قفل هوشمند چیست؟


در دنیای امروزی که فناوری با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت است، استفاده از قفل های قدیمی که امنیت بالایی ندارند و افراد می توانند با کد پین آن ها را باز کنند، ممکن است تصمیم درستی نباشد. به همین دلیل یکی از صنایعی که با پیشرفت تکنولوژی به شدت تغییر کرده است، صنعت قفل بوده و این تغییر منجر به تولید قفل های هوشمند شده است.

در این مقاله از دیلاک به چیستی قفل هوشمند، انواع و ویژگی های آن می پردازیم تا بتوانید این محصول مهم و اهمیت استفاده از آن در این دوران را به طور کامل درک کنید.

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند وسیله ای الکترومکانیکی است که برای محافظت از فضای داخلی خانه یا محل کار استفاده می شود و به کاربر این امکان را می دهد تا با استفاده از تلفن هوشمند با استفاده از فناوری های Wi-Fi و بلوتوث، درب را از راه دور باز و بسته کند. بسته به نوع قفل، درب منزل، محل کار و درب کمد استخر می توانید از فناوری تشخیص چهره، اثر انگشت، رمز عبور و ورودی کارت استفاده کنید. این قفل ها امروزه در اتاق های هتل ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

قفل هوشمند علاوه بر اینکه امنیت بالایی را برای شما به ارمغان می آورد، شما را از کلیدهای مکانیکی نیز رها می کند و همچنین به شما این امکان را می دهد که عبور افراد را به خانه و محل کار خود کنترل کنید و اجازه دسترسی موقت یا دادن آن را برای همیشه به دیگران بدهید.

ویژگی های قفل هوشمند

در قسمت قبل با چیستی قفل هوشمند آشنا شدیم و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قفل هوشمند بهتر است در این قسمت در مورد ویژگی های این قفل صحبت کنیم. این ویژگی ها به ما کمک می کند قفل مورد نظر خود را انتخاب کنیم. بیایید با هم مهمترین ویژگی های Smart Lock را بررسی کنیم:

ظاهر زیبا

قفل هوشمند جدا از کارایی منحصر به فرد خود، ظاهری زیبا و شیک در مقایسه با قفل های معمولی دارد که مطمئناً ظاهری مدرن و شیک به خانه یا محل کار شما می بخشد.

عمر باتری

برخلاف قفل های سنتی، اکثر قفل های هوشمند برقی هستند و با باتری کار می کنند، اما اگر برق قطع شود، باتری به منبع برق اضطراری متصل می شود. عمر باتری بسته به تعداد دفعات استفاده از قفل متفاوت است و شرکت ها معمولا عمر باتری را بین 3 ماه تا 1 سال تخمین می زنند.

کلید کمک

قفل های هوشمندی که به وای فای متصل می شوند مورد حمله هکرها قرار می گیرند و کاربر نمی تواند گوشی خود را با خود حمل کند، بنابراین سازندگان قفل هوشمند یک کلید اضافی روی پنل قفل قرار می دهند تا کاربر در این حالت از رمز عبور استفاده کند. برخی از شرکت ها یک کلید فیزیکی اضافی نیز به مشتریان خود ارائه می دهند که بهتر است در مکانی امن در خارج از خانه نگهداری شود.

قفل یا باز کردن خودکار

قفل های هوشمندی که از فناوری بلوتوث استفاده می کنند معمولا امکان ورود و خروج بدون کلید را به ما می دهند و این عمل در صورت همراه داشتن تلفن همراه امکان پذیر است. این نوع قفل به شما این امکان را می دهد که فاصله مشخصی را بین خود و قفل تنظیم کنید، زمانی که در این فاصله قرار دارید قفل باز می شود و در صورت افزایش فاصله قفل بسته می شود.

کلید مهمان

این ویژگی در یک قفل هوشمند به شما این امکان را می دهد که مجموعه ای از رمزهای عبور موقت را حتی با یک برنامه زمان بندی مشخص، برای دوستان، مهمانان و حتی اعضای خانواده خود فراهم کنید تا بتوانند دوباره از آن استفاده کنند تا بتوانند وارد و خارج شوند و شما رمز عبور آنها را کنترل کنید. . حرکت حتی با تنظیم قفل، وقتی کسی در را باز می کند، زنگ هشدار می فرستد و به شما اطلاع می دهد.

ضد آب

کلید هوشمند علاوه بر اجزای فیزیکی مانند پین‌ها، چرخ دنده‌ها، زبانه‌ها و غیره، دارای قطعات الکترونیکی پیچیده و حساسی نیز می‌باشد، بنابراین برای انجام کارها باید در شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت کند، با این حال، همه قفل‌های هوشمند به یک اندازه مقاوم نیستند . و باید از شرکت های معتبر خرید کنید تا دچار مشکل نشوید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.