مزایای استفاده از زانوبند پزشکی


برای درمان انواع آسیب های زانو بهتر است از زانوبندهای طبی زیر نظر مستقیم پزشک استفاده شود. زمان استفاده از زانوبند طبی به نوع زانوبند طبی و هدف شخصی که از زانوبند طبی استفاده می کند بستگی دارد.

مفصلی که می تواند زانو را خم کند، صاف کند و کمی بچرخاند. گاهی اوقات این مفصل صدا ایجاد می کند و در صورت قرارگیری نامناسب ممکن است دررفته شود. زانو در محل اتصال استخوان ران (استخوان ران) و درشت نی (استخوان ساق پا) تشکیل می شود که توسط یک کپسول مفصلی احاطه شده است. کشکک از مجموعه ای از تاندون ها و رباط ها تشکیل شده است که چارچوب ساختاری لازم را برای مفصل فراهم می کند.

از آنجایی که زانو در حالت ایستاده 80 درصد وزن را جذب می کند، خطر آسیب به خصوص در ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیادی انجام می دهند زیاد است.

صدمات زانو ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد. این علل عبارتند از بورسیت، تاندونیت، پارگی رباط، ساییدگی غضروف، آرتریت، کشیدگی عضلات، وریدهای واریسی و عوامل دیگر. یک وضعیت نامناسب مانند پاهای ضربدری می تواند شما را مستعد آسیب دیدگی زانو در آینده کند. از ورزشکاران گرفته تا افراد مبتلا به آرتریت و سایر مشکلات زانو، از زانوبندهای طبی برای جلوگیری از آسیب دیدگی زانو یا کاهش درد استفاده می شود.

زانوبند طبی از آسیب دیدگی زانو جلوگیری کرده و درد و تورم را کاهش می دهد. همچنین خم شدن طبی زانو برای بهبودی و توانبخشی پس از جراحی مفید است.

انواع زانوبند طبی

زانوبندهای طبی به دسته های وسیعی طبقه بندی می شوند. در اینجا به تفاوت گروه ها و اینکه در چه موقعیت ها و شرایطی باید از هر تزریق طبی زانو استفاده کرد اشاره می کنیم.

زانوبندهای طبی که حمایت یا پیشگیری می کنند

زانوبندهای طبی پیشگیرانه برای پیشگیری و کاهش شدت آسیب رباط زانو طراحی شده اند. این نوع زانوبند طبی محبوب ترین نوع زانوبند طبی است و بیشتر توسط ورزشکارانی که ورزش های تماسی مانند فوتبال انجام می دهند استفاده می شود. زانوبند طبی از MCL (رباط جانبی داخلی) در برابر فشار وارده به زانو محافظت می کند و از آسیب مجدد جلوگیری می کند. این زانوبند طبی برای ورزشکاران ورزش های تماسی که در معرض خطر بالای آسیب MCL هستند یا کسانی که آسیب قبلی MCL دارند به شدت توصیه می شود. دو تا از بهترین زانوبندهای طبی زانوبند طبی ورزشی ACL و زانوبند با دامنه حرکتی هستند.

زانوبند طبی کاربردی

زانوبندهای طبی کاربردی برای محافظت از زانوهای آسیب دیده در برابر ورزش یا زمین خوردن استفاده می شود. این نوع زانوبند طبی برای کاهش چرخش بعد از پارگی یا آسیب ACL و برای کسانی که بعد از جراحی ترمیم ACL نیاز به مراقبت های اضافی از زانو دارند بسیار مفید است. در برخی موارد، یک زانوبند طبی کاربردی برای جابجایی خفیف تا متوسط ​​(ناپایداری) PCL یا MCL استفاده می شود.

توانبخشی طب زانو

به گفته کلینیک فیزیوتراپی یادم، زانوبندهای توانبخشی حرکات بالقوه مضر زانو را در طول دوره توانبخشی پس از جراحی یا آسیب زانو محدود می کند. این نوع زانوبند طبی از رباط ترمیم شده یا بازسازی شده محافظت می کند و امکان حرکت زودهنگام مفصل زانو را فراهم می کند. علاوه بر این، زانوبندهای طبی توانبخشی راه بسیار خوبی برای محافظت از مفاصل و رباط های زانو در برابر آسیب بیشتر یا آسیب مجدد هستند. برای انجام فیزیوتراپی با ما تماس بگیرید.

