رنگ اکریلیک پایه آب


رنگ اکریلیک پایه آب بر پایه رزین اکریلیک پایه آب است که قدرت پوشش دهی عالی و مقاومت شستشوی بالایی برای استفاده در سطوح داخلی دارد. این محصول کاملا سازگار با محیط زیست بوده و فاقد حلال می باشد.

رنگ اکریلیک به سرعت خشک می شود و چسبندگی عالی به سطوح بتنی، گچی و چوبی با پایه مناسب دارد و در انواع مختلف (براق - نیمه براق - مات) موجود می باشد.

ویژگی های رنگ اکریلیک پایه آب:

محلول در آب، بی بو و مضر برای محیط زیست

کاملا قابل شستشو

نفوذپذیری هوا لایه رنگ

اجرای آسان و سریع

بهترین انتخاب برای رنگ روغن.

میزان پوشش:

نوع مات – 8-10 متر مربع در لیتر و نوع نیمه براق – 6-8 متر مربع (بسته به نوع سطح)

وزن مخصوص: 1.3-1.5 گرم بر سانتی متر مکعب (بسته به رنگ)

نکته ها:

رنگ آمیزی و تزیین سطوح ساختمان به ویژه سطوح داخلی

نقاشی در فضاهای مسکونی و عمومی که نمی توان ساکنان آن را در حین رنگ آمیزی تخلیه کرد.

آموزش، پزشکی، مراقبت های بهداشتی، نظامی، هتل، اداری و غیره.

مدت زمان و نوع نگهداری:

می توان آن را به مدت 12 ماه در مکانی سرپوشیده در دمای 5-35 درجه سانتی گراد نگهداری کرد. از یخ زدگی محافظت کنید

زمان خشک شدن رنگ اکریلیک مبتنی بر آب

یکی از مهمترین مزایای رنگ اکریلیک پایه آب سیماب رزین،  کوتاه بودن زمان خشک شدن پس از اولین کاربرد است. دلیل اصلی این امر این است که این رنگ ها بر پایه آب هستند. همانطور که می دانید علاوه بر رنگ های اکریلیک پایه آب، نمونه های حلال یا رنگ های دیواری روغنی نیز وجود دارد که ساختار بسیار متفاوتی دارند. معمولاً رنگ ساختمانی بر پایه روغن زمان بیشتری برای رسیدن به مرحله خشک شدن کامل نیاز دارد. اما رنگ های اکریلیک سریعتر از رنگ های روغنی خشک می شوند.

مکانیسم خشک شدن این رنگ ها به این صورت است که حلال رنگ باید تبخیر شود تا یک پوشش کاملا خشک روی سطح باقی بماند. حلال رنگ های اکریلیک پایه آب همانطور که از نام آن پیداست آب است. این رنگ ها مایع حل شده در آنها را در طی یک سری واکنش های شیمیایی که در مجاورت جریان هوا رخ می دهد، از دست می دهند. مایعات در واقع به نوعی تبخیر می شوند.

به طور کلی زمان خشک شدن رنگ اکریلیک پایه آب را می توان به دو نوع خشک کردن سطحی و خشک کردن عمیق تعریف کرد. تنها در 30 دقیقه پس از اعمال اولیه، این رنگ به مرحله خشک شدن سطحی می رسد. با این حال، مناطق عمیق تر رنگ پس از 1 تا 2 ساعت خشک می شوند. البته بستگی به شرایط دمایی محیط دارد.

آماده سازی فوق قبل از استفاده از رنگ اکریلیک مبتنی بر آب

آماده سازی سطح یک فرآیند مهم قبل از اعمال رنگ های اکریلیک پایه آب و سایر پوشش های رنگی بر روی سطوح مختلف است. بدون آماده سازی سطح نمی توانید کیفیت خوبی در انتهای نقاشی داشته باشید. به خصوص در محیط بسته خانه که زیبایی فضای داخلی بسیار مهم است، قبل از استفاده از رنگ های اکریلیک پایه آب باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

