یخچال هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟


یخچال هوشمند چیست؟

شاید گاهی داشتن یک یخچال هوشمند یک رویا به نظر برسد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی و ساخت انواع نرم افزارها و سیستم عامل های قدرتمند می توان تمامی دستگاه ها را کنترل و هوشمند کرد. یخچال های هوشمند نیز از این مقوله مستثنی نیستند و این فناوری روز به روز در حال نوسازی و بهبود است. یخچال هوشمند را می توان با تلفن همراه کنترل کرد، بنابراین می توان آن را به راحتی از راه دور کنترل کرد.

اگر شما هم به دنیای تکنولوژی علاقه دارید و می خواهید یخچال خود را عوض کنید، توصیه می کنیم ویژگی های این یخچال ها را بررسی کنید.

ویژگی های یخچال هوشمند

مهمترین ویژگی یخچال هوشمند مدیریت و کنترل محتویات یخچال از راه دور است. یخچال های هوشمند جدا از اتصال به اینترنت، دارای دوربین داخلی هستند و می توانید با استفاده از تلفن همراه، کامپیوتر و غیره از هر جایی به داخل یخچال خود نگاه کنید و از محتویات آن مطلع شوید. تصور کنید در حال خرید هستید، این گزینه به شما کمک می کند محتویات یخچال خود را بررسی کنید، مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنید.

آموزش عملکردهای مدرن یخچال

یخچال های هوشمند ویژگی های زیادی دارند. بنابراین این ویژگی‌ها در مدل‌ها، برندها و تولیدکنندگان مختلف در این زمینه رقابت می‌کنند. در این قسمت به برخی از ویژگی های یخچال هوشمند پرداخته می شود:

معمولا یخچال فریزرهای هوشمند صفحه نمایش بزرگی دارند. علاوه بر منوهای مختلف، فرصت خوبی برای تماشای فیلم، عکس و ... در این صفحه برای شما فراهم می کنند.

صفحه نمایش یخچال هوشمند دارای رابط لمسی است که به راحتی می توانید منوها و دسته بندی های مختلف را جستجو کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های یخچال های هوشمند این است که از طریق مودم وای فای به اینترنت متصل می شوند.

یک ویژگی بسیار جذاب، قابلیت اتصال یخچال هوشمند به دستگاه های دیگر برای انتخاب و پخش موسیقی است.

سیستم عامل قدرتمند یخچال هوشمند و قابلیت نصب اپلیکیشن های مختلف بر روی آن از دیگر ویژگی های این یخچال ها می باشد.

یخچال های هوشمند دارای دوربین های داخلی هستند و شما می توانید محتویات یخچال را در هر زمان از طریق یخچال یا گوشی خود مشاهده کنید.

کولرهای یخچال هوشمند توسط کاربر قابل کنترل است. این کولرها را می توان از دور از خانه از طریق گوشی هوشمند یا تبلت تنظیم کرد.

بسیاری از یخچال های هوشمند می توانند به سایر دستگاه های هوشمند خانه شما متصل شوند دستگاه های هوشمند مانند بلندگوهای هوشمند، تلویزیون های هوشمند، ماشین ظرفشویی، مایکروویو و ... می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

یخچال های هوشمند اغلب دارای چندین سنسور هستند و می توان از آنها برای بررسی قسمت های مختلف یخچال استفاده کرد. در صورت بروز خطا، هشدار لازم به کاربر ارائه می شود. به عنوان مثال، اگر فیلتر آب یا فیلتر دیگری نیاز به تعویض قطعات یدکی لوازم خانگی بوش داشته باشد، یخچال به شما اطلاع می دهد.

یخچال هوشمند عملکردی دارد که در آن می توانید یخ ساز را با گوشی هوشمند خود روشن یا خاموش کنید.

برخی از یخچال های هوشمند دارای دستیار صوتی هستند و پیام ها و هشدارها را به صورت صوتی اعلام می کنند.

امکان ضبط و گذاشتن پیام بر روی صفحه نمایش یخچال هوشمند و یا ارسال پیام از دیگر امکانات این یخچال می باشد.

تقویم تلفن خود را با یخچال هوشمند خود همگام کنید تا از اخبار، رویدادها، سالگردها، تولدها و موارد دیگر مطلع شوید. این برای همه اعضای خانواده شما است.

تمایز دمای آب سرد و گرم، تعیین میزان آب ارسالی و اعلام آمادگی آب گرم از جمله ویژگی های جالب یخچال های هوشمند است.

