راهکارهایی برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی


اگر جاروبرقی خوب نیست، تمیز کردن خانه زمان زیادی می برد و خوب نیست. یکی از بزرگترین مشکلاتی که افراد هنگام نظافت منزل با آن مواجه می شوند، عدم قدرت مکش جاروبرقی است.

ابتدا باید علت این مشکل را پیدا کنید تا بتوانید آن را برطرف کنید و مکش جاروبرقی خود را افزایش دهید. در این صورت تمیز کردن خانه بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود. با فروشگاه آنلاین قطعات لوازم خانگی رترو پارت همراه باشید.


ترفندهایی برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی

به گفته IBEC، شما می توانید با انجام چند مرحله ساده، جذب خلاء خود را افزایش دهید. خوب است نحوه استفاده از جاروبرقی را بدانید تا مکش جاروبرقی به دلیل استفاده نادرست از دستگاه کم نشود.

در زیر چند روش و راه حل برای افزایش مکش جاروبرقی آورده شده است.

 برای خرید برس جاروبرقی سامسونگ با ما تماس بگیرید.

کیسه جاروبرقی خود را عوض کنید

اگر احساس می کنید که جاروبرقی شما به خوبی جویدن نیست، باید قبل از انجام هر کار دیگری کیف را چک کنید. پر شدن کیسه یکی از مهم ترین و مهم ترین دلایل کاهش قدرت مکش خلاء است

اگر به موقع کیف خود را تعویض نکنید، قدرت و مکش جاروبرقی شما کاهش می یابد و باید جاروبرقی را تعمیر کنید. عدم رعایت این احتیاط عمر مفید جاروبرقی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

توصیه می شود کیسه جاروبرقی را زمانی که 70 درصد پر است تعویض کنید.

به این ترتیب ظرفیت مکش پاک کننده شما افزایش می یابد و موتور آن آسیب نمی بیند. اما اگر کیسه جاروبرقی شما هنوز پر نیست، اما مکش آن خوب نیست، باید از محکم بودن کیسه دستگاه خود مطمئن شوید. گاهی اوقات ممکن است سوراخ های کوچک یا پارگی در کیسه جاروبرقی وجود داشته باشد.

فیلتر جاروبرقی را عوض کنید

پاک کننده های جدید امروزی معمولا دو فیلتر دارند، یکی برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به خودرو و دیگری برای جلوگیری از ورود هوای آلوده به محیط. وقتی فیلتر هوا کثیف باشد باعث می شود مکش پاک کننده ضعیف شود.

بنابراین برای افزایش قدرت مکش انواع جاروبرقی مانند سامسونگ، بوش و ... باید هر 6 ماه یکبار فیلتر را تعویض کنید.

زمانی که فیلتر جاروبرقی کثیف باشد فشار زیادی به موتور وارد می شود و باید جاروبرقی را تعمیر کنید.

توجه داشته باشید که برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی برای افزایش مکش جاروبرقی باید دفترچه راهنمای محصول خود را مطالعه کنید. زیرا برخی از فیلترها قابل شستشو هستند در حالی که برخی غیر قابل شستشو و یکبار مصرف هستند.

بنابراین فیلترهای قابل شستشو را می توان به راحتی شست و شو داد و کاملا تمیز کرد اما اگر فیلتر یکبار مصرف باشد نیاز به تعویض دارد. فیلترهای قابل شستشو معمولاً با یک شیر آب مشخص می شوند.

جاروبرقی را به درستی تنظیم کنید

برای اینکه جاروبرقی شما به درستی کار کند باید به تنظیمات آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر ارتفاع دسته جاروبرقی به درستی تنظیم نشود، عملکرد جاروبرقی کاهش می یابد.

بنابراین بسته به جایی که می خواهید نظافت کنید باید به چنین مواردی توجه کنید. به عنوان مثال، قدرت مورد نیاز برای جارو کردن فرش برای جارو کردن سرامیک مناسب نیست.

در ضمن اگر ارتفاع جاروبرقی مناسب نباشد، قدرت مکش جاروبرقی کاهش می یابد. برای تمیز کردن سطوحی مانند سطوح چوبی و سرامیکی، بهتر است ارتفاع کمتری داشته باشید. برای تنظیم ارتفاع می توانید از اهرم یا دکمه روی آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نباید ارتفاع را در پایین ترین موقعیت قرار دهید. زیرا ممکن است در حین استفاده جاروبرقی گیر کند. اگر تنظیمات جاروبرقی به درستی انجام شده و جاروبرقی شما به اندازه کافی جاروبرقی جاروبرقی نمی کند، ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد.

در چنین مواقعی استفاده از قطعات فابریک برای تعویض قطعات توصیه می شود که باید توسط سرویس تعمیرات مرکز یا نمایندگی های معتبر تعویض شود.

