چگونه از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟


در حالی که در یک مقاله نحوه استفاده از ماشین لباسشویی را توضیح دادیم، اکنون در مورد نحوه کار با ماشین ظرفشویی صحبت خواهیم کرد. امروزه که تمام زندگی ما به یک ماشین تبدیل شده است، وجود وسایل خاصی مانند ماشین ظرفشویی در آشپزخانه ضروری شده است. اکنون همه ما می خواهیم همه چیز را سریع و با کیفیت خوب بسازیم.

با این حال، برای یادگیری نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی، از آنجایی که یک دستگاه هوشمند است، باید نکات زیادی را بدانید. برنامه های شستشوی این محصول گاهی باعث سردرگمی کاربر می شود. اگر می خواهید بدانید ماشین ظرفشویی چگونه کار می کند، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه ماشین ظرفشویی را راه اندازی کنیم

یکی از راه های صرفه جویی در زمان، انرژی و حتی آب، استفاده از ماشین ظرفشویی است. شاید بپرسید این دستگاه چگونه به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند؟ اما طراحی این محصول به گونه ای است که با آب کمتری می توان آن را به درستی شستشو داد. هنگام شستشوی دست مقدار زیادی آب هدر می رود.

اما باید عملکرد این دستگاه را نیز بدانید. برخی از نکات برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی عبارتند از:

چیدمان صحیح صفحات درون دستگاه

از شوینده های مناسب استفاده کنید

از سیستم شستشوی صحیح استفاده کنید

چگونه ظرف کار می کند

ابتدا مخزن این دستگاه پر از آب می شود سپس دمای آب داخل دستگاه افزایش می یابد. برای تمیز کردن بقایای مواد غذایی روی ظروف، آب به صورت آبنما و با فشار روی ظروف بیرون می زند. سپس این آب کثیف تخلیه شده و دوباره آب داغ روی ظروف پاشیده می شود.

شستشو و گرمایش در مرحله بعدی انجام می شود. گرمایش با هوا انجام می شود که ظروف را خشک و خشک می کند.

نکات مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی

برای اطمینان از تمیز شدن کامل ظروف پس از خارج کردن از دستگاه، نکات زیر را رعایت کنید:

ظروف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی رنگ کنید

لکه بینی یعنی جمع کردن ضایعات غذا از ظروف کثیف. این برای دستگاه های قدیمی مورد نیاز است. این به این دلیل است که فشار آبی که به داخل بشقاب پاشیده می شود به اندازه ای نیست که مواد غذایی باقی مانده را از بشقاب خارج کند. اما تجهیزاتی که بیش از 7 سال پیش تولید شده اند عملکرد بهتری دارند.

همچنین زمانی که ظروف حاوی مواد غذایی سوخته به آنها چسبیده است، قبل از شستن باید غذا را از آن جدا کنید. برای سایر ظروف بهتر است اگر به تمیز کردن ظروف حساسیت زیادی دارید این کار را انجام دهید. البته این برای دستگاه های هوشمند جدید ضروری نیست.

بهتر است ظروف را در دستگاه گذاشته و قبل از خشک شدن غذا روشن کنید. پس از خشک شدن غذا، شست و شو سخت تر می شود و مصرف آب افزایش می یابد.

نحوه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی

یکی از نکات مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی، چیدمان صحیح ظروف است. ابتدا باید بدانید که دستگاه باید به طور کامل شارژ شود. زیرا عدم تکمیل ظرفیت ماشین ظرفشویی به آن آسیب می رساند و آب و انرژی ماشین را مصرف می کند. همچنین اگر دستگاه را بیش از حد پر کنید به آن آسیب می رسانید و ظروف به درستی تمیز نمی شوند.

برای قرار دادن صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

در قفسه پایینی، ظروف بلند را در اطراف دستگاه قرار دهید. زیرا این ظروف از رسیدن آب داغ به ظروف دیگر جلوگیری می کنند. بنابراین، آنها باید به درستی در قفسه قرار گیرند.

همیشه ظروف کوچکی مانند کاسه های ماست و سس را در وسط قفسه قرار دهید.

عینک، عینک آفتابی و عینک را در قفسه بالایی دستگاه قرار دهید. این بخش فقط برای عینک است. از زدن عینک با هم خودداری کنید. چون کناره ها و بیرون شیشه تمیز نشده بود در اثر برخورد شکست.

برای قرار دادن ظرف پلاستیکی، آن را در مکانی قرار دهید که نزدیک به اجزای دستگاه نباشد. ممکن است در اثر حرارت زیاد آسیب ببینند. بهترین مکان برای ظروف پلاستیکی قفسه پایین یا بالا است. این صفحات را در مرکز دستگاه قرار ندهید.

تابه، قابلمه و غیره را قرار دهید. در قفسه پایین

همیشه بشقاب ها و قاشق ها را در قفسه میانی دستگاه قرار دهید. بزرگترین قسمت دستگاه جایی است که ظروف تمیز می شوند. بنابراین، ظروف کثیف باید در اینجا قرار گیرند. برخی از دستگاه ها دارای جای قاشق هستند.

قاشق و چنگال را باید طوری در دستگاه قرار دهید که دسته آنها رو به پایین باشد. البته نباید بازوی اسپری ماشین ظرفشویی را مسدود کند. ملاقه ها و ملاقه های دسته بلند را روی قفسه بالایی قرار دهید.

از پاک کننده مناسب دستگاه استفاده کنید

بخش مهمی از نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی دستورالعمل استفاده از مواد شوینده است. در واقع بخش مهمی از فرآیند شستشوی ظروف شما به نوع شوینده ای که استفاده می کنید بستگی دارد.

در مورد استفاده از مواد شوینده ظرفشویی، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

مقدار مواد شوینده در دستگاه باید کافی باشد. افزایش مقدار به این معنی نیست که ظروف بهتر تمیز می شوند. حتی می تواند آثار شوینده را روی ظروف باقی بگذارد. لکه هایی نیز روی دیواره ماشین ظرفشویی ظاهر می شود.

چندین محصول مختلف را امتحان کنید تا بهترین برند تمیز کننده را انتخاب کنید. هر دستگاه تنها با یک نوع پاک کننده سازگار است.

دستورالعمل های صابون را دنبال کنید. هر ماده شوینده ای کیفیت خاص خود را دارد و مقدار استفاده از آن با سایر شوینده ها متفاوت است.

برای تمیزتر کردن لیوان و لیوان می توانید کمی سرکه سفید در مخزن مواد شوینده بریزید. این باعث شفافیت ظروف می شود.

اگر از قرص های کامل برای دستگاه خود استفاده می کنید، دیگر به مواد شوینده نیاز ندارید.

مخزن پودر در ماشین ظرفشویی در کنار مخزن کمک آبکشی قرار دارد. مواد شوینده باید فقط در یک مخزن مخصوص قرار داده شود.

نمک ماشین ظرفشویی یک ماده ترمیم کننده رزینی است که برای زیبایی و شفافیت ظروف استفاده می شود.

ماشین لباسشویی دارای یک درب و یک مخزن نمک است که باید نمک ماشین را داخل آن بریزید.

در کنار مخزن مواد شوینده، یک مخزن پولیش قرار دارد. این تانک دارای چراغ تراز و هشدار می باشد. شما باید مدرک او را در رتبه اول قرار دهید.
برای انتخابب بهترین نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش ب ه لینک زیر مراجعه نمایید.
https://paydarservice.org/تعمیر-ماشین-ظرفشویی-بوش/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.