هر آنچه باید در مورد انواع عطرها و نکاتی که باید بدانید.


علاوه بر استفاده از لباس، کیف و کفش مناسب، شیک و زیبا به نظر رسیدن به بوی خوب نیز بستگی دارد. انتخاب عطرهای مختلف با رایحه و ماندگاری متفاوت کار دشواری است. آیا تا به حال کلماتی مانند عطر، ادو پرفیوم، ادکلن را دیده اید؟ آیا تفاوت بین آنها را می دانید؟ در این مقاله انواع عطرها و تفاوت های آن ها را به شما می گوییم.

انواع عطر

در عطرها تفاوت های زیادی وجود دارد، عواملی مانند غلظت عصاره های روغنی در عطر، شدت و ماندگاری اسانس ها و ترکیبات معطر به کار رفته در عطر، همگی از عوامل موثر بر عطرهای مختلف هستند. برای انتخاب عطر مناسب باید نت های مختلف عطر و رایحه عطر مورد نظر خود را بشناسید و از بین خانواده خود انتخاب کنید. استفاده صحیح از عطر جذابیت آن را افزایش می دهد. بنابراین در انتخاب عطر باید بسیار دقت کرد.

نوع عطر

به طور خلاصه در عطرسازی، انواع مختلفی از رایحه هایی که در یک عطر استشمام می شود، نت های عطر نامیده می شوند. ما سه نوع نت داریم: نت آغازین، نت میانی و نت پایانی. بوی عطر با استفاده از عطر تغییر نمی کند، اما زمان نت های مختلف به پایان می رسد و نت بعدی به سراغ شما می آید.

سخنان مقدماتی

اولین نت های عطر نت هایی هستند که در 15 دقیقه اول استفاده از عطر به مشام می رسید. این نت‌ها نسبت به نت‌های میانی و پایینی بوی بهتری دارند عطرسازان حرفه ای اغلب از لیمو، لیموترش و پرتقال برای نت بالایی استفاده می کنند.

نت میانی

رایحه هایی که از 15 تا 40 دقیقه در هر عطری احساس می شود، نت قلبی آن است، حدود 70 درصد عطر را تشکیل می دهد و معمولاً از روغن هایی مانند یاس، شمعدانی، بهارنارنج و یلانگ یلانگ تشکیل شده است.

یادداشت های پایانی

معمولا برای افزایش ماندگاری عطرها استفاده می شود. نت آخر بویی سنگین است و معمولا تا 6 ساعت پس از استفاده از عطر احساس می شود و زمان اولین نت و نت میانی به پایان می رسد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.