آشنایی با مکمل های ورزشی

 معمولا با شنیدن نام یک مکمل ورزشی، تصویر یک بدنساز بزرگ، عضلانی و قوی به ذهن خطور می کند. اما به غیر از مکمل‌های عضله‌سازی و عضله‌سازی، آیا از مکمل‌های دیگری مانند چربی‌سوز و غیره مطلع هستیم؟ آیا از فواید و عوارض این مکمل ها اطلاع داریم؟ در این پست سعی می کنیم اصول مکمل های ورزشی را بدانیم. برای خرید مکمل اصل با ما همراه باشید.

اهمیت مکمل های ورزشی چیست؟

یک ضرب المثل رایج پذیرفته شده است که 20٪ از اهداف تناسب اندام در باشگاه و 80٪ در آشپزخانه ایجاد می شود. هدف آموزشی ما تعیین می‌کند که از کدام مکمل استفاده کنیم یا اندازه و سطحی را که می‌خواهیم به دست آوریم، مشخص می‌کند که آیا به این مکمل نیاز داریم یا نه. به طور کلی هدف مکمل ها جبران کمبود یا کمبود یک یا چند ماده مغذی اولیه در رژیم غذایی است و بر اساس کارایی و فایده آنها از آنها استفاده می کنیم.

انواع مکمل های بدنسازی

این مکمل ها برای تامین مواد ضروری بدن ورزشکار استفاده می شوند و سرشار از انرژی و ریزمغذی های مفید برای بدن هستند. مکمل های غذایی را می توان بر اساس نوع مواد و املاح اضافه شده به بدن و یا با توجه به استفاده ای که برای ما دارند طبقه بندی کرد. به عنوان مثال برای افزایش حجم به پروتئین بیشتری نیاز داریم که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. بنابراین، دسته پروتئین و اسید آمینه به طور جداگانه تعریف می شود. یا مکمل هایی که هدفشان تولید انرژی و افزایش استقامت است در همین گروه قرار دارند.

مکمل های پروتئینی: یکی از پرمصرف ترین مکمل های ورزشی برای بدنسازی

پروتئین ها اساس ساختار ماهیچه های ما را تشکیل می دهند. بنابراین، ورزشکارانی که می خواهند عضله بسازند یا حجیم شوند از مکمل های پروتئینی استفاده می کنند. این مکمل برای ریکاوری پس از تمرینات شدید نیز مفید است. به همین دلیل پروتئین یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین مکمل های بدنسازی است.

اگر نمی خواهید به دلیل چربی و چاقی وزن اضافه کنید، از این مکمل برای کمک به افزایش حجم و وزن از عضلات بدن خود استفاده کنید. حتی در روند کاهش وزن، افرادی که می خواهند چربی کم کنند اما نمی خواهند عضله بسوزانند از پروتئین استفاده می کنند. دلیلش این است که مکمل های پروتئینی شما را سیر می کنند و دیرتر گرسنه می شوند.

انواع مکمل های پروتئینی

همانطور که گفته شد مکمل های پروتئینی یکی از پرمصرف ترین ها هستند. گرمای بازار آن باعث شده تا محصولات مختلف به نسخه های تقلبی برسند. اما معروف ترین آنها برای نوع و شکل آنها عبارتند از:

مکمل های پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر یکی از محبوب ترین مکمل های پروتئینی است که برای ساخت و تقویت عضلات مورد نیاز است. اسیدهای آمینه موجود در این مکمل به سرعت جذب و هضم می شوند و علاوه بر مفید بودن برای ورزشکاران، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، کاهش فشار خون، کاهش استرس و بهبود عملکرد کبد می شوند. غلیظ است، معمولاً 75 تا 80 درصد پروتئین در هر 100 گرم دارد و حاوی مقدار کمی چربی و کربوهیدرات است.

جداسازی پروتئین

در مقایسه با پروتئین آب پنیر، این مکمل حاوی اسیدهای آمینه با سهولت جذب است و برای ورزشکاران در مواقعی که به منبع پروتئین نیاز دارند بسیار مفید است. این مکمل پس از تمرینات سنگین و برای ریکاوری مناسب است. یک گزینه گران‌تر، ایزوله آب پنیر است که درصد پروتئین بالاتری در هر 100 گرم دارد و حتی محتوای چربی و لاکتوز کمتری نسبت به آب پنیر غلیظ دارد که آن را گزینه خوبی برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می‌کند. آب پنیر و کازئین. است.
 برای اطلاع از قیمت پودر گلوتامین یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

پروتئین کازئین

کازئین یک پروتئین شیر است که برای عضله سازی در هنگام استراحت و خواب استفاده می شود. پروتئین کازئین به آرامی هضم می شود، بنابراین این پروتئین در حالی که شما در حالت استراحت هستید، عضله می سازد و جریان ثابتی از اسیدهای آمینه را به جریان خون ایجاد می کند.

مکمل های کراتین در بدنسازی

یکی از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین مکمل ها در بدنسازی است. این مکمل حاوی نیتروژن باعث افزایش تولید عضله و تسریع ریکاوری پس از تمرینات فشرده می شود. مکمل های کراتین مونوهیدرات می توانند میزان کراتین فسفات ذخیره شده در عضلات را افزایش دهند.

این مهم است زیرا کراتین فسفات باعث تبدیل ADP به ATP می شود. ATP انرژی کوتاه مدت برای انقباض عضلانی فراهم می کند. این مشکل به بازیکنان کمک می کند تا حرکات کوتاه و انفجاری انجام دهند. کراتین ذخیره شده در ماهیچه ها همچنین باعث هیدراته شدن ماهیچه ها می شود و در نتیجه ماهیچه ها پرتر به نظر می رسند.

مکمل اسید آمینه

آمینو اسیدها بلوک های ساختمانی اساسی پروتئین ها هستند و به دو دسته ضروری و غیر ضروری تقسیم می شوند. نوع اول باید از طریق رژیم غذایی تامین شود، در حالی که نوع دوم در بدن تولید می شود. آمینو اسیدها در ساختار خود نیتروژن و همچنین کربن دارند. حاوی هیدروژن و اکسیژن است. بیش از 61 درصد از عضلات اسکلتی از این اسید آمینه تشکیل شده است.

انواع مکمل های اسید آمینه

اسیدهای آمینه مانند پروتئین از نظر مواد تشکیل دهنده و کاربرد انواع مختلفی دارند. این آمینو اسیدها نیز نام های مختلفی دارند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

مکمل های BCEA

BCAA یکی از محبوب ترین مکمل های ورزشی است و حاوی اسیدهای آمینه والین، لوسین و ایزولوسین است که برای عضله سازی بسیار مفید است. این آمینو اسیدها را باید از منابع غذایی دریافت کرد زیرا بدن نمی تواند آنها را سنتز کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.