سیر خام بهتر است یا سیر ترشی؟


سیر یک غذای بسیار مفید برای بدن است دو نوع سیر وجود دارد: سیر خام و سیر ترشی هر نوع سیر مانند هر ماده غذایی دیگر دارای خواص و عوارض جانبی است در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت که سیر خام بهتر است یا سیر له شده.

به گزارش رکنا، سیر گیاهی از هندوستان است و وقتی با معده خالی مصرف شود به عنوان یک آنتی بیوتیک کاملا طبیعی عمل می کند. اما چرا سریع؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم. لطفا ما را تحمل کنید

بدون شک در مورد خواص بی نظیر سیر زیاد شنیده اید. حتما می دانید که سیر قرن هاست که به عنوان یک ماده غذایی شفابخش با خواص دارویی فراوان استفاده می شود. سیر گیاهی بومی هند است و وقتی با معده خالی مصرف شود به عنوان یک آنتی بیوتیک کاملا طبیعی عمل می کند.

چرا باید سیر را با معده خالی بخوریم؟

زیرا باکتری ها در صبح و بدون غذا مقاومت کمتری دارند و سیر سریعتر روی آنها اثر می گذارد

هزار و یک خاصیت سیر

وقتی سیر را با معده خالی می خورید، در واقع بدن خود را سم زدایی می کنید. با انجام این مرحله ساده تمام انگل ها و کرم های روده خود را از بین می برید و سدی در برابر بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان ایجاد می کنید.

خوردن سیر با معده خالی نیز تاثیر بیشتری بر جریان خون دارد. این غذا فشار خون را پایین می آورد و غذا را به راحتی هضم می کند.

بر اساس نتایج مطالعه ای که در سال 2001 انجام شد، افرادی که سیر می خورند اغلب سه برابر کمتر از دیگران سرما می خورند.

سیر کار قلب، کبد و کیسه صفرا را بهبود می بخشد. همچنین به مدیریت اسهال، اختلالات اضطرابی، بی اشتهایی، افسردگی و آکنه کمک می کند.

اگر می خواهید بیماری هایی مانند سل، ذات الریه، سرماخوردگی، نقرس، برونشیت، برونشیت مزمن، احتقان ریوی، آسم، هموروئید (بواسیر)، یبوست، عفونت گوش، سیاه سرفه را از خود و اطرافیانتان دور نگه دارید، سیر را امتحان کنید.

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم و به مقدار کافی سیر می خورند کمتر در معرض ابتلا به سرطان های خاص هستند. به گفته محققان، سیر همچنین می تواند از بافت کبد در برابر ترکیبات سمی محافظت کند.

سیر باروری را افزایش می دهد، قند خون را کاهش می دهد و پیری را به تاخیر می اندازد. آره، اینها تنها تعدادی از خواص بی نظیر سیر هستند.
برای صادرات سیر ترشی به سایت seyfikar.com مراجعه نمایید.

برای بهره مندی هر چه بیشتر از خواص سیر به روش صحیح بخورید.

سیر حاوی دو ترکیب مهم به نام های آلیسین و دیالیزین دی سولفید است که خواص درمانی دارند. اگر سیر را به طور منظم هر روز صبح با معده خالی مصرف کنید، طبیعتاً عمر طولانی همراه با سلامت و تناسب اندام خواهید داشت. اگر بوی آن را دوست ندارید یا معده حساسی دارید می توانید از مکمل های غذایی سیر که در داروخانه ها به صورت قرص به فروش می رسد استفاده کنید.

باید بدانید که استفاده از سیر روی دندان درد آن را تسکین می دهد.

همچنین می توانید از این گیاه به صورت موضعی استفاده کنید و از آن به عنوان مرهم برای رفع گزش حشرات مضر یا زگیل استفاده کنید.

برای درمان سرماخوردگی کافی است سیر پوست کنده را در آب داغ بجوشانید و دود کنید. غذای آن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

اگر از روماتیسم رنج می برید، سیر را در روغن زیتون له کنید و هر روز صبح آن را روی نواحی دردناک بمالید.

اگر گوش عفونی و متورم شده است، سیر را له کنید و آب آن را صاف کنید. یکی دو قطره از این آب را داخل گوش خود بریزید.

برای مقابله با فراموشی و مشکلات حافظه، 1 کیلوگرم سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. سپس آن را با آب 24 لیموترش مخلوط کرده و در ظرف شیشه ای قرار دهید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 24 روز بماند تا خواص آن کاملا آزاد شود. سپس هر روز یک قاشق چایخوری از این مخلوط را با معده خالی میل کنید.

برای درمان سنگ کلیه می توانید دو قاشق غذاخوری سیر خرد شده را در یک لیتر آب جوش به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و یک فنجان صبح ناشتا و یک فنجان عصر قبل از خواب بنوشید.

برای تسکین درد قاعدگی در پنج روز اول، ۱ تا ۲ حبه سیر را با معده خالی مصرف کنید.

سیر حاوی چه موادی است؟

به طور خلاصه، لازم به ذکر است که سیر سرشار از اسید فولیک، ویتامین C، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و مقادیر کمی روی و همچنین ویتامین های B2، B1 و B33 است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.