کک و مک چیست؟ علل پیدایش و راه درمان کک و مک


شوره سر یکی از شایع ترین مشکلات در بین زنان است. در صورت عدم رعایت، علاوه بر ظاهر ناخوشایند مو، تا حدی به مو آسیب می رساند که رشد آن را متوقف می کند.

در این مقاله از کارمادیو به انواع مختلف سرمازدگی و نحوه درمان آنها به روش های ساده و همچنین پیشگیری از سرمازدگی می پردازیم. با ما بمان.

کک و مک چیست؟

موخوره عارضه ای است که باعث ایجاد تغییراتی در ظاهر مو و به دنبال آن مشکلاتی مانند اصطکاک، دوشاخه شدن موها، خشکی و وز می شود.

کک و مک باعث می شود

استفاده از شامپوهای نامناسب و شیمیایی، استفاده از برس های نامناسب، موهای خشک، استفاده زیاد از سفید کننده و رنگ های شیمیایی، استفاده مکرر از سشوار و اتو می تواند منجر به وز شدن موها شود. علاوه بر این، کمبود املاح معدنی، کمبود پروتئین و ویتامین ها باعث ریزش مو می شود.

انواع چتری

انواع چتری

دو یا چند شاخه

موهای درخت

او را یادداشت می کند

موی سفید

درمان کک و مک

روغن درمانی:

استفاده از روغن نارگیل، بادام، روغن کرچک و روغن زیتون می تواند به درمان موخوره کمک کند. مقدار مناسبی از روغن را در کف دست خود بریزید و از ریشه مو در جهت ساقه مو ماساژ دهید. سر خود را با حوله یا کلاه دوش بپوشانید و پس از 30 دقیقه با شامپو کاملا بشویید. مطمئن شوید روغن داغ است. این روند را هر هفته تکرار کنید.

تخم مرغ:

روغن زیتون یا روغن بادام را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. این ماده را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه بماند. پس از آن، موهای خود را کاملا با شامپو بشویید. تخم مرغ سرشار از پروتئین موها را تغذیه می کند و همچنین به براق شدن آن کمک می کند.

سس مایونز:

وجود تخم مرغ، پروتئین، ویتامین ها و روغن در سس مایونز باعث براق شدن موها، ترمیم خشکی و آسیب می شود. سس مایونز را به موهایتان بزنید و بعد از یک ساعت موهایتان را با شامپو بشویید.

عسل:

عسل به مرطوب و نرم نگه داشتن مو کمک می کند. دو یا سه قاشق عسل را با مقداری شیر مخلوط کرده و از ریشه تا ته مو بمالید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و بعد از حدود 30 دقیقه با شامپو بشویید.

اپلیکیشن کیکان:

شامپو نرم کننده را روی موهای خود بمالید و بعد از 5 تا 10 دقیقه کاملا بشویید. سپس سرکه را با همان مقدار آب مخلوط کنید و بگذارید 10 دقیقه روی موهایتان بماند سپس با آب گرم بشویید.

آلوئه ورا:

ژل آلوئه ورا از مو در برابر گرما و نور محافظت می کند. ژل آلوئه ورا را به موهای خود بمالید و پس از 30 تا 40 دقیقه با شامپو بشویید. می توانید از ژل آلوئه ورا به تنهایی استفاده کنید یا آن را با لیمو مخلوط کنید.

موز:

یک موز را له کنید و به موهای خود بمالید (می توانید از عسل نیز به عنوان ماسک استفاده کنید، اما حتی استفاده از موز نیز موثر است). بعد از یک ساعت با آب گرم بشویید. این هفته تکرار کنید موز از شکستگی مو جلوگیری می کند.

به من بگو:

موها را به خوبی شامپو بزنید و از شامپوی نرم کننده استفاده کنید. بعد از 5 تا 10 دقیقه آبکشی کنید. حدود سه فنجان چای سبز دم کرده و پس از سرد شدن آن را به موهای خود بمالید. بعد از یک ساعت بشویید.

آیا استفاده از دستگاه ضد ریش به درمان آن کمک می کند؟

اگرچه دستگاه رفع موهای زائد فرم موها را یکدست می کند و به طور موقت آن را از بین می برد، اما کمکی به درمان نمی کند و ریزش مو باقی می ماند.

چگونه از انواع بیماری ها موخوره جلوگیری کنیم؟

● بعد از استفاده از شامپو حتما از شامپو یا ماسک نرم کننده در حمام استفاده کنید.

● قبل از سشوار کشیدن از اسپری های حرارتی برای جلوگیری از آسیب مو استفاده کنید.

● موهای خود را با آب خیلی داغ نشویید.

● هرگز موهای خیس را نشویید یا شانه نکنید.

● یک یا دو ماه یکبار کوتاهی مو انجام دهید.

● از بالش های ابریشمی یا ساتن استفاده کنید تا موهایتان برق کمتری دریافت کند و در نتیجه احتمال شکستگی آن ها کاهش پیدا کند.

موهای خود را محکم نبندید.

● بهتر است موهایتان را قبل از خواب ببافید.

فاصله بین استفاده از رنگ های شیمیایی و سفید کننده باید زیاد باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.