یک سال بعد اولین احکام برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی صادر شد.


پس از رسیدگی به پرونده متهمان نیلوفر حامدی و الهه محمدی از سوی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب اسلامی، اولین حکم برای این دو خبرنگار صادر شد.

بر اساس گزارش های مجله پارت نیوز؛ شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران پس از انجام تحقیقات و تشکیل جلسه دادگاه، قبول آخرین دفاعیات متهمان و با در نظر گرفتن هزینه های دفاعی وکلای مدافع، رای به پرونده نیلوفر حامدی و الهه محمدی داد.

بر اساس خبر روز این حکم، خانم الهه محمدی به اتهام همکاری با دولت دشمن آمریکا به شش سال حبس، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه یک سال حبس تعزیری محکوم شد. جمهوری اسلامی ایران

خانم نیلوفر حمیدی نیز به اتهام همکاری با دولت دشمن آمریکا به ۷ سال حبس تعزیری و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به ۵ سال حبس محکوم شد. او متهم به تشویق فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین هر دو متهم خانم محمدی و حمیدی به دلیل اقدامات ضدامنیتی به استناد بندهای ص و ح و ذ ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به عنوان مجازات تکمیلی به مدت ۲ سال عضویت در احزاب، گروه ها و گروه های سیاسی فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات ممنوع شد.

بنا به رای دادگاه روزهای بازداشت وی طبق ماده 27 قانون مجازات اسلامی کسر و محاسبه می شود.

تصمیمات صادره مستقیماً ظرف 20 روز قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است.

لازم به ذکر است در صورت تایید رأی در دادگاه تجدیدنظر، متهمان با اشد مجازات (۶ سال حبس برای خانم الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی) مواجه خواهند شد.

اسناد و مدارک دو فرد مذکور حاوی اسنادی است که ارتباط عمدی و ضدامنیتی آنها با سازمان ها و افراد خاص مرتبط با دولت آمریکا را ثابت می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.