ورق فولادی مات چیست؟


ورق فلزی مات نوعی ورق فلزی است که سطح آن خاکستری و مات است که بر اساس خواص نوری و سایر خواص فیزیکی و شیمیایی می باشد و می تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد در این مقاله با ماهیت فلز مات آشنا خواهید شد. ورق، خواص، کاربردها و عوامل موثر بر قیمت آن.

ورق فولادی مات چیست؟

ورق استیل مات  مهفا نوعی ورق فولادی است که سطحی ناهموار و مات دارد. به همین دلیل بازتاب نور از آن بسیار کم است. ورق مات استیل ضد زنگ با پرداخت سطح 2B تولید می شود. قیمت ورق فولادی به دلیل اینکه فرآوری کمتری روی آن انجام می شود نسبت به سایر ورق های فولادی ارزانتر است.

نورد گرم عمدتاً برای تولید ورق های فولادی ضد زنگ مات استفاده می شود. سپس با استفاده از آنیلینگ و اسیدشویی، رنگ کاغذ خاکستری می شود. در نهایت در هوای سرد سطح ورق فلزی خاکستری و مات می شود. با انجام این کار، فلز نقطه ای را پیدا می کند که کمترین میزان نور را منعکس می کند.

در واقع، بر خلاف فولاد روشن، که دارای درخشش نهایی و بازتاب نور است. و در زمینه های تزئینی کاربرد دارد. از ورق استیل مات در مکان هایی استفاده می شود که نیازی به ظاهر زیبا و درخشان ندارند. یا مطلوب است که نور زیاد منعکس نشود.

صفت

خواص ورق فولادی مات شامل سه دسته خواص فیزیکی، شیمیایی و فیزیکی می باشد. اما همانطور که از نامش پیداست، خواص فیزیکی آن مهمتر است.

کیفیت ظاهری ورق فولادی مات به گونه ای است که از عملیات نورد گرم اولیه استفاده می شود. سپس با کوئنچ و اسید شویی و در نهایت با نورد سرد خاکستری و کدر می شود. این ورق می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. و در سایزهای مختلف استفاده کنید.

استفاده از سیم فولادی بر اساس این ویژگی های بصری است که در آن نیاز به جلوگیری از آلودگی وجود دارد.

اگر بخواهیم به خواص شیمیایی این مقاله بپردازیم، ابتدا باید به آلیاژ آن اشاره کنیم. فولاد مات گروهی از آلیاژهای آهن-کربن-کروم است. البته این سه مورد مهم ترین و مهم ترین جنبه های آن هستند.

ترکیب ورق های فولادی مات مولیبدن، نیکل، منگنز و ... می باشد. توسط . کروم در فولاد مات می تواند بین 11 تا 18 درصد باشد. بیشترین مقدار کروم در ورق فولادی غیر مات با کیفیت 304 یافت می شود و باعث مقاومت بالا می شود.

قیمت ورق فولادی صیقلی عمدتاً بر اساس ارزش کروم و نیکل موجود در آن تعیین می شود. و از نظر خواص فیزیکی فولاد ضد زنگ باید به مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون اشاره کرد. مربوط به کروم موجود در آن است. با یک عمل انجام شده بر روی ورق در خاکستری و خاکستری. سطح آن در برابر خوردگی مقاوم تر خواهد بود.

یک ورق فولادی مات تهیه کنید که با پردازش فولاد 400 درجه به دست می آید. خاصیت مغناطیسی دارد.

یک روکش مات داشته باشید

این نوع فولاد با خاصیت مغناطیسی با کار بر روی سطح فلز یا ورق فولادی با عیار 400 به دست می آید.

فولاد کسل کننده را نگیرید

ورق های فولادی مات خاصیت مغناطیسی ندارند زیرا فرآیند مات کردن و خاکستری شدن روی فولاد انجام می شود. که درجه 300 و به اصطلاح نچسب است. یکی از معروف ترین و پرکاربردترین گریدهای ورق فولادی مات گرید 304 است. گریدهای فولادی مات را می توان بر اساس اندازه، ضخامت و سایر مشخصات آلیاژی یا ظاهری طبقه بندی کرد.

به عنوان مثال، ورق های 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر یا 122 در 244 سانتی متر. موجود و در بازار به فروش می رسد مات یکی از عوامل موثر بر قیمت ورق فولادی است

برنامه های کاربردی

این نوع ورق کاربردهای بسیار متنوعی دارد که به برخی از آنها می پردازیم.

تجهیزات پردازش شیمیایی و دارویی

تولید ماشین لباسشویی و خشک کن

تولید یخچال و فریزر صنعتی و تجهیزات برودتی

ساخت تجهیزات مربوط به زهکشی

ساخت تجهیزات بهداشتی

ساخت اجاق گاز

ساخت پانل های تزئینی

کلکتورهای خورشیدی

تولید غلطک های کاربردی در صنعت کاغذ

به طور کلی ما نمی خواهیم آلودگی در ساخت تجهیزات یا موارد ظاهر شود. می توان از فولاد مات استفاده کرد.

همچنین در جاهایی که دید وجود ندارد و یا ترجیح می دهیم نور قرار ندهیم. ورق استیل مات یکی از بهترین گزینه ها است زیرا بادوام است و همچنین نور زیادی را جذب نمی کند.

قیمت فولاد مات

قیمت فولاد ضد زنگ مانند انواع ورق های فولادی هر روز نیاز به بررسی دارد. قیمت ها تحت تاثیر عوامل مختلف بسیار نوسان می کنند. و مدام در حال تغییر هستند. بنابراین نمی توان لیست ثابتی برای آنها ارائه کرد.

البته قبلاً گفته بودیم که قیمت فولاد مات معمولاً ارزانتر از سایر فولادهای موجود در بازار است.

زیرا عملیات پرداخت کمتری روی آن انجام می شود. بنابراین هزینه تولید و به تبع آن قیمت نهایی محصول کمتر خواهد بود.

در اینجا برخی از عوامل موثر بر قیمت فولاد ضد زنگ آورده شده است.

هزینه مواد اولیه: فولاد ماده اولیه ورق استیل مات است. بنابراین تغییر در قیمت فلز روشن می تواند مستقیماً بر قیمت فلز مات تأثیر بگذارد.

هزینه فرآیند پولیش: فرآیندی که روی ورق فولادی انجام می شود آن را کدر و خاکستری می کند. نیاز به مواد و تجهیزاتی دارد که قیمت تمام شده آنها بر قیمت نهایی محصول تأثیر می گذارد.

نوسانات بازار: میزان عرضه و تقاضا در بازار می تواند بر قیمت ورق فولادی تأثیر بگذارد. وقتی تقاضا زیاد و عرضه کم است. این بدان معنی است که این محصول کمیاب است. قیمت معمولا بالا می رود. برعکس، زمانی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت ها کاهش می یابد.

نرخ ارز: لازم به ذکر است که فولاد در کشور ما تولید نمی شود، بلکه یک محصول وارداتی است. بنابراین بستگی به این دارد که از کدام کشور وارد شده و با چه ارزی خریداری شود. قیمت ها متفاوت است. نوسانات ارز، هزینه های واردات محصول، عوارض گمرکی و غیره. بر تعیین قیمت فولاد تاثیر می گذارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.