الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟


الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ این یک مقاله جامع و مختصر است که سعی دارد به آنچه در الگوریتم پنگوئن گوگل وجود دارد نگاه کند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن جدیدترین و مهم ترین الگوریتمی است که گوگل هر ماه به روز رسانی می کند تا بررسی های دقیق و عمیق تری انجام دهد و کیفیت آن را بهبود بخشد.

قبل از آمدن الگوریتم پنگوئن، محتوای سایت توسط الگوریتم پاندا کنترل می‌شد، اما بسیاری از سایت‌ها با وجود محتوای بی‌ارزش و بی‌کیفیت، همچنان در نتایج گوگل رتبه بالایی دارند و برعکس، بسیاری از وب‌سایت‌های با محتوای خوب و باکیفیت رتبه پایین‌تری دارند و این باعث نارضایتی کاربران می‌شود، زیرا وقتی چیزی را جستجو می‌کنند، بسیاری از صفحات نامربوط بلافاصله در چشمان آن‌ها ظاهر می‌شوند. اما دلیل اصلی افزایش رتبه این سایت چیزی جز وجود بک لینک های زیاد نیست.

نحوه تعیین بک لینک وب سایت با گوگل

در گذشته گوگل وب سایت هایی با تعداد بک لینک زیاد را در جایگاه های بالاتر (صفحات اول گوگل) قرار می داد و این یک امتیاز و مزیت برای وب سایت ها محسوب می شد.

بنابراین وب سایت ها بدون توجه به کیفیت محتوا و ارتباط محتوای وب سایت خود با بک لینک های خریداری شده اقدام به خرید و فروش بک لینک می کردند و در نتیجه جایگاه خود را در صفحه نتایج گوگل افزایش می دادند.

تا آن زمان، موضوع را در ذهن داشته باشید تا با نحوه توسعه الگوریتم پنگوئن و نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شوید.

اما در مورد بک لینک، شاید برخی از افراد مفهوم بک لینک را ندانند، در زیر ما بک لینک را به شما معرفی می کنیم.

لینک یا بک لینک

بیایید بک لینک ها را با یک مثال ساده توضیح دهیم، گوگل مانند شهروندی عمل می کند که به دنبال یک کافی شاپ خوب است و حق دارد از بین ده یا صدها کافی شاپ بهترین را انتخاب کند، او بر اساس رضایت مشتری یا یک بازیگر سینما که از این کافی شاپ بازدید می کند، انتخاب خود را انجام می دهد و بحث رضایت و رضایت مشتری و افزایش ارزش مغازه اش است. .

بک لینک ها تنها مشتریان کافی شاپ هستند که طبق تعریف و تبلیغات خود به سایت های دیگر اعتبار و ارزش می دهند و گوگل در واقع این سایت ها را رتبه بندی می کند و از طریق این بک لینک ها به آنها پاداش می دهد.

بنابراین برای افزایش امتیاز و ارزش خود در گوگل، سایت شما لینک های سایت شما را از سایت های دیگر دریافت می کند و هر چه سایت های بیشتری به سایت شما لینک داده شود، محبوبیت آن در گوگل بیشتر می شود.

لینک ها همان تصاویر یا متن هایی هستند که سایت ما را تبلیغ می کنند تا بتوانیم این لینک ها را به سایت های دیگر ارسال کنیم و در صورت کلیک کاربر روی این لینک ها وارد همان صفحه سایت ما شده و بازدید از سایت ما افزایش می یابد و به این ترتیب رتبه سایت ما بسیار راحت افزایش می یابد.

برگردیم به موضوع اصلی. تا اینجا همه چیز خوب پیش می رود. یک وب سایت به راحتی می تواند رتبه خود را از طریق بک لینک افزایش دهد.

اما عده ای از این سرویس گوگل استفاده کردند و شروع به خرید و فروش بک لینک های هنگفت (مقدار هنگفت) از سایت های پولی و بی کیفیت کردند، بنابراین به یک معنا آمدند، تقلب کردند و خواستند کلاه خود را روی گوگل بگذارند و سایت خود را بهینه کنند و به سرعت رتبه سایت خود را افزایش دهند که به آن سئو کلاه سیاه می گویند.

برای مبارزه با این کلاهبرداری، گوگل شروع به استفاده از الگوریتم پاندا کرد، اما الگوریتم پاندا به تنهایی نتوانست با این ترفند مبارزه کند و به یک دستیار هوشمند و دقیق نیاز داشت. در همان زمان، گوگل یک نیروی پلیس قدرتمند و هوشمند به نام الگوریتم پنگوئن را برای کمک به پاندا در سال 2012 فرستاد.

بله، الگوریتم پنگوئن به عنوان پلیس ضد کلاهبرداری برای شناسایی سئو کلاه سیاه و مقابله با کلاهبرداران و کنترل اوضاع وارد عمل می شود.

الگوریتم اصلاح شده پنگوئن

الگوریتم پنگوئن مانند یک پلیس صادق و بسیار فعال است و در هر لحظه در حالت آماده باش قرار می گیرد و با هر اشتباهی که برای وب سایت ها پیش می آید آنها را تنبیه می کند و بلافاصله از نظر مدیریت صحیح و اصولی سایت ها پاداش می دهد.

اما این الگوریتم به دو خطای اصلی وب بسیار حساس است:

1- خرید و فروش بک لینک و لینک سازی اسپم

پنگوئن سایت شما را ردیابی می کند، از کجا لینک می خرید و کجا می فروشید:

به عنوان مثال اگر سایت شما یک سایت خبری است و لینک سایت بی بی سی را ارائه می دهید به وضوح به سایت های مرتبط با کار شما اشاره می کند که از نظر گوگل قابل قبول است.

اما اگر این کار را نکنید، با پنگوئن پرداخت می کنید یا از شما خواسته می شود که تعداد زیادی لینک از سایت های اسپم (مخلف) و پولی خریداری کنید و رتبه سایت شما کاهش می یابد.

این الگوریتم زمانی که به سایت های نامرتبط لینک می دهید سایت شما را به عنوان یک سایت تبلیغاتی یا سایتی برای فروش بک لینک می شناسد، بنابراین به تعداد زیاد تبلیغات در سایت حساس است، بیش از دو یا سه تبلیغ در سایت خود قرار ندهید.



2- تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (چیزهای کلیدواژه)

قبل از ورود پنگوئن، گوگل در هر جایی که کلمات کلیدی را جستجو می کرد، به سایت شما بر اساس موضوع سایت شما امتیاز می داد، اما برخی افراد همچنان آن را نقض می کردند و صفحات وب خود را با کلمات کلیدی تکراری پر می کردند و سایت های بی فایده دوباره در رتبه های بالا قرار می گرفتند و سایر کاربران در هنگام جستجوی محتوای مورد نظر خود با سایت های پایین و نامرتبط مواجه می شدند.

برای مثال

اگر سایتی در زمینه پوشاک فعالیت می کند، ده ها بار در متن، تصاویر و ویدئوهای سایت خود کلمه پوشاک را درج می کند تا به گوگل بگوید که سایت من در زمینه پوشاک فعالیت می کند و هر بار که کاربر برای پوشاک جستجو می کند، سایت های مرتبط با لباس ظاهر می شود و در اولین نتایج گوگل قرار می گیرد.

رفرنس مقاله: https://blogten.ir/algorithm-google-penguins/
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.