ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب


با افزایش رقابت بین محصولات مختلف، این تبلیغات است که می تواند به عنوان رابط بین مخاطب و برندها عمل کند و به افزایش پذیرش و خرید محصول کمک کند. تیزر تبلیغاتی را می توان یکی از روش های موثر تبلیغاتی دانست که به طور غیرمستقیم بر هوشیاری مخاطب تاثیر می گذارد و او را برای خرید محصول ترغیب می کند. ایجاد یک تیزر تبلیغاتی خوب مستلزم پیروی از استراتژی های بازاریابی مختلف است تا تاثیر مثبتی بر روی مخاطب داشته باشد و فروش را افزایش دهد. ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب - موضوع مورد بحث در این مقاله است.

معرفی تیزر تبلیغاتی

یک تبلیغ باعث می شود که محصول به صورت مستقیم معرفی شود و در واقع با یک معرفی ناقص ذهن مخاطب درگیر و پیش بینی تبلیغ بعدی می شود و سپس با دیدن محصول علاقه مند به خرید آن می شود. دلیل نامگذاری تیزر نیز به همین دلیل است. تیزر به معنای مسخره کردن یک کلمه و ناتمام گذاشتن آن یا چیزی است که کسی را بیشتر علاقه مند می کند.

امروزه تیزرهای تبلیغاتی به ابزاری قدرتمند و هوشمند برای ارائه انواع محصولات شرکت های برندهای مختلف در سراسر جهان تبدیل شده و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی کار ساده ای نیست و در هر تیزر تبلیغاتی یک تیم حرفه ای که با این کار آشنا هستند و خلاقیت بالایی دارند پشت سر آنها قرار دارد. برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی باید دارای ویژگی هایی باشد که بر تفکر مخاطب تاثیر بگذارد و بتواند مشتری را برای خرید جذب کند. در ادامه به ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب پرداخته شده است.

ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب را بشناسید

اگر در تولید تیزر تبلیغاتی اصول مربوط به این کار رعایت نشود، تیزر تولید شده حرفه ای نخواهد بود و نمی تواند مخاطب را هیجان زده کند. صرف نظر از سن مخاطب شما، آنها محتوای حرفه ای را نسبت به محتوای غیرحرفه ای می بینند، بنابراین ویژگی های مورد نیاز برای یک کمپین تبلیغاتی خوب باید توسط تولید کننده کنترل شود. این مناطق شامل موارد زیر است:

یک ایده قدرتمند و خلاقانه

شاید مهمترین نکته در ساخت تیزرهای تبلیغاتی داشتن یک ایده مناسب باشد که بتواند آن را به یک تیزر حرفه ای تبدیل کند. تیزرهای معروف دنیا مانند مک دونالد، لنوو، نایک و ... از ایده های بسیار جذابی استفاده کرده اند و امروزه به عنوان بهترین تیزرهای تبلیغاتی دنیا شناخته می شوند. برای گرفتن ایده خلاقانه باید تیزرهای مختلف و معروف دیده شود و از افراد متخصص در اتاق فکر استفاده شود تا ایده پیشنهادی بتواند ذهن مخاطب را به خود جلب کند.

ایده های ارائه شده باید بسیار خلاقانه باشد و از ایده های قدیمی و تکراری استفاده نشود. همچنین ایده باید کاملا مفهومی باشد و مخاطب را به تفکر وادار کند. به این ترتیب تولید تیزرهای تبلیغاتی مستمر آغاز می شود.

ظاهری جذاب دارند

هنگامی که یک ایده کلی دارید، باید به فکر ایجاد یک سناریو و فیلمنامه بسیار جالب باشید. سناریوی مناسبی وجود دارد که مخاطب را به تماشای تیزر ترغیب می کند و تا انتها دنبال می کند. جدای از محیط مناسب، جذابیت های بصری مختلفی نیز باید در طول تیزر در نظر گرفته شود تا توجه مخاطب را به خود جلب کند. برای نوشتن یک سناریوی جذاب باید چند نکته را در نظر گرفت و ویژگی های مخاطب را در نظر گرفت.

سرعت کافی برای انتقال پیام

یکی از مهمترین چیزهایی که یک تبلیغ کننده باید داشته باشد سرعت مناسب است. سرعت پخش تیزر نباید آنقدر کند باشد که مخاطب حوصله اش سر برود و نخواهد ببیند که بعد از آن چه می شود و نه آنقدر تند باشد که مخاطب فرصتی برای فکر کردن به آن نداشته باشد. باید از ابتدا تا انتهای تیزر روش مناسب را دنبال کرد تا پیام به راحتی به مخاطب منتقل شود. مدیریت زمان عامل مهمی در ایجاد یک تبلیغ است که سازندگان باید به آن احترام بگذارند.

