بیزوکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟


بیزوکس چیست؟ از چه ماده ای ساخته شده است؟ آیا بیزوکس انواع مختلفی دارد؟ همه این سوالات معمولا در مورد این ماده شگفت انگیز پرسیده می شود. امروزه از این نوع محصولات در امور مختلفی استفاده می شود. یکی از مهمترین آنها پوست و زیبایی است. بیزوکس به دلیل محتوای کلاژنی که دارد معمولاً اثرات واضحی روی پوست و اجزای آن دارد. در بخش مراقبت از پوست به عنوان مرطوب کننده پوست کاربرد قابل توجهی دارد. محصولات زنبور عسل اساساً خواص فوق العاده و خاصی دارند. در مقاله خواص عسل چیست به بررسی و ارائه خواص عسل پرداختیم. حال در این مقاله به بررسی و معرفی بیزوکس می پردازیم. با شاهزاده باش

بیزوکس خالص؟

Bisox یک موم طبیعی است که توسط زنبورهای عسل از جنس Apis تولید می شود. این موم توسط 8 غده تولید کننده موم در قسمت های داخلی سپرهای شکمی کارگر تا زمانی که در کندو ریخته شود به پوسته تبدیل می شود. اندازه غده زنبور مولد به سن زنبور کارگر بستگی دارد و پس از پروازهای روزانه زیاد غدد به تدریج شروع به آتروفی می کنند یعنی ضعیف می شوند.کارگران کندو پوسته ها (پوسته ها) را جمع آوری کرده و از آنها برای ساختن سلول استفاده می کنند. برای نگهداری عسل و محافظت از لارو و شفیره در کندو بزوکس جدید در ابتدا شیشه ای و رنگ پریده است، پس از جویدن توسط زنبورهای کارگر، مات و پوشیده از گرده به تدریج به دلیل ترکیب روغن گرده و بره موم زرد یا قهوه ای می شود. اندازه این موم حدود سه میلی متر (0.12 اینچ) عرض و 0.1 میلی متر (0.0039 اینچ) ضخامت است و برای ساخت یک گرم بیسوکس به 1100 عدد از آن نیاز داریم.

از نظر شیمیایی، بازها عمدتاً از استرهای اسید چرب تشکیل شده اند (استر یک ترکیب شیمیایی است که از یک اسید (آلی یا معدنی) مشتق می شود، که در آن حداقل یک گروه -OH (هیدروکسیل) با یک O-alkyl () جایگزین می شود. اسید کربوکسیلیک و الکل) و الکل های با زنجیره بلند مختلف (الکل های چرب یا الکل های با زنجیره بلند، معمولاً با وزن مولکولی بالا، الکل های اولیه با زنجیره مستقیم و همچنین 4 تا 6 کربن می توانند از 22 متفاوت باشند) در نتیجه یک واکنش جایگزینی. -26، مشتق شده از روغن ها و چربی های طبیعی). زنبورهای کارگر از زنبورها برای ساختن لانه استفاده می کنند. برای اینکه این کندو موم تولید کند، دمای محیط کندو باید 33-36 درجه سانتیگراد (91-97 درجه فارنهایت) باشد. مقدار عسلی که زنبورها برای تولید شهد استفاده می کنند به طور واضح مشخص نیست. تولید، برداشت، پردازش و محصولات موم زنبور عسل توسط William L. Cogshall و Roger E. Morris که در آمازون موجود است، می تواند 1 کیلوگرم تا 22 کیلوگرم (49 پوند) عسل را ذخیره کند. موم زنبور عسل.

با استفاده از بیژوکس

بیزوکس ابتدا به‌عنوان نرم‌کننده و بعداً به‌عنوان روان‌کننده و ضدآب، در ریخته‌گری‌های با روکش مومی برای فلز و شیشه، به‌عنوان پولیش چوب و چرم و به‌عنوان ماده اولیه در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار گرفت. ، و به عنوان ماده ای هنری در نقاشی کاستیک (نقاشی با موم) استفاده می شود. بیزوکس خوراکی است، سمیتی برابر با موم گیاهی دارد و برای استفاده در اکثر کشورها و اتحادیه اروپا با شماره E و کد E901 تایید شده است.