زانوبندهای طبی را کاهش دهید

تسکین طبی زانو درد برای تسکین درد در افراد مبتلا به آرتریت طراحی شده است، به ویژه کسانی که آرتروز زانو آنها داخلی است (نزدیک به خط وسط). با فشرده کردن استخوان ران، این زانوبند درمانی به مفصل آسیب دیده فشار وارد می کند و زانو را مجبور می کند تا از ناحیه دردناک خم شود.

مانند زانوبند طبی OA، این زانوبند طبی نیز می تواند برای افرادی که تصمیم به جراحی تعویض زانو دارند و می خواهند فشار وارده بر زانوهای خود را از قبل کاهش دهند، مفید باشد.

زانوبند طبی

این نوع زانوبندهای طبی از نظر فنی زانوبند نیستند، اما رایج ترین نوع زانوبند هستند و برای ایجاد فشردگی در اطراف مفصل زانو طراحی شده اند. این نوع زانوبند طبی با محافظت و حمایت از زانو، درد و تورم را کنترل می کند.

زانوبند طبی چگونه استفاده می شود؟

بهتر است از زانوبند طبی استفاده شود که زیر نظر مستقیم پزشک استفاده می شود. زمان استفاده از زانوبند طبی به نوع زانوبند طبی و کاربرد مورد نظر آن بستگی دارد. برخی از زانوبندهای طبی را می توان به طور مرتب استفاده کرد. برخی از آنها فقط در حین ورزش یا فعالیت بدنی استفاده می شوند.

هنگام فعالیت بدنی باید موقعیت زانوبند طبی را بررسی کرد و از حرکت نکردن آن اطمینان حاصل کرد. اگر زانوبند طبی در جای مناسبی قرار نگیرد، بیشتر از اینکه فایده داشته باشد به فرد آسیب می رساند.

چگونه از زانوبند طبی مراقبت کنیم؟

زانوبندهای طبی اغلب در طول استفاده معمولی خراب می شوند. همیشه زانوبند طبی را از نظر پارگی و سایش بررسی کنید. تمیز کردن منظم با آب و صابون توصیه می شود. اگر یک تکه فلز از زانوبند طبی بیرون آمد، آن را بپوشانید تا از آسیب به خود و دیگران جلوگیری کنید.

شما نیاز به حمایت پزشکی دارید که به درستی کار کند. اگر زانوبند طبی شما فرسوده شده است، باید آن را تعویض کنید. زانوبندهای دائمی قیمت بالایی دارند اما در عین حال می توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.

زانو یکی از بزرگترین و مهم ترین قسمت های بدن است. بنابراین باید مطمئن شویم که به اندازه کافی اهمیت می دهیم، زیرا بدون آن، کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم! برای اطلاع از سلامت زانوهای خود باید در مواقع لزوم از آنها مراقبت کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که زانوهایتان در طول فعالیت ها و بهبودی پس از آسیب به درستی حمایت و پشتیبانی می شوند. یکی از راه های رفع این نیازها تقویت مفصل زانو است.

زانوبند طبی چگونه کار می کند؟

مفصل زانوی شما از استخوان ها، غضروف ها، رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها تشکیل شده است. با حرکات مختلف، مفصل زانو می تواند وزن زیادی را تحمل کند. ساختارهای زانوی شما ممکن است آسیب دیده یا از هم جدا شوند. زانوی شما ممکن است در اثر ضربه شدید در حین فعالیت های ورزشی یا یک بیماری زمینه ای آسیب ببیند.

انواع مختلف زانوهای طبی از نظر عملکرد و سطح حمایت متفاوت است. برخی از زانوبندهای طبی برای محافظت از زانو برای جلوگیری از آسیب طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر از زانو برای مدیریت درد حمایت می کنند. زانوبند طبی می تواند به تثبیت زانو در صورت آسیب و بی حرکت کردن زانو برای بهبود بهبودی پس از آسیب کمک کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.