با باز کردن مسیر مکش هوا، قدرت مکش خلاء را افزایش دهید

کار جاروبرقی این است که اول از همه جریان هوا به سمت بالا حرکت می کند و همه چیز را با خود به سمت بالا می کشد. اگر انسداد یا انسدادی در دستگاه وجود داشته باشد، مکش و قدرت جاروبرقی را کاهش می دهد. در این صورت باید انسداد را برطرف کنید.

برای باز کردن لوله جاروبرقی، دسته جاروبرقی را از جاروبرقی خارج کرده و هرگونه انسداد را بررسی کنید. با استفاده از ابزار مناسب مانند پیچ ​​گوشتی می توان برس چرخان را از لوله جدا کرد و گرفتگی را به طور کامل برطرف کرد.

وجود مو یا تکه های غذا در لوله اغلب باعث گرفتگی و گرفتگی می شود که قدرت مکش جاروبرقی را کاهش می دهد.

اگر فیلتر و کیسه جاروبرقی را باز کرده و تمیز کنید، اما جاروبرقی مکش دارد، ممکن است مشکل داشته باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد.

برس پارویی را تمیز کنید

گرد و غبار با استفاده از برس پارویی روی زمین جمع آوری می شود. اگر این قسمت به اندازه کافی تمیز نشود، عملکرد جاروبرقی آسیب می بیند. در جاروبرقی دلیل اصلی خرابی دستگاه خرابی برس پارویی است.

اگر می خواهید مکش جاروبرقی خود را افزایش دهید، فقط برس پارویی را از دستگاه جدا کرده و با دقت تمیز کنید. در این صورت خواهید دید که میزان جذب ماده شوینده چقدر افزایش یافته است.

موتور جاروبرقی را تعمیر کنید.

یکی از دلایل کاهش قدرت جاروبرقی، ضعیف بودن موتور دستگاه است. اگر روش های قبلی را امتحان کرده اید و قدرت مکش جاروبرقی شما در حد مطلوب نیست، باید برای عیب یابی مشکل از متخصص کمک بگیرید.

مراکز تخصصی و مجاز در این زمینه را بررسی کنید و مشکل جاروبرقی خود را به صورت اساسی حل کنید.

اتصالات جاروبرقی را بررسی کنید

برای اینکه جاروبرقی شما قدرت لازم را دریافت کند و به درستی تمیز شود، اجازه ورود هوای بیرون را نخواهد داد. اگر شیلنگ دچار شکستگی یا ترک شود، هوا نشت می کند و مکش پاک کننده را کاهش می دهد.

همچنین روی لوله برخی از مدل های جاروبرقی محفظه ای برای ورود و خروج هوا تعبیه شده است. اگر این قسمت باز باشد، مکش ماشین لباسشویی کاهش می یابد.

بنابراین باید قسمت های مختلف دستگاه خود را بررسی کرده و هرگونه ترک یا منفذی که باعث نشت هوا می شود را مسدود کنید.

استفاده صحیح از جاروبرقی

برای اینکه با مشکلاتی مانند مکش کم جاروبرقی مواجه نشوید باید از این دستگاه به طور صحیح و اصولی استفاده کنید و به موقع از آن نگهداری کنید. با رعایت چند نکته ساده می توانید مکش جاروبرقی خود را افزایش دهید:

برای اینکه جاروبرقی شما به خوبی کار کند، باید از سری مناسب، برس و برس مناسب برای هر سطح استفاده کنید و عملکرد جاروبرقی شما بسیار بهتر خواهد بود. به عنوان مثال اگر می خواهید فرش را جارو کنید باید از یک سری مناسب برای این کار استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن مراقب باشید به شلنگ آسیب نرسانید. لوله شلنگ به راحتی آسیب می بیند. بنابراین نیازی به تایید آن نیست.

علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب به شیلنگ انعطاف پذیر، باید از حرکات ناگهانی خودداری کنید. اگر شیلنگ انعطاف پذیر شکسته است، باید در اسرع وقت تعمیر یا تعویض شود.

جاروبرقی را بیش از 15 دقیقه روشن نگذارید. زمانی که به طور مداوم از جاروبرقی برای مدت طولانی استفاده می کنید، فشار زیادی به قسمت های مختلف آن وارد می کنید و به این ترتیب موتور قدرت خود را از دست می دهد و مکش جاروبرقی کاهش می یابد. .

همچنین باید مراقب باشید که جاروبرقی را در محیط مرطوب نگهداری نکنید. توجه داشته باشید که بهتر است قبل از جاروبرقی زباله های بزرگتر را با دست جمع کنید تا این زباله ها در قسمت های مختلف جاروبرقی گیر نکنند. در غیر این صورت، گرفتگی و در نتیجه مکش خلاء کمتری خواهید دید.

از پاهای خود برای روشن و خاموش کردن جاروبرقی استفاده نکنید. زیرا ممکن است جاروبرقی شما آسیب ببیند. همچنین خطر برق گرفتگی را افزایش می دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.