معایب پرینترهای جوهر افشان در مقایسه با مزایا


در سال های اخیر برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا، استفاده از چاپگرهای جوهرافشان بسیار رایج شده است. البته باید در نظر داشته باشید که هنگام خرید محصول نباید مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را فراموش کنید. زیرا این نوع چاپگرها برای مصارف خاص طراحی شده اند و برای استفاده عمومی مناسب نیستند. اساساً دو نوع پرینتر جوهرافشان شامل انواع حرارتی و پیزوالکتریک وجود دارد. این نوع چاپگر می تواند رنگ ها را به طور یکنواخت در صفحه پخش کند و در نتیجه می تواند تصاویر بسیار خوبی تولید کند. البته ناگفته نماند که مزایا و معایب چاپ جوهر افشان بسیار زیاد است و ارزیابی آنها در زمینه های مختلف از نحوه کار آنها گرفته تا هزینه مورد نیاز برای چاپ باید در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گیرد. در این بخش بررسی خواهد شد..

معایب چاپگر جوهرافشان، پرینتر جوهرافشان، مشکلات چاپگر اپسون

انواع پرینترهای جوهرافشان

مدل های زیادی در تولید پرینترهای جوهرافشان ساخته شده است که بسته به نوع شرکت طراحی، شرکت های بزرگ همیشه برای صرفه جویی در مصرف جوهر، پیشرفت های مختلفی در دستگاه های خود انجام می دهند.

الف) چاپگرهای جوهر افشان حرارتی

هر مدل از این نوع چاپگر مزایا و معایب چاپگرهای جوهر افشان متفاوتی دارد. این نوع چاپگر جوهر افشان با استفاده از گرما جوهر را بر روی کاغذ و نازل ها پخش می کند و لکه های مورد نظر را روی کاغذ ایجاد می کند که می تواند رنگ ثابت تری روی کاغذ ایجاد کند و جریان الکتریکی را از بین ببرد.این نازل ها از آن عبور کرده و باعث تولید گرما می شوند. پس از ایجاد حرارت کافی، رنگی که می خواهید حذف کنید با فشار زیادی روی کاغذ قرار می گیرد و باعث چاپ می شود.

ب) پرینترهای جوهرافشان فیزیوالکتریک

اگر به دنبال خرید چاپ صنعتی بزرگ هستید یا می خواهید از پرینترهای جوهرافشان به صورت تمام وقت استفاده کنید، پرینترهای فیزو الکتریک به عنوان بهترین برند شناخته می شوند. این نوع چاپگرها از مواد پیزوالکتریک بین رنگ ها به جای گرما استفاده می کنند. این ماده با ایجاد بار الکتریکی در یک ماده جامد، شکل رنگ را تغییر می دهد و با ایجاد فشار ناگهانی باعث پخش شدن رنگ بر روی کاغذ می شود.

معایب پرینترهای جوهرافشان، مشکلات چاپگر جوهرافشان، چاپگرهای اپسون

بررسی مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان

به طور کلی، بخش های زیادی برای مقایسه و ارزیابی پرینترهای جوهرافشان وجود دارد و حتی این نوع چاپگرها را می توان با انواع دیگر چاپگرها مانند پرینترهای لیزری مقایسه کرد، اما دلایلی که باعث می شود مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را بدانید. می توانید در ادامه مقاله بخوانید.

1) سرعت کم

یکی از مواردی که می توان در زمینه مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان به طور جدی مانور داد، بررسی سرعت این نوع چاپگرها است. مشکل اصلی پرینترهای جوهرافشان این است که تولید فشار مورد نیاز برای پخش رنگ زمان زیادی می برد و نسبت به سایر پرینترها زمان بیشتری می برد و می توان گفت استفاده از این نوع چاپگر برای قطعاتی که نیاز بسیار بالایی دارند. سرعت اصلا لازم نیست با پرینترهای لیزری سازگار نیست باید روی آن استفاده شود. سرعت پایین چاپ این نوع چاپگرها می تواند کیفیت چاپ نهایی را بهبود بخشد و این مزیت اصلی چاپگرهای جوهرافشان است.

۲) همه کاره باشید

چیزی که همیشه در مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان آوافرهنگ به آن اشاره می شود و دلیل اصلی کارایی آن، قابلیت چاپ این نوع چاپگر بر روی انواع دستگاه ها است. با پرینترهای جوهرافشان می توانید بر روی هر سطحی حتی پارچه یا سی دی های مختلف کاغذ باکیفیت بسازید و در کار خود از آنها استفاده کنید.

