دستگاه اسپرسوساز چه ویژگی هایی دارد؟


مقاله ای از مدرسه قهوه گراویتی : قهوه ساز یکی از ابزارهای تهیه قهوه داغ و خوشمزه است. با توجه به محبوبیت روزافزون نوشیدنی های قهوه، احساس می شود که برای یک نوع تجهیزات خوب بیشتر از همیشه نیاز است.

یکی از پرطرفدارترین انواع قهوه قهوه اسپرسو است که غلظت و کافئین بسیار بالایی دارد، دلیل نامگذاری این قهوه به طرز تهیه آن برمی گردد که توسط دستگاه قهوه ساز برجسته تهیه خواهد شد.

درباره تاثیر دستگاه های قهوه ساز بر روی قهوه

همانطور که قبلا ذکر شد، این نوع قهوه ساز برای تهیه چندین قهوه استفاده می شود. بنابراین نمی توان تاثیر مستقیم آنها بر طعم قهوه را نادیده گرفت.

این دستگاه ها عصاره را با فشرده سازی انواع قهوه استخراج می کنند و بنابراین وجود نقص در دستگاه باعث عدم غلظت کافی این نوشیدنی خوشمزه می شود.

از نکات ذکر شده استفاده از دستگاه های مرغوب برای تهیه بهترین نوشیدنی قهوه بسیار حائز اهمیت است. در ادامه برای تکمیل اطلاعات فوق، امکانات لازم این دستگاه بررسی می شود.

ویژگی های دستگاه اسپرسوساز با کیفیت

برای تهیه این نوع قهوه ساز محبوب بهتر است به چند نکته اساسی و ویژگی های کاربردی توجه کافی داشته باشید.

قدرت و فشار بخار دستگاه را بررسی کنید

قدرت و فشار بخار این نوع دستگاه ها از مهمترین مشخصه های این دستگاه ها محسوب می شود. ظرفیت فشار بخار دستگاه به توانایی آن در ایجاد فشار بخار برای تهیه یک فنجان قهوه اشاره دارد.

هرچه دستگاه های قهوه ساز با فشار بخار بیشتری داشته باشند، قهوه اسپرسو بهتری می سازند. همچنین برای راهنمایی بیشتر لازم به ذکر است که حداکثر فشار توان 15 بار است که معادل توان 1000 تا 1600 وات می باشد.

بدنه دستگاه قهوه ساز

برای تهیه این ابزار باید به یاد داشته باشید که استحکام بدنه و اجزای آن در دوام و زیبایی این ابزار بسیار مهم خواهد بود.

بنابراین برای تهیه یک دستگاه اسپرسوساز با کیفیت و با طول عمر بالا بهتر است به نوع تجهیزات آن توجه کافی داشته باشید.

روی گروه ها تمرکز کنید

فیلترهای کلیدی که به عنوان فیلترهای دوره ای نیز شناخته می شوند، یک قطعه کاربردی برای دستگاه های اسپرسوساز هستند. این ابزارها زمانی استفاده می شوند که قهوه آسیاب شده آماده استخراج است و باید در دستگاه قرار داده شود.

قسمت سطح کیفیت دستگاه خوب را تعیین می کند. از آنجایی که دارای پارامترهایی هستند که کیفیت دستگاه قهوه ساز را نشان می دهد که مستقیماً بر مقاومت دستگاه تأثیر می گذارد، این پارامترها شامل موارد زیر است.

جنس بدنه و دسته فیلتر

کیفیت قطعات پلاستیکی و فولادی آنها

وزن پروفیل

سبد پرتافیلتر

این سبد جزء قسمت های جانبی هر دستگاه اسپرسوساز است. به این قسمت محفظه قهوه آسیاب شده می گویند که قهوه آماده برای استخراج در آن رسوب می کند. در ضمن این سبدها در دو نسخه فشرده و غیر فشرده ساخته می شوند.

بهترین ویژگی ها را مرور کنید

یک دستگاه تولید اسپرسو باکیفیت علاوه بر داشتن تمامی ویژگی های لازم ذکر شده، باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد که باعث ارتقای کیفیت و برتری آن نسبت به دستگاه های مشابه می شود. بنابراین ارزیابی ویژگی های منحصر به فرد و ایده آل این دستگاه ها در زیر ذکر شده است.

دارای سیستم خاموش شدن خودکار

برخی از این دستگاه ها پس از مدتی به طور خودکار خاموش می شوند. این ویژگی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از استفاده بیش از حد از دستگاه می شود.

سیستم تمیز کردن اتوماتیک

در برخی از دستگاه هایی که برای مکان های شلوغ استفاده می شود، داشتن این ویژگی مهم است. چرا که افراد نمی توانند دائما مشغول نظافت وسایل خود باشند، اما با آماده سازی آنها نگران تمیزی و تمیزی وسایل نخواهند بود.

تست عملکرد دستگاه های قهوه ساز

یکی از نکات اصلی برای تهیه قهوه ساز اسپرسو مقرون به صرفه بودن آن است. زیرا بهترین انواع این دستگاه ها علاوه بر قهوه اسپرسو قابلیت تهیه قهوه فرانسوی را نیز خواهند داشت.

در برخی از روش های کاربردی این دستگاه نیز شاهد امکان تولید قهوه اسپرسو با پودر قهوه، غلاف یا کپسول هستیم.

مراجعه به سایت:   https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.