برای این منظور بهتر است سطح دیوار را از آلودگی های مختلف مانند گرد و غبار، فلس، روغن و گرد و غبار تمیز کنید. اگر قصد دارید روی سطحی که از قبل رنگ شده است نقاشی کنید. حتما لایه پوست را جدا کنید. برای این کار سندبلاست می تواند گام موثری در آماده سازی سطح مناسب باشد. اگر به دلایلی سطح مورد نظر بسیار ناهموار است، بهتر است از نوع دیگری بتونه برای تراز کردن سطح استفاده کنید. هرچه سطح شما صاف تر و براق تر باشد، رنگ نهایی کیفیت بالاتری خواهد داشت. علاوه بر این، چسبندگی رنگ اکریلیک پایه آب به سطح آماده شده باعث افزایش چند برابری می شود.

نکات نقاشی داخلی

رنگ اکریلیک پایه آب یک پوشش تزئینی برای نقاشی ساختمان است. می توانید به جای رنگ روغن از رنگ اکریلیک پایه آب در رنگ های مختلف استفاده کنید.

به طور کلی ابزار و قطعات مورد استفاده برای اعمال این رنگ ها غلتکی هستند. در بسیاری از مواقع استفاده از قلم مو کمی روند رنگ آمیزی را کند می کند و ممکن است اثر قلم مو روی رنگ باقی بماند. استفاده از غلتک با الیاف بسیار نرم می تواند پوششی ایده آل و یکنواخت بر روی دیوارهای داخل ساختمان ایجاد کند.

از آنجایی که رنگ های اکریلیک پایه آب حاوی مواد سمی یا خطرناک نیستند، تکنسین ها فرآیند رنگ آمیزی آسانی دارند. البته، اطمینان از جریان هوای کافی در محیط نقاشی می تواند کمک کننده باشد. برای انتخاب نوع رنگدانه یا رنگ اکریلیک آبی باید بگوییم که کاملا سلیقه ای است. بسیاری از مردم تمایل به استفاده از رنگ های تک رنگ بیرونی دارند در حالی که برخی دیگر از الگوها و طرح های چند رنگ برای داخل استفاده می کنند. استفاده از چندین رنگ مختلف در نقاشی ساختمان های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع هدف از این کار بیرون آوردن فضای داخلی سازه از حالت کاملا ساده و همگن است.

یک طرح رنگی را انتخاب کنید

برای بسیاری از افراد همیشه این سوال پیش می آید که از چه رنگ هایی برای فضای داخلی خانه استفاده کنیم. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که دو نوع رنگ برای فضای داخلی خانه استفاده می شود. یک نمونه رنگ اکریلیک مبتنی بر آب و دیگری رنگ روغن است. رنگ های روغنی حاوی حلال هستند. در نتیجه در مقایسه با رنگ های محلول در آب، بوی بیشتری دارند. اما از طرفی مقاومت بیشتری دارند. مهمتر از همه، می توانید سطح را بشویید و تمیز کنید.

رنگ های اکریلیک بر پایه آب نسبت به نمونه های روغنی براقیت و شفافیت کمتری دارند. رنگ های پایه آب در فضاهای بسته بوی نامطبوعی ندارند. این ویژگی ارزشمند شرایطی را برای اپراتورها فراهم می کند تا به راحتی از این رنگ ها استفاده کنند. رنگ اکریلیک پایه آب معمولا ارزان تر است و می توانید با خرید مقدار زیادی از آن قسمت بسیار زیادی از فضای داخلی ساختمان خود را رنگ آمیزی کنید. ایمنی استفاده از این رنگ ها بسیار بالاتر از پوشش های مبتنی بر حلال است. محیط های بسته رنگ شده به دلیل مواد قابل اشتعال خطری ندارد.

رنگ ساختمانی مبتنی بر آب چسبندگی کمتری دارد. در نتیجه سرعت انبساط آنها بسیار بیشتر از سایر مصالح ساختمانی است. این ویژگی مهم به این معنی است که فرآیند کار با این رنگ ها نسبت به رنگ های حلال راحت تر است. به طور کلی نمی توان به سهم قابل توجهی بین این دو شخصیت فکر کرد. زیرا هر کدام مزایای خود را دارند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.