گزارش های تبلیغاتی چیست؟ چگونه یک گزارش موثر بخریم؟


یکی از موثرترین راه ها برای جذب مشتری، انتشار متن های تبلیغاتی خود در سایت های مختلف است. به این متون رپورتاژ تبلیغات گفته می شود و تاثیر زیادی در ارتقای کسب و کار شما دارد. اما سوال اینجاست: چگونه یک گزارش تبلیغاتی قوی بنویسیم؟ یا اینکه گزارش چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟ در ادامه به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

شاید قبلاً گزارشی در مورد تبلیغات نام نشنیده باشید. اما حتما گزارش های زیادی خوانده اید. هنگامی که یک خبرنامه منتشر می کنید، اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار کاربر قرار می دهید. این کار بینندگان را تشویق می کند تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند.

این روش تبلیغات مدت ها قبل از اینترنت مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجایی که این روش تبلیغات تاثیر زیادی در جذب مشتری داشت، خیلی زود به اینترنت سرایت کرد و مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها قرار گرفت.

با توجه به هزینه بالای گزارش و تاثیر آن بر سئوی سایت شما، این مقاله هر آنچه که باید در مورد آن بدانید را توضیح می دهد.

باور کنید با 10 دقیقه صرف مطالعه این مقاله، در طی یک تا دو سال آینده حداقل چندین میلیون دلار در تبلیغات و سئوی وب سایت خود صرفه جویی خواهید کرد.

پیام تبلیغاتی چیست؟

البته تبلیغات در زبان انگلیسی به معنای «مواد تبلیغاتی» است که از ترکیب دو عبارت «ایکلان» به معنای «تبلیغات» و «ادیتوریال» به معنای «ویراستاری» آمده است. این هم نوعی مقاله است.

این یک مطلب تبلیغاتی است که در قالب گزارش در یک «رسانه معتبر» منتشر شده است. بیایید آن را ساده تر توضیح دهیم. به تصاویر زیر دقت کنید:

این در واقع تبلیغی است که سال ها پیش در یک مجله معتبر آمریکایی منتشر شد. اگر با دقت نگاه کنید، این گزارش حاوی اطلاعات ارزشمندی است که مخاطب هدف شما و سپس تبلیغ محصول شما به آن نیاز دارد.

تهیه گزارش مانند یک نوشته منصفانه است که هدف آن انتقال پیام و ارائه محصول است. اکنون این نوع مقاله را می توان در روزنامه ها، مجلات یا وب سایت ها منتشر کرد. کلمه "گزارش تبلیغاتی" یا "گزارش خبری" برای اولین بار در سال 1917 استفاده شد.

البته بعد از انقلابی که اینترنت به دنیای تجارت آورد. با گذشت زمان، تعداد آگهی ها در مجلات و روزنامه ها کاهش یافت. از سوی دیگر گزارش ها در سایت ها منتشر شد. اما بین رپورتاژ آگهی آنلاین و آفلاین تفاوت وجود دارد. کدام تفاوت را توضیح می دهیم.
می توانید برای خرید رپورتاژ آگهی از سایت دستی بر ایران اقدام کنید.
نوع گزارش

اگر بخواهیم انواع گزارش ها را با توجه به نوع انتشار و نوع تبلیغات مقایسه کنیم، 3 نوع گزارش داریم.

گزارش خبری: داستانی در قالب گزارش که در سایت ها یا کانال های خبری منتشر می شود. این نوع گزارش کالاها و خدمات را به وضوح نشان می دهد.

گزارش تبلیغاتی: مقاله ای بی طرفانه که پس از ایجاد نیاز به یک محصول یا خدمات، راه حلی را به صورت زیرکانه به مخاطب ارائه می دهد. مانند استفاده از محصول k برای کمک به کمبود خواب.

گزارش چند رسانه ای: تبلیغات تلویزیونی، پادکست ها یا شبکه های اجتماعی یک محصول یا خدمات را در قالب نقد معرفی می کنند.

گزارش تبلیغات آنلاین چیست؟

گزارش آنلاین شباهت زیادی با گزارش آفلاین دارد. به عنوان مثال، اخبار آنلاین اغلب در رسانه های معتبر منتشر می شود. سایت های خبری، مجلات و... به همین ترتیب، گزارش آنلاین هم می تواند حالت تبلیغاتی داشته باشد و هم نوع آفلاین.