3) هزینه کم کارتریج جوهر

اگر می خواهید از این نوع چاپگر به درستی استفاده کنید، می توانید کارتریج های جوهر افشان را به راحتی چندین بار بارگذاری کنید (به اصطلاح کارتریج های جوهرافشان قابل شارژ مجدد) یا در لیتر بسازید. به این ترتیب، مانند پرینتر لیزری نیازی به خرید کارتریج کامل ندارید و می توانید با صرف هزینه بسیار کمتر نسبت به پرینترهای لیزری، از این منبع مجددا استفاده کنید. مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان بسیار زیاد است، اما این مزیت باعث می شود هزینه تولید بسیار کمتر و در عین حال با کیفیت بالا باشد.

معایب پرینترهای جوهرافشان، یعنی پرینترهای جوهرافشان، پرینترهای اپسون

4) قیمت خرید اولیه پایین

با بررسی مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان می توان به کاهش هزینه اولیه این نوع چاپگرها پی برد، زیرا کارتریج های اصلی این نوع چاپگرها مایع هستند، هزینه اولیه خرید این محصول بسیار بالاست. برای افرادی که قدرت خرید خیلی بالاتری نسبت به مدل های لیزری ندارند کاملا مناسب است. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که به راحتی این دستگاه را برای کار خود خریداری کرده و از آن لذت ببرید.

5) نامناسب بودن برای چاپ های بلند

با توجه به تولید گرمای تبخیر و گرمایی که برای چاپ ورق ایجاد فشار می کند، می توان گفت در صورت استفاده زیاد از این نوع چاپگرها، مشکلات زیادی برای آن به وجود می آید. تا به حال مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان را تجربه کرده اید، اما بسیار خطرناک است و می تواند عمر دستگاه شما را تا حد زیادی کاهش دهد. علاوه بر این، در صورت استفاده بیش از حد از دستگاه، خطاهایی در توزیع رنگ ها رخ می دهد که برای رفع آن نیاز به تمیز کردن مجدد هد این نوع چاپگر است که به این معنی است که رنگ زیادی از دست می دهید. از جوهر او

6) اندازه کوچک و نگهداری آسان

ممکن است استفاده از این نوع چاپگر آسانتر باشد، حتی یک چاپگر بزرگ، پرینترهای لیزری اغلب بزرگتر هستند و نیاز به راه اندازی اولیه دارند و این مشکل ممکن است تا حدودی بر عملکرد این دستگاه تأثیر بگذارد. اما چاپگرهای جوهرافشان از نظر اندازه بسیار کوچکتر هستند و حتی پس از شروع به کار می توانند استفاده از آنها را آسان کنند، این نوع چاپگرها نیاز به تنظیمات خاصی ندارند و می توانند سریعتر شروع به کار کنند. در مدل های صنعتی این دستگاه ها می توانند عملکرد بهتری داشته باشند و سریعتر راه اندازی شوند.

معایب چاپگر رنگی، مشکلات چاپگر جوهرافشان، چاپگرهای جوهرافشان Canon

باید گفت که مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان زیاد و گسترده است و می توان آنها را بسته به نوع دید و مقایسه دسته بندی کرد، به طور کلی امروزه عملکرد این نوع پرینتر رنگیبسیار جذاب شده است و به دلیل ایجاد تصاویر زیبا و باکیفیت و البته هزینه پایین تر بسیار کاربردی تر هستند. البته نباید معایب پرینترهای جوهرافشان را نادیده گرفت و اگر به دنبال استفاده طولانی و سنگین در بازه های زمانی مختلف هستید، این نوع چاپگرها می توانند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشند و عملکرد شما را کاهش دهند. مدل های صنعتی و خانگی زیادی برای این نوع چاپگرها طراحی شده است و شرکت های معروفی مانند اپسون، کانن، اچ پی و ... همواره در تلاش هستند تا مشکلات اصلی این نوع چاپگرها را تا حدود زیادی حل کنند، زیرا بالا بودن محصولات با کیفیت و همچنین چاپ بر روی هر سطحی فقط از طریق چاپگرهای جوهرافشان قابل ارائه است و سایر چاپگرها نمی توانند از این ویژگی بهره مند شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.