واکس بیسوکس از دیرباز برای ساخت شمع استفاده می شده است. زیرا به راحتی و تمیزی می سوزد و «شمع های عید پاک»، یکی از اعیاد مهم مسیحیان، به طور سنتی از این مواد ساخته می شود و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. گفته می‌شود که شمع‌های موم بیزوکس نسبت به سایر شمع‌ها برتری دارند، زیرا روشن‌تر و طولانی‌تر می‌سوزند، واژگون نمی‌شوند و هوای اطراف خود را از بین نمی‌برند. بیشتر شمع های مورد استفاده در مراسم مذهبی کلیساهای کاتولیک و ارتدکس از موم بیسوکس ساخته شده است. در جراحی استخوان نیز کاربرد دارد. در صورت لزوم، برای جلوگیری از خونریزی در سطح استخوان استفاده می شود. براق کننده های کفش و براق کننده مبلمان می توانند از این واکس به عنوان یک ماده، محلول پیچیده یا اگر گاهی اوقات با روغن دانه شما مخلوط شوند، استفاده کنند. آنها همچنین می توانند از موم مخلوط برای مدل سازی شمع ها استفاده کنند. این به معنای ترکیب موم با ماده دیگری است. موم خالص همچنین می تواند به عنوان موم تخته موج آلی استفاده شود. از طرفی موم مخلوط با شیره کاج برای رفع موهای زائد استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای ساخت رزین چاقو استفاده کرد، چسبی که برای چسباندن دسته ها به چاقوها استفاده می شود. موم بیسوکس قبلا در ساخت سیلندرهای گرامافون استفاده می شد. همچنان می توان از آن برای مهر و موم کردن دستورات رسمی قانونی یا سلطنتی و اسناد دانشگاهی، مانند حکم سال، که اعتبار دانشگاه را برای تکمیل مدرک تحصیلات تکمیلی اعطا می کند، استفاده کرد. موم خالص و سفید شده در تولید مواد غذایی، لوازم آرایشی و دارویی استفاده می شود. سه نوع اصلی محصولات مومی عبارتند از موم زرد، سفید و شفاف. موم زرد محصول خامی است که از لانه زنبور عسل به دست می آید، موم سفید موم زرد سفید شده یا خالص شده است و موم زرد خالص با الکل درمان می شود. در آشپزی به عنوان پوشش پنیر استفاده می شود. با آب بندی و آب بندی در برابر فساد (رشد کپک) محافظت می کند. موم بیسوکس می تواند به عنوان یک افزودنی غذایی E901 استفاده شود، در مقادیر کم به عنوان یک عامل لعاب عمل می کند، برای جلوگیری از هدر رفتن آب و برای محافظت از سطح برخی میوه ها و عایق استفاده می شود. واکس E901 را می توان در کپسول های ژلاتین نرم و روکش های قرص نیز استفاده کرد. بیزوکس نیز یکی از اجزای اصلی آدامس طبیعی است. استفاده از موم در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال افزایش است. مطالعه‌ای در آلمان نشان داد که موم بهتر از کرم‌های محافظ مشابه (معمولاً کرم‌های مبتنی بر روغن معدنی) در صورت استفاده طبق دستور است. موم بیزوکس در ترمیم لب، براق کننده لب، کرم های دست، ترمیم پوست و آبرسانی پوست استفاده می شود. همچنین در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه و خط چشم استفاده می شود. موم زنبور عسل نیز یک عنصر مهم در موم سبیل و محصولات مراقبت از مو است که موها را براق و صاف می کند.

بیزوکس پوست را التیام و نرم می کند و یک عامل ضد باکتری است. این به شما کمک می کند با بیماری هایی مانند آکنه، خشکی پوست، اگزما و علائم کشش مبارزه کنید. موم خام به شما کمک می کند تا روغن ها و لوسیون های مراقبت از پوست شخصی خود را بسازید. Bizox همچنین به عنوان یک ضد آفتاب عالی عمل می کند. استفاده از آن در محصولات زیبایی بسیار مفید و مهم است. داشتن یک مرطوب کننده طبیعی پوست یکی از مهم ترین مسائل برای خانم ها است. استفاده از لوازم آرایشی می تواند به سلامت پوست آسیب برساند. مواد اولیه طبیعی و سالم برای این ابزار بسیار مهم است. زیرا پوست را سالم نگه می دارد. بیزوکس یک مرطوب کننده پوست بسیار قوی است. غنی شده با روغن های دلپذیر پوست، پوست را همیشه شاداب و تمیز نگه می دارد.

رفرنس مقاله: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.