بهترین مواد شیمیایی ضد رسوب و ضد خوردگی


آلودگی می تواند میلیون ها دلار در سال برای صنایع هزینه داشته باشد. وقتی کثیفی جمع می شود، از عملکرد تجهیزات در بهترین حالت خود جلوگیری می کند، به این معنی که تجهیزات باید سخت تر کار کنند، که می تواند هزینه های عملیاتی را افزایش دهد و کارایی را کاهش دهد. استفاده منظم از مواد شیمیایی ضد رسوب نیز احتمال خرابی تجهیزات را کاهش می دهد که از آسیب دیدن تاسیسات شما جلوگیری می کند.

برای مدیران تأسیسات و صاحبان مشاغل مهم است که یاد بگیرند چگونه به طور مؤثر و ایمن از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده برای جلوگیری از آسیب دیدگی تجهیزات و کاهش هزینه های عملیاتی تأسیسات خود استفاده کنند. با آبان شیمی پالایشتا انتهای این مطلب همراه باشید تا هر آنچه که باید در مورد مواد شیمیایی رسوب زدایی بدانید را بیاموزید.

مواد شیمیایی ضد رسوب و خوردگی عالی.

اسید هیدروکلریک

اسید سولفامیک

اسید اسیدی

اسید سیتریک

اسید فرمیک

اسید گلیکولیک

اسید نیتریک

فلوراید

تشکیل رسوب

هر صنعتی به نحوی از آب استفاده می کند. به عنوان مثال، آب به عنوان یک محیط خنک کننده در صنعت برای سیستم هایی مانند برج خنک کننده، بویلر، مبدل حرارتی، چیلر، کوره، کندانسور، لوله و غیره استفاده می شود. سوختگی اغلب در اثر تماس با آب سخت در تجهیزات سطحی مختلف مانند وسایل حمام، دوش، لوازم آشپزخانه، دستگاه های یخ ساز و قایق ها و خطوط صنعتی ایجاد می شود. جدا از چند موقعیت خاص صنعتی، بیشتر مشکلات رسوب زدایی شامل رسوب کلسیم و منیزیم است.

نزول چیست؟

اگر هر یک از این کندانسورها، چیلرها، بویلرها، مبدل های حرارتی، برج های خنک کننده یا کمپرسورها را مدیریت کنید، آلودگی دارید. تجمع کثیفی ممکن است فوراً مشخص نباشد، اما دیر یا زود روی تجهیزات شما ظاهر می شود.

سیستم های تمیز کننده هنگام استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده با پراکنده کردن مواد شیمیایی و شستن کثیفی، آلودگی را به سرعت و به راحتی از بین می برند. تمیز کردن موثرترین راه برای از بین بردن کثیفی از سیستم است. یکی دیگر از مشکلات رایجی که رسوب زداها حل می کنند، زدودن زنگ است. بیشتر آب سفید کننده می تواند اجسام فلزی یا فلزی را خورده کند. هنگام انتخاب یک میوه پاک کن مناسب، نقطه ای که باید میوه را جدا کرد نیز مهم است.

انواع مواد رسوب زدای شیمیایی

مواد رسوب زدایی بر پایه اسید هیدروکلریک برای رسوب زدایی دیگهای بخار و رسوب زدایی مبدلهای حرارتی مسدود شده با رسوبات و رسوبات دیگر ایده آل هستند. این نوع رسوب زدایی از فولاد کربن، برنج و مس محافظت می کند و رسوب و زنگ زدگی را حل می کند.

پودر رسوب زدایی یک پاک کننده مبتنی بر اسید سولفامیک است که ملایم تر از مواد رسوب زدایی بر پایه اسید هیدروکلریک است و برای تمیز کردن تجهیزات حساس مانند مبدل های حرارتی فولاد ضد زنگ و برج های خنک کننده ایده آل است. ملایم است و از فولاد ضد زنگ، مس و برنج محافظت می کند. از این نوع رسوب زدا می توان برای حل کردن رسوبات آهک (کربنات کلسیم) در بویلرها، بخاری ها و مبدل های حرارتی استفاده کرد.

گلیکولیک اسید یک اسید آلی از خانواده آلفا هیدروکسی کربوکسیلیک اسید است که به طور گسترده در کاربردهای نظافت خانگی و صنعتی استفاده می شود. گلیکول دارای یک گروه عملکردی دوگانه (COOH و OH) است که آن را به اسید، جاذب کننده و شل کننده آهن و فلزات سنگین تبدیل می کند. مواد شیمیایی پاک کننده مبتنی بر اسید گلیکولیک به دلیل اثر پاک کنندگی سریع همراه با عملکرد خوب کیلیت، انتخاب خوبی برای جایگزینی اسید سیتریک، اسید فرمیک و اسید استیک در کاربردهای صنعتی هستند.

اسید گلیکولیک در بسیاری از کاربردها جایگزین اسیدهای معدنی شده است تا از اثرات خورنده و سمیت اسیدهای معدنی قوی‌تر جلوگیری کند. معمولاً در پاک کننده های بتن و بنایی استفاده می شود و سابقه طولانی در جایگزینی اسید هیدروکلریک در این کاربرد دارد.

بسیاری از فرآیندهای تولید شامل قطعات فلزی شامل مرحله ای برای حذف محصولات خوردگی از آن قطعات فلزی است. یک روش معمول برای انجام این کار، خیساندن قطعات در محلول آبی اسید یا قلیایی مذاب است. در صورت استفاده از اسید، اسید سولفوریک به دلیل هزینه نسبتا پایین آن اغلب استفاده می شود. سایر مواد رسوب زدای شیمیایی عبارتند از محلول های آبی نیتریک و اسید هیدروفلوئوریک، حمام نمک مذاب و فرمولاسیون های اختصاصی مختلف.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.