طیف گسترده ای از یخچال های هوشمند شامل قهوه ساز تک فنجانی Keurig است. این ویژگی یخچال هوشمند نیاز به خرید قهوه ساز مجزا را بی نیاز می کند.

در طراحی برخی از مدل های یخچال هوشمند، باز شدن درب اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است. با این امکان زمانی که دستان شما پر از مواد غذایی است می توانید با ضربه ای ملایم درب یخچال را باز کنید. تعدادی سنسور مخصوص به این منظور بر روی درب یخچال قرار داده شده است.

در یخچال های هوشمند، اگر درب یخچال به طور کامل بسته نشود، سنسورها تشخیص می دهند که یخچال باز است و درب یخچال به طور خودکار بسته می شود. با این کار غذای یخچال به دلیل باز ماندن درش خراب نمی شود و انرژی مصرفی هدر نمی رود.

کاربرد یخچال هوشمند

استفاده عملی از عملکردهای یخچال به شما بستگی دارد. همانطور که گفته شد در این یخچال ها عملکردهای زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در زیر به برخی از کاربردهای روزانه یخچال هوشمند اشاره می کنیم:

برای تهیه غذا می توانید از کمک یخچال هوشمند خود بهره مند شوید. برای این کار می توانید دستورالعمل های آشپزی را در اینترنت و حافظه یخچال جستجو کنید و با استفاده از دستیار صوتی یخچال مراحل پخت را مرحله به مرحله دنبال کنید.

در یخچال هوشمند لیست وعده های غذایی و غذاهای مختلف را ثبت کنید و در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

ثبت تاریخ انقضای مواد غذایی در یخچال های هوشمند باعث می شود که یخچال با گذشت تاریخ انقضا هشدار و پیام لازم را بدهد.

می توانید عکس های قدیمی و جدید خود را در حافظه یخچال هوشمند ذخیره کنید و از طریق صفحه نمایش بزرگ یخچال آن ها را در هنگام صبحانه مشاهده و لذت ببرید.

می‌توانید برای هر یک از اعضای خانواده‌تان یک نمایه ایجاد کنید تا پیام‌ها، یادداشت‌ها یا فهرست‌های کارهای شخصی برای آن‌ها ارسال شود.

دیدن داخل یخچال بدون باز کردن درب و با کمک یک صفحه نمایش لمسی شفاف و همچنین مشاهده محتویات آن از اتاقی دیگر با تلویزیون هوشمند، تلفن همراه یا تبلت بسیار جالب خواهد بود.

قیمت یک یخچال هوشمند چقدر است؟

با توجه به امکانات و آپشن های یخچال هوشمند، قیمت یخچال هوشمند متفاوت است. تمامی تجهیزات و امکانات ذکر شده برای یخچال هوشمند را می توان به صورت آپشن به یخچال اضافه کرد.

طبیعی است که با اضافه شدن هر آپشن قیمت دستگاه افزایش پیدا کند. به طور کلی یخچال های هوشمند پیشرفته همه امکانات را در یک جا دارند و قیمت آنها نسبت به سایر یخچال های هوشمند بالاتر است. البته سایر هزینه های این یخچال ها مانند نگهداری یا تعمیر قطعاتی مانند کندانسور، فن، کمپرسور و ... مشابه یخچال معمولی است.

ایمنی یخچال هوشمند چیست؟

در صورت عدم توجه به مسائل امنیتی به دلیل اتصال به اینترنت، می توان تمامی فناوری های هوشمند را از طریق دسترسی Wi-Fi به سرقت برد. یکی از نگرانی های امنیتی استفاده از رمزهای عبور قوی و پیچیده است. این تضمین می‌کند که تمام دستگاه‌ها و دستگاه‌هایی که می‌خواهند با هم ارتباط برقرار کنند، در صورت احراز هویت و داشتن رمز عبور، می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

آیا می توان یخچال هوشمند را با نرم افزار به روز کرد؟

اتصال به اینترنت وای فای به  سرویس دوره ای یخچال فریزر بوش هوشمند اجازه می دهد تا زمانی که نرم افزار جدیدی برای یخچال ساخته و عرضه می شود، به صورت خودکار یا با تایید شما به روز شود. اکثر تولیدکنندگان نرم افزار و سیستم عامل، نرم افزار را اغلب شبانه به روز می کنند تا از ایجاد مشکل برای کاربران جلوگیری کنند.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.