همانطور که می بینید، این نوع مقالات معمولاً با عنوان «اسپانسر»، «گزارش خبری» یا «گزارش تبلیغاتی» منتشر می شوند. با این حال، می تواند بازدیدکنندگان را جذب کند.

تفاوت اصلی این دو نوع گزارش در این است که ما علاوه بر تبلیغات از گزارش های آنلاین برای بهبود و سئوی وب سایت خود استفاده می کنیم. ما در واقع از آن بک لینک دریافت می کنیم! آنچه را که اکنون برای شما توضیح خواهم داد.

همانطور که در مقاله سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟ این را هم گفتم که سئو به معنای اجرای یکسری فاکتورها در وب سایت است که در نهایت باعث می شود صفحه شما در صفحه اول کلماتی که عموم در گوگل جستجو می کنند ظاهر شود.

به عنوان مثال، اینکه وب سایت ما در حال حاضر در صفحه اول گوگل برای عبارت «بهسازی خانه» قرار دارد، نشان می دهد که وب سایت ما سئوی خوبی برای آن کلمه کلیدی دارد.

حال در این بین یکی از موثرترین مواردی که می تواند قدرت سایت شما را در گوگل افزایش دهد بک لینک است. بک لینک یک لینک از یک سایت به سایت شما است، اما اجازه دهید به گزارش خود ادامه دهیم.

در بالا گفتم که با خرید رپورتاژ می توانید علاوه بر انتشار مقاله تبلیغاتی در سایت مورد نظر، یک تا پنج بک لینک نیز به سایت خود بدهید. اما آیا این بک لینک ها سئوی سایت ما را یک شبه خراب می کنند؟ در زیر پاسخ خواهیم داد.

گزارش خرید چقدر بر سئوی وب سایت شما تاثیر دارد؟

قبل از هر چیز، لطفاً توجه داشته باشید که نه گزارش و نه "راه حل های سئو" یک شبه روی سئو سایت شما تأثیر نمی گذارد. بلکه همه آنها به صبر نیاز دارند.

با این حال، در هر صورت، خرید رپورتاژ آگهی یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سئو سایت شماست. و این دلیل اصلی داشتن بک لینک است. گرفتن بک لینک خارجی یکی از استراتژی های سئو است.

در واقع، بک لینک های ارسالی از گزارش ها به سایت شما بسیار موثرتر از انواع دیگر بک لینک ها مانند بک لینک های نظر و بک لینک رسانه های اجتماعی هستند. چرا به این دلایل:

وب سایتی که در گزارش به شما لینک شده است یک وب سایت معتبر و موثر است و لینک های آن اعتبار زیادی را به وب سایت شما منتقل می کند. شما از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا لینک دریافت می کنید.

بک لینک ارائه شده به وب سایت از طریق مقاله متنی بسیار ارزشمند است به همین دلیل بک لینک گزارش تاثیر مثبت زیادی دارد. زیرا حداقل 3 تا 5 بک لینک در اختیار سایت شما قرار می گیرد.

سایتی که از آن گزارش ها را خریداری می کنید، بازدیدکنندگان ثابتی دارد و کلیک کاربران ثابت روی لینک های گزارش، قدرت آن را افزایش می دهد.

تعداد بک لینک ها کم است و این باعث نمی شود گوگل به شما مشکوک شود.

با توجه به بازدید زیاد از رپورتاژ آگهی، بازدید سایت شما افزایش می یابد.

تو...

توجه: لینک و نمایش گزارش آگهی شما برای همیشه باقی خواهد ماند. اما میزان ترافیک وارد شده به وب سایت شما در زمان های مختلف یکسان نیست.

جدا از همه اینها، با توجه به اینکه گزارش ها بیشتر در وب سایت های قدرتمند منتشر می شوند، این امکان وجود دارد که مقاله شما در آن وب سایت نیز سئو شود. به این ترتیب ارزش گزارش شما افزایش می یابد. در ادامه مقاله بیشتر در مورد این موضوع توضیح خواهیم داد. اما اکنون به یک سوال مهم پاسخ می دهیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.