خرید ماشین در ترکیه


چگونه یک خارجی می تواند در ترکیه خودروی بدون مالیات بخرد؟

هر خارجی که اجازه اقامت در ترکیه را داشته باشد می تواند از یک خارجی دیگر خودروی نو یا دست دوم بخرد و یا خودرویی را از خارج به ترکیه وارد کند.

این معافیت مالیاتی خودرو به این معنی است که شما می توانید بدون پرداخت مالیات مصرف خارجی ویژه (Özel TÜketim Vergisi, ÖTV) یا مالیات فروش عمومی (Katma Değer Vergisi, KDV) یک خودروی جدید از یک نمایندگی مجاز خریداری کنید.

نکته: تنها مالیات پرداختی، مالیات سالانه راه (الزامی) است.

این مزیت مالیاتی رایگان محدود به یک خودرو و یک مجوز اقامت است. فقط اعضای خانواده می توانند این خودرو را برانند. شهروندان ترکیه اجازه خرید یا رانندگی با این خودروها را ندارند. این نوع خرید بدون مالیات یک تسهیلات دولتی ترکیه برای مشتریان خارجی خرید املاک در ترکیه است.

خودروهای معاف از مالیات معمولا ماوی پلاکا نامیده می شوند و دارای شماره ثبت «MA/MZ» هستند. ثبت نام خودرو به صورت "حقوق آبی" نشان داده شده است و تا پایان مهلت ثبت نام در کارت اقامت معتبر است. در صورت عدم تمدید اجازه اقامت، شخص مشخص شده جریمه می شود.

آیا خرید ماشین در ترکیه برای ایرانیان امکان پذیر است؟

اما اکنون که به تفاوت قابل توجه قیمت خودرو در ترکیه و قیمت خودرو در ایران پرداختیم، زمان آن رسیده است که بررسی کنیم آیا ایرانیان می توانند عمدتاً در ترکیه خودرو بخرند یا خیر. به هر حال هر چقدر هم که این قیمت ها جذاب باشد، تا زمانی که نتوانید به صورت قانونی خودرو را خریداری کنید، اهمیتی ندارد. علاوه بر قیمت مناسب خودرو در ترکیه، شرایط خرید قانونی نیز کاملا عالی و مطلوب است. طبق قوانین ترکیه، تقریباً همه خارجی ها می توانند ماشین مورد نظر خود را خریداری کنند، حتی اگر مجوز اقامت موقت کوتاه مدت داشته باشند.

پس ایرانی ها در کنار قیمت مناسب خرید خودرو در ترکیه مشکلی ندارند و به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. از طرفی اتباع خارجی و مهاجران در ترکیه علاوه بر بهره مندی از شرایط قیمتی مناسب برای خرید خودرو در ترکیه، می توانند برای اولین خرید خود از امکانات متفاوتی استفاده کنند. از جمله این موسسات می توان به معافیت مالیاتی برای خرید اولین خودرو اشاره کرد.

ارزان ترین قیمت خودرو در ترکیه

حال با وجود درک قیمت عالی خرید خودرو در ترکیه و در دسترس بودن این آپشن برای ایرانیان، به جزئیات این فرآیند می پردازیم. همانطور که از عنوان این بخش پیداست، به یکی از رایج ترین سوالات کاربران پاسخ خواهیم داد. اکثر افرادی که قصد خرید خودرو در ترکیه را دارند می خواهند از شرایط بازار مطلع شوند.

اگر شما هم قصد خرید خودرویی ارزان قیمت را دارید و به دنبال آپشن های جدید با مسافت پیموده شده هستید، چند پیشنهاد برای شما داریم. در حالی که در نظر گرفتن هر گزینه ای برای خرید خودرو در ترکیه غیرممکن است، نگاه به این چند گزینه به روشن شدن دیدگاه شما کمک می کند.

پرفروش ترین خودروها در ترکیه

در کنار ارزان ترین خودروهای ترکیه، بد نیست تعدادی از پرفروش ترین ها را به صورت لیست بررسی کنید. همانطور که مشاهده می شود وضعیت خرید خودرو در ترکیه بسیار عالی است و امیدوار کننده تلقی می شود. به خصوص اگر قیمت خرید خودرو در ترکیه و ایران را با هم مقایسه کنید. اما آیا در بازار ترکیه از نظر کمیت و گسترش تولید وضعیت مطلوبی وجود دارد؟ پاسخ قطعا بله است.

حضور مستقیم شرکت های مختلف و شناخته شده در بازار خودرو ترکیه با قیمت مناسب، سود بالا و سهولت خرید خودرو در ترکیه بسیار مطلوب بوده است. اکنون لیست پرفروش ترین خودروهای ترکیه:

مدل فیات Egea

مدل رنو مگان (محصول 2021)

تویوتا کرولا مدل (نسخه 2021)

مدل رنو کلیو (نسخه 2021)

مدل ترانزیت فورد (نوع وانت کوچک)

مدل های فورد ترانزیت (ون توریستی)

مدل فیات دوبلو (تولید 2021)

فولکس واگن پاسات مدل (تولید 2021)

مدل فیات فیورینو

لیست فوق بر اساس داده های به دست آمده در سال جاری تهیه شده است و رتبه پرفروش ترین خودروهای ترکیه در آخرین ماه سال یعنی مرداد ماه به شرح زیر است. مناسب بودن شرایط برای خرید خودرو در ترکیه باعث شده تا مدل های اروپایی موفق زیادی در این کشور وجود داشته باشد

خرید ماشین برای خارجی ها در ترکیه

خرید خودرو در ترکیه برای خارجی ها بسیار مقرون به صرفه تر از ساکنان ترکیه است و دلیل آن نیز معافیت اتباع خارجی مقیم ترکیه از پرداخت مالیات است. در واقع، دولت ترکیه قوانینی را تصویب کرده است که خرید خودرو بدون مالیات در ترکیه را برای خارجی ها بسیار آسان می کند. این نکته را فراموش نکنید، برای خرید خودرو باید ساکن ترکیه باشید. اما برای خرید موتورسیکلت نیازی به اقامت در ترکیه نیست و فقط باید گواهینامه رانندگی داشته باشید.

ماشین های صفر را مستقیما از شرکت ها می خرد

همانطور که در این مقاله از شرکت مهاجرتیذکر شد بسیاری از شرکت های معروف دنیا در ترکیه نمایندگی دارند. به همین دلیل می توانید مستقیماً از این شرکت ها خرید کنید. البته به یاد داشته باشید که در انتخاب مدل خودرو محدودیتی ندارید. حتی به عنوان یک توریست می توانید به راحتی هر برندی را که می خواهید خریداری کنید.

پس از گزارش شخصی و انتخاب مدل پرداخت، ارزش خودرو وارد می شود و سپس می توانید خودرو را ثبت نام کنید. در بسیاری از مواقع هنگام خرید خودرو، کار بر روی پلاک نیز انجام می شود، اگر بعداً نیاز به مراجعه به پلاک داشتید، سند تحویل پلاک به شما داده می شود.

بر خلاف ایران، نام گذاری خودرو در ترکیه به راحتی انجام می شود و در بسیاری از موارد، اگر رویه ها و قوانین ترکیه را بدانید، دو ساعت بیشتر طول نمی کشد. توصیه می کنیم در تمامی موارد خرید و نام گذاری خودرو به کارشناس آشنا با روند ترکی مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.