بررسی مکمل های ورزشی واقعی


به طور کلی مکمل ها به دو گروه تقسیم می شوند که گروه اول مکمل های غذایی و دسته دوم مکمل های بدنسازی هستند. در بیشتر موارد از مکمل های غذایی مختلف برای جبران کمبودهای تغذیه ای در بدن استفاده می شود، اما مکمل های بدنسازی برای افزایش عملکرد ورزشی استفاده می شود.

متأسفانه، در هر دو گروه مکمل ها تقلبی وجود دارد، اما بیشتر در مکمل های بدنسازی. به همین دلیل در خرید لوازم ورزشی باید به برخی موارد توجه ویژه ای داشته باشید زیرا استفاده از لوازم ورزشی تقلبی آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد می کند. اگر شما از آن دسته ورزشکارانی هستید که می خواهید از مکمل های ورزشی استفاده کنید، برای خرید مکمل خوب، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه مکمل های ورزشی واقعی و تقلبی را تشخیص دهید.

چرا به مکمل ورزشی نیاز دارید؟

همانطور که می دانید مشتریان اصلی مکمل های ورزشی ورزشکاران هستند; این افراد معمولاً برای تحریک رشد عضلانی، بهبود عملکرد ورزشی، جلوگیری از از دست دادن عضلات، کاهش صدمات ورزشی، افزایش یا کاهش وزن، تسریع ریکاوری عضلات، افزایش انرژی بدن در حین ورزش و غیره مکمل مصرف می کنند.

در واقع استفاده از مکمل های ورزشی به ویژه در ورزش هایی مانند وزنه برداری می تواند قدرت بدنی ورزشکاران را افزایش دهد. مکمل‌های پروتئین وی و مکمل‌های ورزشی کراتین از محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی هستند و به همین دلیل میزان تقلبی آن نسبت به سایر مکمل‌ها بیشتر است.

چگونه ماده ورزشی اولیه را تشخیص دهیم؟

مکمل‌های تغذیه‌ای که به‌طور گسترده در بازار موجود است، کیفیت پایین‌تری دارند و در نتیجه ممکن است به نتایج مطلوب دست پیدا نکنند و برخی از ورزشکاران ناآگاهانه مکمل‌های تغذیه‌ای تقلبی را خریداری کرده و عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشند. عملکرد

به همین دلیل توصیه می شود از مکمل های خارجی یا داخلی که در پزشکی مورد تایید و موجود هستند استفاده کنید و در هنگام خرید مکمل ورزشی به موارد زیر توجه کنید:

تایید اصالت و کد بسته های مکمل ورزشی

هنگام خرید مکمل های ورزشی، بهتر است بسته بندی محصول را بررسی کنید و با استفاده از کد روی بسته بندی از صحت مکمل ورزشی مطمئن شوید. در هر مکمل بدنسازی یک برچسب زرد با یک برچسب سیاه وجود دارد. با کلیک بر روی نماد، یک کد 16 رقمی را مشاهده خواهید کرد. با ارسال این کد به شماره 208822 می توانید مکمل اصلی ورزشی را دریافت کنید.

روی برچسب واقعی مکمل ورزشی، کد GTIN (شناسایی جهانی محصول)، کد دسته ای (دسته تولید محصول) و کد UID (کد رهگیری محصول) را نیز می توانید مشاهده کنید. اگر می خواهید اطلاعات کاملی در مورد مکمل خریداری شده مشاهده کنید، می توانید شماره UID را در وب سایت TTAC در WWW بیابید. وارد TTAC.IR شوید.
برای شناسایی تقلبی یا اصل بودن اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

بررسی برچسب شبنم مکمل های ورزشی اصلی

راه دیگر برای تشخیص مکمل ورزشی واقعی از تقلبی این است که برچسب شبنم را بررسی کنید و مراقب باشید. برچسب شبنم دارای بارکد است و می توانید آن را اسکن کنید تا از صحت مکمل ورزشی مطمئن شوید. برای این کار ابتدا باید اپلیکیشن بارکدخوان را روی گوشی موبایل خود نصب کنید و سپس طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید.

بسته بندی بهبود کیفیت در کنترل کلاهک و ساخت فیزیکی

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید مکمل ورزشی باید به آن توجه کرد، مراقبت از بسته بندی مواد غذایی است. در واقع، هرگز نباید مکمل های تغذیه ورزشی حیوانی یا شکسته بخرید. همچنین مکمل بدنی که خریداری می کنید باید غلیظ باشد.

در مکمل های اصلی، وقتی درب مکمل را باز می کنید، معمولا یک پد پنبه ای پیدا می کنید، در حالی که در مکمل های تقلبی، به جای پد از مقوای بی کیفیت استفاده می شود. پس با دیدن چنین کلاهکی قطعا اصالت مکمل زیر سوال می رود.

از طرفی زیر لنت یک روکش آلومینیومی قرار دارد و در حالی که لوازم جانبی اصلی برند یا نام سازنده روی این روکش آلومینیومی حک شده است، لوازم جانبی تقلبی چنین پوشش یا بسته بندی ندارند. کیفیت لوازم جانبی بسیار پایین است.

طعم، رنگ و بوی مکمل بدنسازی را بررسی کنید

اگر در گذشته از مکمل‌های استاندارد بدنسازی استفاده کرده‌اید، احتمالاً با بو، طعم و رنگ آن آشنا هستید، بنابراین مکمل جدید خود را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که مانند قبل است و اگر تغییری مشاهده کردید، مشکوک به عنوان مثال، اگر از پودر پروتئین آب پنیر به عنوان مکمل ورزشی استفاده می کنید، در صورت مشاهده ناخالصی، باید از مصرف آن خودداری کنید و ناخالصی ها را یک مکمل تقلبی بدانید و بیشتر بررسی کنید.

کمال انبساط بدن با بررسی ارزش آن

قیمت مکمل ورزشی خریداری شده یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. مکمل های غذایی تقلبی و تقلبی اغلب به صورت قاچاق وارد کشور می شوند و مطمئناً از مکمل های ورزشی اصلی ارزانتر هستند و به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید آنها اقدام می کنند. اگر قیمت مکمل ورزشی پایین باشد به عنوان زنگ خطر در نظر گرفته می شود و می گوید که محصول احتمالا تقلبی است. به همین دلیل، بهتر است قبل از خرید مکمل ورزشی، قیمت آن را در چندین وب سایت یا داروخانه بررسی کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.