نگاه کردن به نیازهای مخاطب، نه مالک

کارفرمایان ممکن است سلیقه ای داشته باشند که مخاطب آن را دوست نداشته باشد. متخصص بازاریابی به عنوان منتقدی مناسب است که نیازهای مخاطب را در نظر می گیرد و به نظرات کارفرما تکیه نمی کند.  گوینده رادیو هرچه سلیقه مشتری و مخاطب در تیزر تبلیغاتی بیشتر در نظر گرفته شود، هنرمند موفق تر خواهد بود و احتمال جذب مخاطب بیشتر خواهد بود.
 
ایده ساخت تیزر

ابهاماتی در تیزر وجود دارد

ویژگی یک تیزر تبلیغاتی خوب این است که دارای ابهام خاصی است که در نتیجه مخاطب در ابتدا نمی تواند حدس بزند چه اتفاقی می افتد و کدام محصول معرفی می شود. راز موفقیت یک تیزر، دادن سرنخ هایی به مخاطب در حین پخش تیزر است تا از طرز فکر خود استفاده کند و حالتی پازل مانند ایجاد کند. هرچه این سرنخ ها و معماها حرفه ای تر طراحی شوند، بیشتر می توانند بر ذهن مخاطب تأثیر بگذارند.

ساخت تیزر مناسب بر اساس نوع مخاطب

قبل از ساخت و طراحی تیزر تبلیغاتی باید گروه سنی مخاطبان را برای استفاده از انواع تیزر تبلیغاتی در نظر گرفت. تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند از جمله تیزرهای تبلیغاتی متحرک، تیزرهای تبلیغاتی واقعی، تیزرهای تبلیغاتی انیمیشن واقعی، تیزرهای تبلیغاتی موشن گرافیک و تیزرهای تبلیغاتی استاپ موشن که بسته به نوع و سن مخاطب قابل استفاده هستند. اگر نوع تیزر به درستی انتخاب نشود و به نوع مخاطب توجه نشود، احتمالا تیزر طراحی شده تاثیر کافی نخواهد داشت و تیزر حرفه ای به حساب نمی آید.

از شمارش معکوس در تیزرها استفاده کنید

یکی از ویژگی هایی که می تواند یک تیزر تبلیغاتی را موثرتر کند، استفاده از ماشین حساب کشویی است. شاید دیده باشید که کمدین ها در رسانه های مختلف از ترفند شمارش برای افشای محصول خود استفاده می کنند. در واقع این عدد پس از هر روز یا هفته کاهش می یابد تا به عدد نهایی برسد. بنابراین ذهن مخاطب کاملا درگیر است و تیزر را دنبال می کند تا نتیجه نهایی افشاگری را ببیند.

استفاده از لوکیشن و بازیگران مناسب

در نهایت یکی از ویژگی های یک تیزر تبلیغاتی خوب، استفاده از لوکیشنی است که برای مخاطب قابل درک باشد و بتواند با او در تعامل باشد. در صورت استفاده از تیزرهای تبلیغاتی واقعی، انتخاب بازیگران بسیار مهم خواهد بود. معمولا استفاده از سلبریتی ها و افراد مشهور در تیزر می تواند تاثیر مثبتی در جذب مخاطب داشته باشد. در کل نوشتن فیلمنامه و انتخاب بازیگران و دیالوگ های آنها باید با دقت و مانند یک فیلم حرفه ای انجام شود.

نکاتی برای ساخت تیزر

درخواست های تیزر تبلیغاتی

آگهی های بازرگانی معمولا توسط چندین سازمان و موسسه یا توسط شرکت ها و برندهای خصوصی تولید می شود. یکی از رایج ترین انواع تبلیغات در رسانه های عمومی مانند تلویزیون و رادیو است. گویندگی تیزر زهرا شیراحمدی در این رسانه ها، با توجه به حجم بالای مخاطب و درگیر شدن گروه های سنی مختلف، ساخت تریلرهای کاملا حرفه ای و خلاقانه بسیار ضروری است.

تیزرهای تبلیغاتی نیز در نمایشگاه های مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، با معرفی محصولات مختلف مخاطب را جذب می کنند و همین امر باعث آگاهی بیشتر از محصول می شود. همایش ها، سمینارهای مختلف علمی و غیر علمی، سالن های انتظار فرودگاه ها و بیمارستان ها، بین سریال های خانگی، مانیتور تبلیغاتی شهرها، هتل ها و سالن های مختلف، فیلم های آموزشی، سایت های مختلف شبکه های اجتماعی، سایت های شرکتی و ... پلتفرم های مناسب برای ارائه تبلیغات در هر مورد باید نوع خاصی از تیزر طراحی و تولید شود و این کار توسط تیم های فعال در این زمینه انجام شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.