مقدمه ای بر نازل پهپادهای کشاورزی و پرکاربردترین آنها


دهه 1960 شاهد انقلاب مکانیزاسیون در صنعت کشاورزی و تجهیزات آن بود که منجر به بهره برداری حداکثری از زمین های کشاورزی و رونق این صنعت شد. در آن سال ها کشاورزان با چالش هایی مانند خلاص شدن از شر حشرات، علف های هرز و بیماری های کشاورزی مواجه بودند که برای مبارزه و رفع آن از محلول پاشی و محلول پاشی مزرعه استفاده می کردند. برگ پاشی با تجهیزات مختلفی از جمله تجهیزات دستی برگ پاشی، تراکتور و ... انجام می شد. در سال‌های اخیر، از فناوری پهپاد برای بهینه‌سازی استفاده از آفت‌کش‌ها و کودها نیز استفاده شده است. در این فناوری نازل های پهباد کشاورزی نقش مهم و مهمی در کیفیت محلول پاشی دارند. بنابراین پیشرفت در این زمینه یکی از اولویت های تجارت در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است.

پهپادهای کشاورزی یکی از پیشرفته ترین تجهیزات در صنعت کشاورزی هستند، بنابراین عملیاتی مانند سمپاشی، ردیابی و نقشه برداری مزارع کشاورزی با استفاده از پهپادها می تواند کمک زیادی به صنعت کشاورزی کند. سمپاشی مزارع کشاورزی به کمک هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر بسزایی در افزایش بهره وری صنعت کشاورزی دارد که بارزترین آن افزایش چشمگیر سرعت سمپاشی، پوشش کامل و یکنواخت مزارع و باغات و کاهش آب است. برای 98 درصد مصرف و کاهش مصرف سم. برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله فواید محلول پاشی با پهپادهای کشاورزی را مشاهده کنید. برای خرید پهپاد سمپاش به سایت اوجیران مراجعه نمایید.


نازل ها در همه آبپاش ها نقش مهمی دارند. مخصوصا پهپادها در طراحی نازل؛ نرخ جریان؛ علاوه بر کنترل سرعت و فشار محلول، شکل اسپری و اندازه ذرات نیز در نظر گرفته می شود. بنابراین انتخاب و استفاده صحیح از نازل ها در پهپادها بر کیفیت پاشش برگ تأثیر مستقیم دارد. قطر قطره محلول نقطه هدف; زمان پاشش عواملی مانند زاویه و عرض اسپری هنگام انتخاب نوع نازل مهم هستند. در ادامه انواع نازل های مورد استفاده در هواپیماهای کشاورزی ارائه و مورد بحث قرار گرفته است.

نازل های صاف فن:

در نازل های دمنده، محلول از طریق یک سوراخ بیضی شکل کوچک به یک اسپری صاف و ظریف منتقل می شود.

این نازل ها بسته به کاربرد مدل های مختلفی دارند. نازل های سری XR (سری توسعه یافته) معمولا در پهپادهای کشاورزی استفاده می شوند، از جمله: XR11001VS-XR110015VS. شرکت های تولیدی با وارد کردن اعداد در بینی اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. این اطلاعات شامل: میزان پاشش در دقیقه بر حسب گالن آمریکا (هر گالن آمریکا برابر با 3.78 لیتر است) و همچنین زاویه پاشش نازل در فشار ثابت می باشد. مثلا:

نازل 11001: 110 زاویه پاشش را نشان می دهد، 01 نشان دهنده جریان اسپری است که به معنای 1 گالن در دقیقه است.

نازل 110015: عدد 110 نشان دهنده زاویه پاشش و عدد 015 نشان دهنده جریان پاشش است که به معنی 1.5 گالن در دقیقه است.

دو حرف VS به معنای فولاد ضد زنگ است، در برخی از نازل ها از حروف دیگری برای نشان دادن جنس آنها استفاده می شود.

مواد برنجی BR

فولاد ضد زنگ SS

فولاد ضد زنگ سخت شده HS

VP-polymer کد رنگ

ظروف با کد رنگی VK

فولاد ضد زنگ سخت شده با کد رنگی VH

کد رنگ VS فولاد ضد زنگ

پهپادهای کشاورزی نیز از نازل های TP (Tapered Edge Flat) استفاده می کنند که بهترین نتیجه را در فشارهای 30 psi و 60 psi می دهد. به عنوان مثال، مدل TP1100050-SS (نقشه آن را در زیر ببینید). در اینجا SS به معنای فولاد ضد زنگ است. جدول زیر اطلاعاتی در مورد این نازل نشان می دهد که در 30 psi حجم اسپری 5.5 اونس (معادل 5.5 x 27.34 = 150 گرم) در دقیقه و در 60 psi حجم اسپری به 7.8 اونس (213 گرم) در دقیقه می رسد. همچنین قابل ذکر است که زاویه پاشش این نازل 110 درجه می باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.