینیک های دنیا از دستگاه سوپرانو آیس پلاتینیوم برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند. این دستگاه در واقع ترکیبی از چندین فناوری در این زمینه است. طول موج های استفاده شده به گونه ای است که بیمار در طول درمان احساس درد نخواهد کرد. همچنین این نوع لیزر برای استفاده بر روی هر نوع پوست و مو با رنگ ها و ساختارهای مختلف مناسب است.

خنک کننده در نگهدارنده دستگاه

وجود خنک کننده بسیار قوی در دسته دستگاه از سوزش و درد جلوگیری می کند. این دستگاه با استفاده از فناوری سرد قادر است موهای زائد را از قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، بدن، زیر بغل و ناحیه بیکینی از بین ببرد.

این دستگاه قابلیت تنظیم پارامترهای لیزر را با توجه به نوع پوست و موی هر فرد برای نتایج مطلوب ارائه می دهد. این دستگاه ساخت آلما لیزرز می باشد. ویژگی اصلی سوپرانو آیس پلاتینیوم توانایی آن در خنثی کردن درد در حین اپیلاسیون لیزری است.

بنابراین عملکرد دقیق سوپرانو آیس پلاتینیوم به شرح زیر است:

1. شعاع لیزر مستقیم:

دستگاه Soprano Ice Platinum از لیزر عمودی باریک استفاده می کند. این پرتو لیزر دقیقاً به سمت پوست مورد نظر بدون آسیب رساندن به بافت اطراف هدایت می شود.

2. آسیب به ریشه مو:

انرژی لیزر به صورت قطعات کوچک به پوست منتقل می شود و در مرحله رشد مو (فاز آناژن) به ریشه مو می رسد. این انرژی حرارتی ریشه مو را از بین می برد و رشد آن را متوقف می کند.

3. خنک کردن پوست:

هنگامی که پرتو لیزر به پوست مورد نظر می رسد، سیستم خنک کننده در دستگاه Soprano Ice Platinum فعال می شود. این فرآیند برای خنک کردن پوست قبل و بعد از لیزر استفاده می شود که باعث کاهش گرما و آسیب پوست می شود.

4. جلوگیری از رشد مجدد مو:

دستگاه Soprano Ice Platinum پس از جلوگیری از رشد ریشه مو باعث می شود رشد مجدد موها کندتر و کمتر به چشم بیاید. این به معنای کاهش تعداد جلسات لیزر مورد نیاز برای حفظ نتایج است.

توصیه های قبل و بعد از لیزر

رعایت نکات قبل و بعد از لیزر ضروری است:

1. جلوی لیزر دوش بگیرید

بهتر است قبل از حضور در جلسه لیزر موهای زائد حمام کنید و تمام نواحی لیزر موهای زائد را تمیز کنید.

2. موهای خود را بتراشید و کوتاه کنید

48 ساعت قبل از لیزر، سطح پوست باید با تیغ اصلاح شود. ماندگاری مو منجر به کاهش اثربخشی و افزایش خطر سوختگی می شود. (اگر به تیغ های ژیلت حساسیت دارید، می توانید از تیغ ایمنی استفاده کنید).

3. قبل از لیزر موهای زائد از اشعه ماوراء بنفش دور نگه دارید

قبل و بعد از لیزر درمانی باید از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و از رفتن به استخر روباز، سولاریوم و آفتاب گرفتن خودداری کنید. همچنین از استفاده از روغن های داغ، اسپری ها یا لوسیون ها خودداری کنید. اگر هر یک از این موارد را انجام داده اید، باید حداقل 4 هفته صبر کنید تا لیزر روی پوست شما تأثیر بگذارد.

4. از اپیلاسیون خودداری کنید

یکی از نکاتی که قبل از لیزر اپیلاسیون باید در نظر گرفت این است که از روش هایی مانند اپیلاسیون، اپیلاسیون یا اسکن پوست خودداری کنید.

5. از آرایش یا محصولات پوستی خودداری کنید.

یکی از مراحل قبل و بعد از لیزر این است که از آرایش و محصولات خودداری کنید و بعد از لیزر از آرایش به مدت 24 تا 48 ساعت خودداری کنید. رعایت چنین نکاتی حتی اگر بی ضرر به نظر برسند بسیار مهم است زیرا در صورت نادیده گرفتن آنها ممکن است با عوارض جبران ناپذیری مواجه شوید. البته استفاده از ضد آفتاب بعد از لیزر توصیه می شود.

6. از آب داغ بعد از لیزر اجتناب کنید

بهتر است تا 24 ساعت آب داغ به ناحیه لیزر نزنید.

7. استفاده از مادران

تا 24 ساعت از کرم زیر بغل استفاده نکنید.

نکته بسیار مهم:

برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر، باید در جلسات برنامه ریزی شده شرکت کنید. اگر بیماری هایی مانند مشکلات هورمونی، کیست تخمدان دارید، بهتر است قبل یا همزمان با لیزر درمان کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.